Junak 901 – blokady i inne.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #131278
    Neutralny16
    Użytkownik
    • 20
    • 31Postów:

    Witam.
    Mam dziś kilka pytań :).
    Sprawa, wygląda następująco Jutro dokonuje zakupu nowego junaka 901.
    Podobno seryjnie ma cylinderek 72 ccm ? ( czy to prawda ? ).
    Oraz nie wiem gdzie znajdują się w nim blokady ( Proszę o pomoc ).
    !!! Z GÓRY DZIĘKUJE !!! POZDRAWIAM !!!

    #131280
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Do końca przemyślałeś ten wybór?
    Czym się sugerowałeś przy wyborze tego modelu?
    Fabrycznie te silniki są wyposażone w cylindry 50ccm.
    Jazda z większym, o ile nie masz uprawnień minimum A1 jest traktowana jako jazda bez uprawnień – ponosisz wszelkie konsekwencje takiej niezgodnej z prawem jazdy…

    #131426
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    benekpe – uwaga godna odnotowania, ale nie oszukujmy się, że to dotyczy się prawie 90 % poruszających się na drogach naszych motorowerów, bo albo zwiększają takowi właściciele jednośladów pojemności, albo odblokowują je i wtedy takowe jeżdą powyżej przepisowych 45 km//h – w obu przypadkach to już jest motocykl wtedy wg. przepisów 🙂

    Wracając do tematu pytania:
    Junak 901 ma dokładnie ten sam silnik co wszelkiego typu zipp pro 50, zipp xrace, leone rx50, benze, itp

    Silnik jest o symbolu 139 FMB – czyli „leżacy” cylek ma.

    Do 72 cm3 przerobisz takiego bez zmiany wała – czyli wystarczy sam cylinder, tok, głowica i trochę większa dysza.

    Przeróbka na 110 cm3 to już więcej zabawy – jednak w obu przypadkach (72 i 110) akurat po 139 FMB w odróżnieniu od innych modeli, nie widać zewnętrznie / gabarytowo (oprócz napisu pojemności) tego, że jest to coś większego wsadzone.

    P.S.
    benekpe a tak z ciekawości – ten Nexxon 80 w podpisie jest zarejestrowany jako motocykl u Ciebie i przerzedł homologacje na moto? 😉 Bo chyba to też niekoniecznie jest zgodne z homologacją, tym co zarejestrowane / ubezpieczone i bynajmniej kwestia posiadania uprawnień na A (bo po dalszych moto widze, że masz A) nie ma się nijak do tego co w dokumencie widnieje? 😉
    I teraz pytanie za 100 pkt… czy jak był owy Nexoin 80ką u Ciebie już, to maiłeś A, czy po prostu to wg. starego przysłowia jest „zapomniał..”? 🙂

    #131427
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    [quote]Podobno seryjnie ma cylinderek 72 ccm ? [/quote]
    – jakby producent sprzedawał z 72, to by nie mogło dostać homologacji jako motorower… owszem przytrafiają się przypadki, że 50ki są bez przepisowych blokad, jeżeli chodzi o prędkość max, ale czy by ryzykował z pojemnością? Śmiem wątpić.

    #131483
    Bartolini2009
    Użytkownik
    • 4
    • 57Postów:

    Mój znajomy kupił normalnie 50 cc wszędzie widniało i w papierach ze sklepu i w dokumentach. Kiedy go przegrzał i rozebrał okazało sie że to 72 było, więc to się zdarza. A co do junaka to ponoć 72 były tylko w wybranym roczniku bodajże 2010 i 2011.

    #131486
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    [quote]Kiedy go przegrzał i rozebrał okazało sie że to 72 było, więc to się zdarza[/quote]
    No to niezły przypał importer zrobił 🙂
    Czyli widać jak to przechodzi homologacje… czyli co? Po 2 latach zorientowali się, że jednak sprzedają motor, a nie motorower? 😛

    Zresztą co mnie dziwi… w zipp pro do dzisiaj widnieje w instrukcji / folderach / broszurach informacyjnych do prasy, że ma z tyłu hamulec bębnowy, mimo że ma tarcze.

    #131489
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Importerzy chińskich motorowerów oferują na etapie zakupu przeróbki na większą pojemność. Być może i tutaj był taki przypadek.
    Ja mojego Nexxona też w autoryzowanym serwisie modyfikowałem. Nieodpowiedzialnie jeździłem nim kilka miesięcy bez uprawnień, po czym szybko zrobiłem uprawnienia kat. A.
    Jeździłem „z duszą na ramieniu” mając wiedzę co może grozić za taką jazdę. W moim przypadku szybko dojrzałem do decyzjo o zrobieniu prawka.
    Więc tak naprawdę przez kilka miesięcy jeździłem niezgodnie z przepisami – przyznaję się bez bicia 🙂
    Mając już prawko w kieszeni, nie zastanawiałem się, co robić dalej z odblokowanym motorowerem. Zawsze mógł on być traktowany jako motocykl, a ja już się tego nie obawiałem.

    #131547
    Bartolini2009
    Użytkownik
    • 4
    • 57Postów:

    Niby tak ale ja się przekonałem na własnej skórze że pod względem chińczyków to bardziej trzeba patrzeć na ramę niż na silnik. Bo nieważna pojemność jak rama pójdzie w pół bo była źle pospawana to silnik nam nie pomoże. O silnik w junaku to się bać aż tak bardzo nie trzeba.
    A wracając do tematu w tym motorze jest obcięty moduł i wydech. Aczkolwiek po wymianie modułu na odblokowany nic więcej zmieniać nie trzeba

    #131608
    ZadS
    Użytkownik
    • 3
    • 34Postów:

    Siemanko ja też mam 901. Moja jest bez blokad . Naszczęście nie musiałem jej jeszcze rozkręcać ale też sądze że jest tam 72cm. Zipp pro 50 zostaje daleko z tyłu, choć jak tu piszecie mają te same silniki. Inna sprawa że przełożenia skrzyni biegów zipp ma bardzo krótką 1/2 . Junak mój za to 1 bardzo długa około 25km/h jechałem na 1 bez porządnego żyłowania go. 2 krótka 3 krótka 4 długa . Mój odziwo zamyka licznik więc nie sądze że to 50 cm3 . :}.

    #131688
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    przełożenie to tylko kwestia zabawy wg. gustu – albo stawiasz na moc, albo na vmax i z tego późnej zmienia sie przełożenie (czyli albo krótkie 1sze dwa biegi, albo długie).

    Ja akurat wolę mieć krótkie, mniejszy vmax, a ruszać bez problemu z 2ki nawet pod górkę… czyli postawiłem na moc i przyśpieszenie.

    Nie ma problemu sobie tego dostosować samodzielnie.

    benekpe – nie no rozumiem, tak tylko „się czepiłem” przekornie (i bynajmniej nie złośliwie), bo gro osób tak robi (przypominam, że już samo VMax powyżej 45 km/h bez zmiany pojemności to już motor wymagający co najmniej A1 wg. prawa), a przy okazji są wpisy typu „nie zakładaj pojemności xxx bo to… ot takie wpisy np widzę przy tym jak ktoś pdo 139 FMB wsadza 110 cm3, a przyznajmy szczerze, że to ma vmax i przyśpieszenie takie, jak w 2T mają 75 cm3 – których jest multum… więc kurcze, wychodzi że to samo ryzyko jest jeżeli chodzi o kwestie zmiany zachowań moto / obciążeń.
    Taka 75ka w 4T odpowiada dopiero (i to ledwo i nie zawsze) 50cm3 odblokowanemu w 2T.

    Po prostu skoro się kogoś poucza, to wypada samemu podobnie postępować fair, a najczęściej takie wpisy mają osoby zdejmujące blokady na vmax, lub mające przeróbki na 75 cm3… czyli negujący też sam nie jest święty.

    Ogólnie sorki za ten OT – po prostu byłem ciekawy tego Nexona 80 😉

    [quote]Mój odziwo zamyka licznik więc nie sądze że to 50 cm3 . :}.[/quote] tam licznik… tu jest taka losowość w tolerancji km jakie są na liczniku w porównaniu do tego co jest realnie, że z tym może być róznie… w zipp pro jeden potrafi jadąc tyle samo zamykać licznik, podczas gdy 2gi będzie pokazywał 75.
    GPS się kłania do realnego mierzenia prędkości.

    Aczkolwiek w zależności od przełożeń, faktycznie FMB 139 daje radę i bez przeróbek pojemności po odblokowaniu potrafi to na 50 cm3 mieć realnie 70-75 km/h.
    No a później zwiększając pojemność to decyzja – albo moc, albo vmax.

    #131711
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Raf napisał:

    Po prostu skoro się kogoś poucza, to wypada samemu podobnie postępować fair, a najczęściej takie wpisy mają osoby zdejmujące blokady na vmax, lub mające przeróbki na 75 cm3… czyli negujący też sam nie jest święty.

    Twoje podejście do sprawy jest idealistyczne/naiwne (niepotrzebne skreślić), gdyż idąc tym tropem, każdy lekarz powinien być wolny od nałogów, a ksiądz niemal święty, żeby nie stać się hipokrytą. Moim skromnym zdaniem dobrze, że jest tutaj często przytaczana kwestia przepisów w przypadku blokad i pojemności, dzięki temu początkujący użytkownik może podjąć w pełni świadomą decyzję, bez względu na sumienie pouczającego.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button