Junak 901 50ccm na 110ccm

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Junak 901 50ccm na 110ccm

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Artur Bożek 3 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #302622

    Artur Bożek
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Witam, jestem posiadaczem Junaka 901 50ccm z 2012 roku. Rozpędza się przy dobrych wiatrach do 80km/h, jednak moc w tym jest tak słaba, że trochę strach po mieście jeździć. Z tego co wiem, te modele miały montowane większe cylindry niż jest w papierach. Pomyślałem by wymienić silnik na mocniejszy. Ponoć można zamontować silnik 110 ccm Moretti 4T. Taki sobie znalazłem… Jestem w tym zielony więc proszę o jakieś informacje:
    1. Czy będzie pasował do mojej ramy?
    2. Czy poza silnikiem muszę coś zmieniać? (znajomy ma Junaka 122 125ccm i na moje oko wszytko wygląda identycznie)
    3. Mam obrotową skrzynię biegów (straszne dziadostwo), czy to w czymś przeszkadza?
    4. Jak to ustrojstwo się wymienia? 😀 Dam sobie radę sam, czy potrzebne są do tego jakieś specjalne bajery?

    #302623
    Zdjęcie profilowe Leonardo
    Leonardo
    Użytkownik
    • Postów: 147

    nie polecam wymiany na 110ccm ta moc nie jest przeznaczona dla 139fmb bez wymiany wału, do 72ccm jeszcze mozna tlok cylinder glowice, ale pamietaj ze nie jest to legalne.

    ———————————
    Romet Router Grande 2014 – Sprzedany
    Junak 901F 2015
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #302625
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Bez wymiany wału,szpilek,łańcuszka rozrządu,i glowicy 110 nie założysz bo masz kobowód za krótki a taka impreza to 330zl + mechanik a z tego co widzę słabo w temacie się oreientujesz i sam nie zrobisz,w tej cenie co zestaw+mechanik masz nowy silnik z alu cylindrem do którego nie jest potrzebna chłodnica oleju a do 110 tak bo sie przegrzewają i przez to maja krotką żywotność.

    #302675

    Artur Bożek
    Użytkownik
    • Postów: 4

    podsumowując: lepiej dać 1000 zł i zamotnować silnik:
    http://allegro.pl/silnik-110-ccm-moretti-4t-romet-zipp-junak-barton-i5662614784.html

    czy 200 zł + mechanik i taki zestaw:
    http://allegro.pl/cylinder-glowica-z-50-na-110cm3-king-los-ogar-900-i6016424361.html

    Mógłbym nawet tego tysiaka dać, taki był mój pierwszy plan. Lecz dalej nie wiem czy taki zestaw jak na tej aukcji wystarczy, czy do tego jeszcze trzeba jakieś rzeczy…

    #302678
    Zdjęcie profilowe Leonardo
    Leonardo
    Użytkownik
    • Postów: 147

    już wolał bym ten cały silnik

    ———————————
    Romet Router Grande 2014 – Sprzedany
    Junak 901F 2015
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #302680
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Artur Bożek żaden z tych zestawów ci nie wystarczy bo nie na tam wału korbowego do 110 gdzie korba jest dłuższa.
    tu masz pelen potrzebny zestaw
    http://allegro.pl/cylinder-tuning-110-ogar-900-los-gb-street-cross-i6133992934.html
    a tu silnik nie za 1000zł
    http://allegro.pl/silnik-moto-4t-street-yanke-125cc-4-b-alum-i6009408358.html
    jak ci pułautomat nie pasi to pokrywe sprzęgła i samo sprzęgło pasi od twojego i masz sprzęgło w rączce.

    #302683

    Artur Bożek
    Użytkownik
    • Postów: 4

    To może faktycznie ten zestaw… Szkoda że czarnego nie ma, bo ten silnik będzie świecił jak psu jajca 🙂
    Znacie może kogoś kto by się podjął przeróbki w Warszawie?

    #302685
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    To se kupisz spraya i pomalujesz na czarno:D
    Co do przeróbki to taniej jak za 300-400zł nikt ci palcem nie tknie w Wawie,no może paprok od Krupka:D
    bo trzeba wyjąć silnik rozpołowić wymienić co trzeba,złożyć,wsadzić spowrotem w rame i wyrególować wszystko.

    #302701

    Artur Bożek
    Użytkownik
    • Postów: 4

    skoro i tak miałem do 1000 na przeznaczenie, to jest to zjadliwa kwota. A ktoś konkretnie? Jakieś namiary na fachowców?

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie