Junak 806 50c 2t jakie rolki, wariator, cylinder

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #672876 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    WITAM JUNAK 806 50c 2T CHŁODZONY POWIETRZEM.
    1. JAKIE POLECACIE ROLKI I WARIATOR?
    2. JAKĄ POLECACIE POJEMNOŚĆ CYLINDRA ?
    3. GZIE MA BLOKADY JUNAK ?
    4.CO WSADZIĆ ABY ZWIĘKSZYĆ PRĘDKOŚĆ DO 70 KM/H ?
    PROSZĘ O POMOC Z GÓRY DZIĘKUJE 🙂

    #672880 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    1. VS1, Stage6 SportPro, Multivar a rolki to takie pasujące do niego, raczej lepsze a wage to sobie musisz dobrać.
    2. 50cm bo to legalne. Ale możesz też 70cm co jest mniej legalne. Natomiast generowane moce to rozpiętość od 6 do 20KM.
    3. W module i regulacji gaźnika, zwężka na dolocie filtra
    4. Wystarczy chiński cylinder 70 ale szału nie bedzie.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #672881 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    FABRYCZNE ROLKI MAJĄ 5g 15mm/12mm I JEDZIE 50km/h JAK RÓŻNICA JEST TYCH ROLEK IM CIĘŻSZE TYM LEPIEJ CZY IM LŻEJSZE?
    ZAMÓWIŁEM MODUŁ CPI ODBLOKOWANY POMOŻE TO COŚ?
    CO POWIESZ O TYM ZESTAWIE POMOŻE ?

    LINK : https://allegro.pl/oferta/cylinder-wariator-tuning-junak-806-50-2t-ac-8605665272
    LINK: https://allegro.pl/oferta/gaznik-bez-blokady-junak-806-50-2t-ac-8605544111

    NIE ZNAM SIĘ A TO MÓJ PIERWSZY SKUTER TAK ŻE SORRY JAK COŚ GŁUPIEGO NAPISZE.:p

    #672882 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    capslock ci się zaciął.

    #672884 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    Fabryczne rolki mają 5g 15mm/12mm i jedzie 50km/h jaka różnica jest tych rolek im cięższe tym lepiej czy im lżejsze ?
    Zamówiłem moduł CPI odblokowany pomoże coś?
    Co powiesz o tym zestawie ?
    : https://allegro.pl/oferta/cylinder-wariator-tuning-junak-806-50-2t-ac-8605665272
    : https://allegro.pl/oferta/gaznik-bez-blokady-junak-806-50-2t-ac-8605544111

    Można montować poprawi osiągi?

    #672885 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    to jest straszny szajs to co pokazałes. ale jak sie bardzo upierasz to montuj. gorzej niż na serii po wyregulowaniu nie bedzie

    #672887 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    Oki czyli badziewie,wracając do rolek to jaką role odgrywa waga tych rolek?
    fabryczne mam 5g czy jak założę cięższe to będzie lepiej czy lżejsze ? jaką odgrywa rolę waga?

    #672889 Reply
    Muciek
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 26
    • Postów: 32

    Gaźnik 24mm??, o ku***… Jak masz kupować jakiś cylinder z tańszych to chociaż tec eco, motoforce, tnt

    #672890 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    no chyba 24mm w opisie jest model skutera do którego pasje . czyli będę szukać innej firmy .

    #672895 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    widzisz, to wszystko się dopiera tak żeby całość była kompletna i z sensem. Gaźnik 24mm też ma sens ale dopiero jak masz potezny cylinder. W przypadku chińskich cylindrów 70 wystarczy gaźnik 17mm. w przypadku bardziej markowych takich ~10KM wystarczy 19mm.

    Musisz wiedzieć na jakiej półce szukasz. Dobry tłok (sam tłok) kosztuje około 150zł a ty znajdujesz całe zestawy z cylinderm, wariatorem, paskiem, uszczelkami za 260zł. Wiec nie spodziewaj sie za ta kase ani osiągów ani trwałości. Albo jednego i drugiego. Powinno to pojechać ciut lepiej jak seria i jak nie bedziesz pałował maxem dłużej to powinno troche wytrzymać. Ale to nie są zestawy do sportu i pałowania.

    #672903 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    Aha to jakiej marki polecasz i co zmiec ale też nie za miliony max do 400zl

    #672904 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    do 400zł to jest ten zestaw co pokazałeś w linku

    #672914 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Kupując ten zestaw co pokazałeś to tak jakbyś w totka grał, jak trafisz to pojeździsz, jak nie trafisz to zrobisz z 200km i się rozlata 😉

    #672916 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    SZUMEK811 nie chce dużo inwestować do inwestycji mam samochód jak trzeba wsadzić. Chcę poprawić osiągi trosze w tym skuterze wystarczyło by mi aby jechał te 70km/h co proponujesz jaki zestaw aby w tym pomógł i nie za drogi był? Skuter to no małe trasy typu po mniejsze zakupy na grzybki na ryby ogólnie koło domu się nim kręcę do max 30/50km. Jakie znaczenie mają rolki nikt mi tu nie odpowiedział na to pytanie o co chodzi z waga rolek? Pozdro. 😉

    #672963 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    Nie chcesz inwestowac ale chcesz poprawic osiągi. To zdanie przeczy samo sobie.
    Nie poprawisz osiągów za 30zł i za 130zł też nie. Może poprawisz coś za 300 ale to nie bedzie ani trwałe ani ta poprawa nie bedzie znacząca.
    Skutera nie obchodzi czy jedziesz na rybki czy na zakupy czy też wieziesz nerke do przeszczepu – dla niego to taka sama robota. Wytrzyma albo nie.
    Skoro seryjny zestaw kosztuje X-złotych to logiczne jest na ogoł że żeby coś poprawić trzeba wydać więcej złotych.

    O co chodzi z wagą rolek i regulacją napędu znajdziesz łatwo w internecie bo poradników jest milion – wbij sobie w google „regulacja napędu skutera” albo coś w tym stylu.. i raczej nie licz na to że ktoś to kolejny raz napisze specjalnie dla ciebie. Bo to głupiego robota. Tu jest pewnie ze 300 tematów o tym..
    I nie jest to prosta i szybka czynność.
    I nie ma „rozwiązania w pigułce” – kup to i to, wkładasz odpalasz i brykasz.

    Wiec raczej nie uzyskasz odpowiedzi jakiej oczekujesz bo realia są takie jak już ci to kilka razy napisałem – to że ci się to nie podoba to inna sprawa.
    Oczywiście to internet wiec jak odpowiedni długo poczekasz to niewątpliwie znajdzie sie oszołom co ci napisze „wsadź ten cylinderek i ten wariatorek, razem za 300zł i bedzie gitara”. Ty się ucieszysz bo to jest to czego oczekujesz. Kupisz co polecili i super..
    … a potem tylko nie zapomnij nam napisać po ilu kilometrach już pchałeś go do domu bo sie coś rozsypało. I to bedzie raczej wcześniej niż później

    #672997 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Wombat, ja osobiście posiadam china cylinder 70ccm i jakis chiński wariator sportowy. Może miałem farta bo już 1,5k na tym zrobiłem. Czy dużo to daje? Daje to może ze 30% mocy więcej niż przy serii, czy warto… to zależy kto czego oczekuje. Ale z Chińskimi częściami „tuningowymi” to naprawdę loteria, wysypie się to włożysz kolejne 300 zł a za to wyjdzie Ci już jakiś fajny zestawik. Lżejsze rolki dają to, że skuter lepiej przyspiesza i startuje z większych obrotów wykorzystując wtedy moment obrotowy. Dobór rolek, sprężynek musisz sam ustalić bo nie ma jednej recepty…ja mam 2T rolki 4g spręzynki i sprężynę centralną seria. Fajnie przyspiesza i nie ma dziury w obrotach a u Ciebie może być już inaczej. Kup zestaw rolek testowych i się baw

    #673000 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    1500km to żaden dystans. a zrobiłeś go cisnąc 70km/h?
    30% mocy więcej – mierzyłes czy tak sobie wymyśliłes?
    Lżejsze rolki dają to że lepiej przyspiesza – bzdura, i startuje z wyższych obrotów – kolejna bzdura – to akurat robią sprężynki sprzęgła.

    #673023 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Wombat jak tak czytam to zastanawia mnie czy zjadłeś wszystkie rozumy czy poprostu jesteś z natury arogancki ? Jeżeli uważasz, że przez lżejsze rolki nie zwiększają się obroty startu to polecam powrót do szkoły, czysta fizyka. Co szybciej wypchnie siła odśrodkowa? Mniejszy czy większy ciężar. Jasne, że większy więc obroty przy ruszaniu są niższe, lżejsze rolki skuter bardziej zrywny i talerz przesuwa się przy większych obrotach…

    #673024 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    I owszem, cały czas jeżdże full maneta bo podoba mi się jak przyspiesza. Moc mierzona na hamowni, wcześniej 4KM teraz 5,2KM czyli 30%. Przestań innym na siłę udowadniać, że nie mają racji 😉

    #673028 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    nie jestem arogancki tylko nie lubie pisania głupot i nie lubie bajkopisarzy co sobie coś wymyslili i sami w to uwierzyli.
    Wyobraź sobie że też mam chiński skuter z 1PE40QMB i hamowałem go z chińskim cylindrem 70, Airsalem Sport 70 i hamowałem go z 10KM cylinderm S6 Streetrace i MalossiSport 70 i z 14KM MKII cylindrem i wiem jak jeździ w każdej z tych konfiguracji – tyle że ja osiągi i prędkości mierze GPSem a nie jego prędkościomierzem.
    I najgorszy wynik jaki kiedykolwiek nim uzyskałem na hamowni P4 to było 6,8KM i dopiero jak sie zaczął zbliżać do tych 6,8KM na silniku to ten skuter o tej masie z tym swoim seryjnym przełożeniem zaczął sie ZBLIŻAĆ do realnych 80km/h.
    Wiec żeby nie było, pierwszy pomiar:
    sdd

    potem kolejny
    fdf
    ale tu już na drodze przekraczał 80km/h choć na rolkach hamowni takiej prędkości nie łapał – inne warunki , brak „oporu” dla napędu od strony koła.
    Z ciekawostek moge dodac że rolki o 0,3g inne to róznica na hamowni około 0,5KM choć przeciez moc silnika sie nie zmieniła.

    I wyglądało to tak (prędkościomierz zaniża 10km/h powyżej 50 a końcówka filmu to już pod górke na wiadukt):

    Potem było tak (predkościomierz zaniża w nim 10km/h powyżej 50):

    ale żeby tak było to specyfikacje możesz sobie pod filmem poczytać.
    Trzeba było to wszystko (i jscze kilka pudełek na parapecie+wydech) wsadzić w ten silnik żeby tak jechał.
    dfff

    jeszcze na silniku jest Airsal 70 aluminiowy – co sie wtedy własnie zatarł bo jak widac gaźnik został seryjny i na nim nie dał rady. Wiec ja wszystkie warianty modów tego silnika przecwiczyłem na sobie.

    I już wiele razy brałem udział w tej dyskusji „ile to nie leci mój chiński skuter” (albo nawet nie chiński) i ja wiem że internet jest pełen fimlików z aeroxów i Jog’ów co to na ty cylindrze zamykaja licznik (dużo powyżej 80kmkm/h) wypisując jak to uważają że leci im 100 albo i 120km/h.
    Tylko że JEDYNY oficjalnie zmierzony rekord w BARDZO GRUBO zrobionym Aeroxie, przez firme tunerską, na bardzo wypasionych cześciach to 114km/h. No to wychodzi na to że wsystkie pryszczate smarkacze z internetu wsadzając 10KM cylinder go pobiły.
    Co jest bzdurą.
    pamietaj że że dla wszystkich chińskich 125-tek o mocy około 9KM producent deklaruje max w okolicy 80km/h. A one i pojemnośc mają wiekszą i momentu mają więcej i koni mają 8,5-9 a nie 5,2. I jadą tylko ~80.

    Wracając do rolek. To weź głęboki wdech i sie zastanów jak działa napęd i co oznacza jego optymalne zestrojenie oraz co się zadzieje jak wsadzisz lżejsze rolki. Ja już nawet byłem na tym etapie że wyjąc na 10000 obr jechał max 35km/h. I to nie jest tak że wkładając coraz lżejsze rolki bedzie coraz lepiej przyśpieszał.
    Siła dośrodkowa (nie „odśrodkowa” – fizyka się kłania) szybciej wypchnie lżejsze rolki bo są lżejsze. Tylko co z tego że może by je i wypchnęła ale po drugiej stronie masz korektor ze spręzyną która temu przeciwdziała. Wiec mimo już bardzo wysokich obrotów silnika/wariatora lekkie rolki nie są w stanie otworzyć wariatora wiec finał jest taki że obroty masz wysokie ale przełożenie nie jest optymalne i zatrzymane. Wiec może ruszy gwałtownie tylko że nigdy nie otworzy wariatora do końca.. to jak jazda na I w samochodzie. Możesz mieć wrzuconą jedyne i obroty na odcięciu i owszem – gume spalisz. Ale wiecej jak 40 nie pojedziesz.
    A sprzęgło i tak się otworzy przy 2000 czy 2500 obr dzwonu i go nie interesuje czy w tym czasie silnik bedzie miał 4000 obr czy 7000 obr.
    Wiec nie możesz doradzać w ciemno że „włóż lżejsze rolki to bedzie lepiej” bo ci moge podlinkować mase przypadków gdzie włożenie cięższych własnie zrobiło robote (polecem temat na Mielochu o strojeniu napędu i tym co komu poprawiło). Dlatego sie sie nazywa „strojeniem napędu” a nie „wkładaniem lżejszych rolek”. To zasadnicza różnica.

    Wiec najpierw trzeba rolkami optymalnie dostroić przełożenie w całym zakresie obrotów do mocy i charakterystyki silnika a POTEM spręzynkami sprzęgła A NIE ROLKAMI (lub regulowanym sprzęgłem – też miałem… ma w sumie dalej ale już 3 lata nie jeździłem nim) wybrać obroty przy jakich sprzęgło „zepnie” koło z napędem.

    #673039 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    Szymek811 rację masz z rolka i zostawiłem fabryczne 5g zajebiscie przyspiesza moc ma dobrą jedzie 55/60km wsadze rolki 10g jedzie 70km ale jest słaby dlatego pozostałe na fabrycznych rolkach i nowych talerzach jedzie 55/60km i jest mocny ma szybkie przyspieszenie wsadze 70c zobaczymy co się będzie działo. Kolega wyżej trochę filozofuje wydaje mi się ją nie będę wadzac cylindra za 1000zl do skutera wsadze chiński na moje potrzeby starczy za 300/400zl. Dziękuję i temat zamknięty.

    #673073 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    Nie, kolega wyżej po prostu już to przerabiał na sobie a oprócz tego jest bogatszy o 7 letnie doświadczenie tego forum które tworzyli własnie tacy użytkownicy jak ty i ja kiedy zaczynałem i tez mi sie wydawało i też zacierałem kolejne cylindry. Nie urodziłem sie z tymi mądrościami.
    Zresztą sam zobaczysz jak będzie.

    #673079 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Jak już kupujesz chiński zestaw to chociaż tłok kup jakiś lepszy bo te chińskie to lipa. Może zasługą (odpukać) braku awarii jak dotąd było to, że wsadziłem tłok meteora bo na oryginalnym po nagrzaniu spadała moc (puchł) A na obecnym nie puchnie i nie traci mocy. Jak będziesz miał farta to pojeździsz, jak nie będziesz miał farta to nie pojeździsz…uroki chińskich produktów.

    #673084 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    tylko że sam tłok Metor kosztuje 100-150zł i jest produktem z tej bardzo lepszej półki.
    A on sie zaczaił na cały zestaw części za 260zł. No to już ma +100 minimum za tłok +100 za wiekszy gaźnik.
    To sie zrobiło 460zł.
    Wydaje blisko 500 a wciąż ma w tym zestawie bliżej nie znanej kondycji wariator który nawet logiem WM nie jest sygnowany. WM-y potrafią pękać w rekach, zżerać rolki albo zacinać sie na tulei rolki w nim stają bokiem.
    A jako wisienka na torcie jest tam Kevlarowy (bez sensu pasek). Jeżeli to prawda to aramidowe/kevlarowe paski są bardzo twarde i powinny pracować z wariatorami krytymi ceramiką lub bardzo twardymi bo inaczej bedą je żłobić (nie sądze żeby ten wariator z zestawu taki był). Chyba że tam taki kevlar jak jakość całej reszty.
    Ten cylinder 70 tam ma pełne okno wydechowe (Airsal Sport 70 ma zakrytą połowe). Pełne okna mają cylindry generujące 7KM i wyżej jeżeli są dobrze wykonane.
    Jeżeli to w zestawie to taka udana podróba wymiarowa jak np cylindry MotoForce/PowerForce 70 (które są stosunkowo tanie – ~270zł) ale co do których producent deklaruje okolice 9-10KM i jeszcze mu się uda z tego cylindra jego potencjał wykrzesać to nie wytrzyma tego seryjny chiński wał lub seryjne łożyska lub jedno i drugie. Po 300-400km korzystania z pełnej mocy już bedzie widać efekty.

    Wiec jak pisałem – straszny szajs, duża loteria i jeżeli te deklaracje to prawda to dość przypadkowo dobrane części – raczej tak żeby sie dobrze sprzedało. Kevlar, tuning i takie tam…
    To taki zestaw dla małolata co przejedzie 2km, zgasi, znowu przejedzie 2km do kolegi, zgasi i zanim zrobi 1000km to dwa sezony miną. Chyba że zacznie palić laka to sie z nim tego samego wieczora rozstanie (jest troche takich tematów na forum jak to przytuningował, przycisnął, coś prztykło i osłabł…).

    #673088 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    No nie to mój chiński cylinder 70 i tłok w zestawie kosztował 170 zł a tu i wariator itd i 260 zł to faktycznie musi być shit jakich mało. Kolego chcesz pakować Chinę ? Pakuj ale dozbieraj trochę i kup trochę lepszą chinę a nie to najtańsze co to odlewają z puszek po piwach a cylki ze starych wanien 😀

    #673090 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Jeszcze ten pasek kevlar 😀 Na zwykłym wario lub pseudo tuningowym po 300km dziure ten pasek w tym wario wytrze, za twardy jest do serii lub pseudo tuningowego

    #673106 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30

    Dzięki chłopaki ten zestaw odpada wiem że to złom dzięki że mnie uswiadomiliscie. Wariator już kupiłem dałem 110zl zwykły nie zadny tuning teraz chce kupić cylinder tłok głowice 50c to mi jednak wystarczy jaka markę polecacie tak do 250zl aby to chodziło w miarę. Obecny tłok puchnie jak się nagrzeje skuter traci moc wiem że poprzedni właściciel zatar fabryczny ponieważ na lał oleju zwykłego do dozownik zamiast do 2t.firma moretti jest w miarę dobra?

    #673110 Reply
    PrenCik
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 28
    • Postów: 30
    #673111 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    nie ważne jaką masz średnice tłoka bo to kompletny zestaw z tłokiem pasującym do tego cylindra.
    Ale jeden link masz na sworzen 10 a drugi na 12mm. Wiesz jaki masz?
    Jak masz 1PE39QMB to powinienneś mieć 10mm ale jeżeli to 1E40QMB to już bedzie 12mm

    To jedno.
    Po drugie nic o tych cylindrach nie wiadomo. To może być to samo co z tego twojego pierwszego zestawu tylko w wyższej cenie a może być to coś mocniejsze (zwłaszcza powerforce). Ale jezeli ta 70cm powerforce wygenruje okolice 7KM to twój silnik powie papa.

    Szukaj raczej w takich sklepach jak Mieloch – tam opisy są konkretniejsze.

    #673112 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Pamiętaj też o prawidłowym dotarciu, ja swoją chinę docierałem dłużej niż się zaleca tak na wszelki wypadek, jeśli dobrze dotrzesz to pojeździsz.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Junak 806 50c 2t jakie rolki, wariator, cylinder
Twoje informacje:




Back to top button