Junak 607 nowy do pracy jako kurier Glovo

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #738293
    Arkadiusz Bartczak
    Uczestnik
    • 3
    • 17Postów:

    Cześć wszystkim,

    Kilka dni temu kupiłem skuter Junak 607 nowy. Mam nim przejechane ok 25 km. Chciałbym nim zacząć pracować jako kurier Glovo i tu nasuwa mi się pytanie.
    Wiem, że nowe skutery 50cm muszą być docierane i zaleca się jazdę max 30km przez 300-500km. Nie zaleca się jeździć stałą prędkością przez dłuższy czas.
    Chciałbym pracować tak 5-8h dziennie. Czy to nie będzie za duże obciążenie dla nowego silnika? Nie zatrę go wtedy? Może jeździć krócej tak 3h dziennie?

    Druga sprawa, kiedy najlepiej ściągnąć wszystkie blokady w serwisie? Po ilu przejechanych km, aby nie uszkodzić silnika?
    Jakie vmax uzyskam przy ściągnięciu wszystkich blokad i czy przyśpieszenie na światłach będzie zdecydowanie wyższe? Bo teraz jest delikatnie mówiąc słabe.

    Pozdrawiam.

    #738296
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    coś nie doczytałeś. Nie zaleca sie jazdy 30km/h przez pierwsze 300-500km tylko docieranie żeliwnego cylindra trwa około 1000km i nie jeździ się „do 30km/h”. Poczytaj sobie o docieraniu 4T na żeliwnym cylindrze.
    Jazda w Glovo to doskonały sposób docierania bo się bedziesz kręcił po okolicy z niedużymi prędkościami i często gasił – wiec to nie jest tak że bedziesz te 8h dzienie był w trakcie jazdy.
    Aczkolwiek uważam że chińskie skutery w kurierce to marny pomysł. To już jakby życie zweryfikowało. Są zbyt zawodne (za to tanio i łatwo je naprawić). Ale jak już to ja bym nie wczesniej jak po 500km prawidłowego docierania brał go na tą kurierke.

    Blokady się ściąga po dotarciu. W przypadku dużego i cięzkiego 607 (wiem bo mam tylko że mocniejszą wersje 2T) nie da to za wiele. Predkość max wzrośnie do 60-65km/h a przyśpieszenie sie zmieni niezauważalnie. Tam jest silnik 4T co napędza skuterki o masie nominalnej ~70kg a 607 waży 100kg. Masa zabija osiągi.

    #738300
    Arkadiusz Bartczak
    Uczestnik
    • 3
    • 17Postów:

    Prędkość 60km/h spokojnie mi wystarczy. Na wyścigi się nie wybieram 😉
    Skuter mi właśnie do kurierki potrzebny, ale fakt zauważyłem, że to wielki klocek i strasznie mozolny na starcie.
    Jeździłem kiedyś chwilkę PCX 125 i to jest niebo, a ziemia. Jeszcze wcześniej jeździłem Router 50cm też Chińczyk i też był zrywniejszy, ale to pewnie wszystko od wagi zależy.
    W junaku mi się podoba głównie wygląd 😉 i to, że jest duży, sam jestem wysoki i mam 86kg wagi.

    #738301
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    ja z tych samych powodów kupiłem 607. Był to największy skuter z 50cm dostępnych nowych. Tylko że ja kupiłem wersje 2T bo jest mocniejsza a jeszcze potem prawie podwoiłem jego wartość ładując kase w tuning.
    Jak już miał te 7-9KM to zaczął przyzwoicie jechać bo na tych 4,1KM fabrycznych była nędza a twoja wersja 4T ma niespełna 3KM. Rozumiem dramat.
    A PCX ma 11KM na 130kg masy. To nawet nie ma co porównywać.

    #738302
    Arkadiusz Bartczak
    Uczestnik
    • 3
    • 17Postów:

    No nic, jakoś będę musiał z nim żyć.
    Po ściągnięciu wszystkich blokad jak nawet będzie dawał radę jeździć te 60km/h to dla mnie bajka. Więcej mi nie trzeba. Traktuje ten skuter jako narzędzie do pracy jako kurier Glovo/Uber/Wolt.
    Mam nadzieję, że wytrzyma te 2-3 lata.

    Jedynie czego się obawiam, to przetarcia silnika, jak będę np jeździł te 6-8h co kilka dni.
    Oczywiście mogę jeździć na początku te 30-40km/h to nie problem. Tylko czy tak długie godziny nie zaszkodzą mu.

    #738303
    Arkadiusz Bartczak
    Uczestnik
    • 3
    • 17Postów:

    Pojeździłem dzisiaj jakiś czas skuterem. Nie ma jednak tragedii. Fakt, przyśpieszenie średnie, ale po kilku sekundach już jeździ elegancko. Docieram go dopiero, więc staram się jeździć max te 35km/h
    Po tych 1000km ściągnę wszelkie blokady i wtedy będę się mógł wypowiedzieć dokładniej.

    #738328
    Arkadiusz Bartczak
    Uczestnik
    • 3
    • 17Postów:

    Dzisiaj wyjeżdżając na 4h pracy w Glovo miałem wg wskaźnika pełny bak paliwa.
    Po 4h kreska znajdowała się na środku, co mnie mega zdziwiło, że skuter tak dużo pali, zwłaszcza, że dzisiaj przejechałem ok 50-55km.
    Wstąpiłem na stację benzynową i wlałem benzyny pod korek, wyszło ok 2,2l, czyli mniej niż pół baku.
    Wychodzi na to, że skuter spala mi ok 2l na 50km? 4l na 100km wyjdzie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button