Junak 304-4T v-max - ok, ale chcę lepszą dynamikę

Kupiłem niedawno Junak 304 4T. Silnik to oczywiście malutka 50. Skuterek rozpędza się na prostej do 70km/h i to mi w zupełności wystarcza. Na duże miasto taka prędkość to aż za dużo, a i gabaryty, koła i wytrzymałość tego skutera nie zachęcają do większego rozpędzania się. Chciałbym zdecydowanie poprawić dynamikę, ale nie kosztem tej prędkości maksymalnej. Myślę przede wszystkim nad zwiększeniem pojemności. I teraz dwa rozwiązania… Albo nowy cylinder itd. albo nowy silnik, najlepiej 125 jeśli to możliwe. Pierwsze rozwiązanie prawdopodobnie tańsze, ale obawiam się ciągłych braków… większy cylinder to większy gaźnik, większy gaźnik to większy filtr powietrza itd. co w rezultacie da praktycznie nowy silnik. Dlatego bardziej myślę o kupnie nowego silnika 125. Wiem z czym się wiąże większy silnik, zamierzam po przeróbce go na nowo zarejestrować z nową pojemnością i ubezpieczyć. I teraz pytanie, jaki silnik mogę wsadzić do tego skuterka? Jeśli 125 się nie zmieści to może 100? Czy większy silnik będzie wiązał się z jakimiś przeróbkami jeśli chodzi o montaż? jaki konkretnie silnik warto zamontować? Na nowy silnik chciałbym wydać do 1300zł. Liczę że uda mi się samemu przełożyć silniki :slight_smile:

nie opłaca się. Silnik, koło, opona, troche zawieszenia, koszty przerejestrowania, zmiany kategorii - coś nie wyjdzie (a pewnie nie wyjdzie) i popłyniesz na kilkaset zł za samą próbę przerejestrowania (o ile dokumentacje).
Taniej jest kupić 125 z zajechanym silnikiem i zrobić silnik.