Jawa, biegi, problemy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Jawa, biegi, problemy

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Michał 6 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #146954

    Michał
    Użytkownik
    • Postów: 280

    Witam. Sciągnąłem ostatnio od rodziny jawkę 250 typ 353 (2t). Wiem, że jest to forum dla skuterów i motorowerów ale nie wiem gdzie sie z tym udać, a jawa jest jak duży motorower.

    A więc: nei ma tam żadnego wskaznika biegów. Jak poznać, że motor jest na 1 lub na N? Czy można odpalać z dowolnego biegu? (nie znam sie za bardzo ;/) niby była tam kontrolka biegów ale jest wyjeta.

    Druga sprawa jest taka, że próbowałem odpalić motor (wczesniej odpalał) Dzisiaj nie chciał, juz prawie…. ale nie dał rady;/ gdzie może być problem? Świeca itp są powymieniane.

    Jeszcze jednym problemem jest cieknący gaźnik :/

    Wie ktoś, jak zaradzić na te wszystkie problemy? Może ktoś da mi jeszcze jakieś rady? DOpiero zaczynam przygodę z motorami z biegami 🙂

    Pozdrawiam

    #146959
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 397

    Szczerze? Żeby doprowadzić starszy motocykl do przyzwoitego stanu i używalności, to wymaga to czasu, pieniążków i przede wszystkim wiedzy. Przyczyną niedomagań może być w zasadzie wszystko, a najlepszą metodą naprawy w takich przypadkach jest rozłożenie silnika na czynniki pierwsze, weryfikacja poszczególnych części, zakup używanych w lepszym stanie lub nowych i fachowe złożenie. W motocyklach, które długo stały zazwyczaj do wymiany są wszystkie uszczelniacze, tarcze sprzęgłowe, a największe spustoszenie czyni rdza na gładzi cylindra i bieżni łożysk. Nawet jeżeli na początku uda się odpalić taki motocykl, to po niedługim czasie uszczelnienia puszczą, a syf z rdzy spowoduje szybkie zużycie układu korbowo-tłokowego. Polecam forum: http://www.jawacz.pl/

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #147327

    Michał
    Użytkownik
    • Postów: 280

    Witam! Wczoraj udało mi się uruchomić motor. Najpierw pochodził tylko troszkę, potem gasł, potem zapalał itd. Później nawet dało się nim przejechać. Wrzucam jedynkę, zgrzyt (niewyregulowane sprzęgło) i jazda, potem 2, jednak jest ptroblem: motocykl nie chce się wkręcić na wyższe obroty. Jedzie zaledwie 20-25 km/h (na drugim bieegu, bo na 3 jest za wolno) i dalej nie chce.. w dodatku nie chodzi zbyt równo. Wiem, że uszczelka pomiedzy gaźnikiem a silnikiem jest trochę uszkodzona, czy to może być przyczyną? Dodam jeszcze, że jest coś z gazem. Jest go malutko, nie wiem jak to ustawić.

    Dzisiaj z rana znów postanowiłem pojeździć. Odpalił może za 10 kopem i słabe obroty ale jezdziłem. Poźniej gdy przekręciłem tą wajche od ssania to obroty nagle się zwiekszyły, ale gdy mi niechący zgasł, juz nie odpalił. Wszystko jest: iskra, akumulator, benzyna. Czy ktoś może mi pomóc?

    Zauważyłem jeszcze dziwną rzecz. Przy obu rurach wydechowych są wsadzone takie jakby.. zwężki, jedna jest głebsza, druga to taka, ze tylko pol palca włazi. I dym z jednej idze dobrze, z drugiej słabo. Czy to może być przyczyną?

    Dodatkowy problem to przeciekający gaźnik z komory pływakowej. Sprawdzałem, wszystko jest tam okej, ale przecieka.

    Czy ktoś pomoże? 🙂

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie