Jakie wydech do DT 80?

Witam, jaki wydech jest lepszy do jazdy po polnych drogach i lasach do DT 80? Gianelli czy może odblokowany orginał? I jak z mocą na tych wydechach, duża różnica jest ? I jak z jazdą na wyższych biegach? Ciągnie dobrze czy traci moc?
Orginał ma rezo od 5tyś do 8tyś
Gianelli ma rezo od 8tyś do 12tyś

a masz seryjny cylinder? zakręcisz swój silnik do 12ooo ? uzywasz tego zakresu?

Mam seryjny cylinder, silnik teraz na postoju i na mniejszych biegach kręci do 12000 :wink: Ale na orginalnym wydechu ma rezo do 8tyś a powyżej już ledwo przyśpiesza

myślę że to nie dlatego że powyżej 8000 nie ma rezo tylko dlatego że seryjny cylinder ma tak ustawiony “rozrząd” tzn kształt, wielkość i położenie okien jest takie a nie inne i do tej charakterystyki jest dobrany seryjny wydech. Powyżej 8000 współczynnik napełniania spada drastycznie i tutaj żadne rezo nie pomoże.
Trzeba by znaleźć charakterystykę seryjnego cylindra (albo deklaracje producenta albo wykres z hamowni serii) i porównać np z wykresem po samym wydechu.
Skoro ten gianelli jest taki wysokoobrotowy to myśle że to jest wydech do jednostki po modyfikacjach - po gaźniku który nie wymięknie z dawką przy 10000, zapłonie…itd i raczej bedziesz jeździł miło tylko wtedy kiedy bedziesz go piłował wysoko a na dole może być gorzej niż teraz. Jakby to były różnice w stosunku do serii o 1000-1500 obr to to jest jeszcze w granicach tolerancji/wydajności seryjnych części i ich charakterystyk. Ale tutaj jest różnica +4000 obr a to jest wg mnie za dużo żeby efekty tego wydechu było widac na seryjnym silniku.

żadne forum krosiarzy nic na ten temat nie mówi? bo to na 100% już przerabiany temat.

edit: poszukałem w necie i jest o tym sporo. ALe DT80 ma czerwone pole od 10.000 obr. To na pewno wydech z rezo do 12000 (końca obrotomierza) to nie jest do seryjnych jednostek.