Jakie przełożenia ?!! - doradzcie coś

Witam Panowie :) Chce w swojej apce zmienić przełożenia bardziej na moc, ale żeby też sie v-max nie pomiejszył :D W ogóle tego nie ogarniam, Jakieś pierwotne, wtórne, na mielochu jest przekładnia pierwotna, nie rozumiem.. Doradzi mi ktoś ? jakie kupić ? i jakie łożyska też bym nowe wsadził od razu.

Nie ma takich przełożeń aby zwiększyła się moc i jednocześnie v-max się nie zmniejszył,po prostu jedno drugie wyklucza.

A dużo v-max spadnie ?

Dziadek100 napisał:

Nie ma takich przełożeń aby zwiększyła się moc i jednocześnie v-max się nie zmniejszył,po prostu jedno drugie wyklucza.

niekoniecznie, jeśli przełożenia są zbyt długie( na v max )a mamy pojemność np.50cc to pomimo że skuter będzie wolno się rozpędzał to również nie będzie szybko jechał gdyż nie będzie miał tyle mocy aby wkręcić się na wysokie obroty , jeśli więc występuje u niego takie zjawisko , wówczas mógłby dać krótsze przełożenia , jednak wątpię żeby konstruktorzy zrobili złe przekładnie

Nie wiem czy można kupić przełożenia na moc (lepsze przyspieszenie ale v-max mniejszy).W sklepach z częsciami zauważyłem że są przełożenia na prędkość,a co za tym idzie spadnie przyspieszenie i moc skutera.Wracając do twojego pytania to osobiście nie wiem o ile spadnie v-max,o ile oczywiście istnieją przełożenia na moc - nie liczac tych oryginalnych w skuterze.Moim zdaniem wymiana przełożeń ma sens tylko wtedy gdy mamy silnik 70ccm,przy pojemności 50ccm nie ma to sensu.

Nie wiem czy można kupić przełożenia na moc (lepsze przyspieszenie ale v-max mniejszy).W sklepach z częsciami zauważyłem że są przełożenia na prędkość,a co za tym idzie spadnie przyspieszenie i moc skutera.Wracając do twojego pytania to osobiście nie wiem o ile spadnie v-max,o ile oczywiście istnieją przełożenia na moc - nie liczac tych oryginalnych w skuterze.Moim zdaniem wymiana przełożeń ma sens tylko wtedy gdy mamy silnik 70ccm,przy pojemności 50ccm nie ma to sensu.

To jest niemal identyczna zasada jak w rowerze z przerzutkami. Masz przełożenie górskie, wtedy pod każde wzniesienie podjedziesz... Masz zmienione na szybkość, na prostej zapierdzielasz, ale już pod górę nie wyrobisz, musisz zredukować. Koniec kropka. Ma to zastosowanie dla każdych mocy silników, to nie ma znaczenia. Albo moc pozwala ci podjechać pod górę, albo na prostej jedziesz na maksa...Dotyczy to oczywiście skrajnych przełożeń. Na pośrednich, możesz wjechać pod górę, ale i w miarę szybko jechać na prostej...

Według mnie przyśpieszenie wzrasta proporcjonalnie do spadku prędkości.

Ja mam 70 poliniego + gazior 17,5, wario speed control i chiałbym żeby skuter miał lepsze przyśpieszenie, owszem ma dobre, ale i tak chciałbym lepsze.