Jakie NARZĘDZIA powinny sie znajdowac w garażu/domu

Tagi: 

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #98763
    Maciejaa
    Użytkownik
    • Postów: 58

    myśle ze sie to przyda nie jednemu z nas i na pewno mi:) jakie narzędzia powinny zawitac w naszych warsztacikach gdzie dlubiemy w naszych jednośladach;)?

    #98765
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Klucze płaskie:

    8,10,11,12,13,14,15,17

    Klucze oczkowe:

    8,10,13,14,15,17,19,21

    Klucze imbusowe:

    5,6,7,8

    klucze torx:

    6,7,8

    klucze do świec
    „francuz”
    wkrętak płaski
    wkrętak gwiazdkowy
    dobre kombinerki

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #98766
    Maciejaa
    Użytkownik
    • Postów: 58

    a klucz dynamometryczny tez?

    #98767
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Pomocny jest również klucz udarowy do odkręcenia nakrętek wariatora i dzwona sprzęgła – ale w domu (garażu)trudno o taki klucz :).gdy chcemy już sie bawić na całego w serwis swojego skutera przydatne są wszelakiego rodzaju ściągacze do łozysk i do magneta – przykładowo.Blokada wariatora i dzwona sprzęgła również jest potrzebna jeśli chcemy dokręcić nakrętki z odpowiednim momentem,udarowym kluczem nigdy tak do końca człowiek nie może być pewnien z jaką siłą nakrętka jest dokręcona.Można przypadkiem zerwać gwint jeśli ma się klucz o dużej sile,lub dokręcić zbyt słabo :).Przydaty jest zestaw kluczy nasadowych z przedłużkami i grzechotką wraz z bitami.Klucz dynamometryczny również niekiedy jest przydatny,zwłaszcza wtedy gdy wkręcamy śrubę w aluminium.

    #98769
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    No i oczywiście nie wolno zapomnieć o skrzyneczce piwa. Wtedy zupełnie inaczej się pracuje:-)

    I jakiś mały worek treningowy żeby wyżyć się gdy pomimo naszych usilnych prób skuter nie zapala:-)

    A tak serio to może jeszcze mały prostownik, rurka – przedłużka do klucza… Z narzędzi płynnych WD40 i preparat odtłuszczający.

    #98778
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Coraz więcej kręcę przy autach i skuterach, mam coraz więcej sprzętu i narzędzi, a tak naprawdę coraz więcej przyrządów mi brakuje 😀

    Niestety nie ma nikt kompletnego wyposażenia, zawsze czegoś braknie ;/

    Kisiu, piwo jest dla słabeuszy w warsztacie xD Ja proponuję przynajmniej przerośnięte pół litra, zwane zero-siedem xD

    #98780
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    co jak co ,ale ja przy robocie alkoholu nie toleruję 😉 m.in dlatego że mój braciak z kolegą po pijaku naprawiali (o ile można to tak nazwać 😛 ) mój skuter i wyszło z tego więcej szkody niż pożytku np. wlali do silnika tylko szklankę zabrudzonego oleju i gazowali skuter,o przekładniowym w ogóle zapomnieli 😀 , napinacz łańcuszka rozrządu się połamał , wariator i sprzęgło odkręciło się podczas jazdy i musiałem skuter pchać do domu 2 km , magneto zostało nabite młotkiem i wolę nie odkręcać i można by tu jeszcze parę rzeczy powymieniać xd

    #98795
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    To oni chyba na czworaka już chodzili xD haha

    #98806
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Piwo ma być pite dla smaku i małej poprawy nastroju:-) A serio, Lukario – to oni naprawdę nie powinni tykać alkoholu przy reperowaniu – ten Twój brat z kolegą.

    #98822
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    jest też trochę w tym mojej winy , bo rozkręciłem silnik w baotianie w drobny mak bo coś się popsuło i później nie chciało mi się go składać i tak sobie leżało wszystko na stole w piwnicy , jednak pewnego razu kiedy mój brat z koleżką tam zeszli z browarami to w pewnym momencie naszła ich ochota na zabawę… a jakże w mechaników 😀 i tak to mniej więcej było, póki co skuter jeszcze działa , ale i tak chyba go będę sprzedawał za jakiś czas…

    #98835
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    Vezyr napisał:

    mam coraz więcej sprzętu i narzędzi, a tak naprawdę coraz więcej przyrządów mi brakuje 😀
    Niestety nie ma nikt kompletnego wyposażenia, zawsze czegoś braknie ;/

    u mnie jest to samo
    jak coś nowego wpadnie to zaraz czegoś brakuje i tak w kółko
    najbardziej dokucza brak tokarki

    #98844
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    ja też nie mam , ale mam na szczęście znajomego , który w swoim zakładzie ma kilka tokarek, frezarek , szlifierek itp. i ja do niego chodzę jak coś potrzebuję , kiedy chcę np skrócić tuleję wariatora lub zregenerować tarczówkę to bez tokarki ani rusz

    #98845
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Moim zdaniem przydatne są podstawowe urządzenia diagnostyczne:

    * manometr
    * szczelinomierz
    * miernik elektryczny

    #98876
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Suwmiarka by się przydała ale nie z tego ch**owego, plebejskiego sklepu w którym nie można nawet płacić kartą tylko taka z prawdziwego zdarzenia.

    #98880
    norbert1710
    Użytkownik
    • Postów: 347

    Prosty sposób na ściągacz do wariatora: rurka do której spawamy chaczyk na samej górze, na ten chaczyk zakładamy łańcuch rowerowy, oczywiście przerwany
    wkładamy go do rurki, a z drugiej styrony spawamy dwie śruby dajemy blaszke i nakretki, gdy odkręcami nakrętki łańcuch nam się naciaga. więc zakładamy łańcuch an koło zembate wariatora, naciągamy łańcuch an śrubach i możemy śmaiło odkręcać, może się komuś przyda:)

    #98890
    guliwer55
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Panowie to nie warsztat tylko skutero maniak wystarczy młotek komplet kluczy nasadowych ,parę śrubokrętów ,prostownik ,prąd ,dodatkowa lampa i wiedza do naprawy

    #98910
    statorable
    Uczestnik
    • Postów: 226

    I zaproponuję prosty ale skuteczny narząd, bez którego ja osobiście nie potrafię się obyć – tzw. kontrolka. Żarówka 12V 21W w oprawce przylutowanej do klipsa akumulatorowego. Do przewodu, na jego końcu wciśnięta jest igła do zastrzyków – łatwo wsunąć ją w kostkę, gdzie są
    wsuwki, łatwo wsunąć pod zaizolowane połączenia przewodów.
    miernikiem sprawdzę napięcie, a taką kontrolką – czy na przewodzie lub zacisku jest prąd.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button