Jakie blokady w Magnus T-rex 50 ccm.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #170966
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Witam. Od pewnego czasu męczę się z poprawianiem osiągów mojego T-rexa i nic. Tłumik co prawda jest fabryczny ale ścięty tak żeby pęd powietrza go opływał, do tego zaspawałem tę śmieszną namiastkę recyrkulatora spalin czy co to tam było pod “podwoziem” gaźnik ma większą niż fabryczna dyszę (niestety nie wiem jaką), zmieniłem cdi na “sportowe” minarell a z filtra dziś wyjąłem jakieś gumowe kolanko kierujące powietrze na tył filtra. Dodatkowo wymieniłem wariator wraz z rolkami (3,5g) oraz sprężynki szczęk sprzęgła na niebieskie top racing (podobno +50%). Efekt?… Troszkę szybciej rusza jak jadę sam, wkręca się na obroty szybciej i startuje z wyższych obrotów (co niekoniecznie mi się podoba) ale… v-max nadal około 60 km/h może 65 jak jest jakiś zjazd z górki, obroty na nowych sprężynach nie dochodzą do 8k/min.

    W związku z powyższym mam pytanko… Co robię źle? Czytałem, chyba nawet tu na forum, opis takiego T-rexa i właściciel pisał że po odblokowaniu jechał 75-80 km/h… Gdzie jesze mogą być blokady? Myślę że muszę zmienić sprężynki na “miękkie” zielone (+15%) to będzie szybciej startował ale… Czy nie z mniejszą mocą? Centralnej sprężyny na razie nie ruszałem… Proszę pomóżcie…

    #170992
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    http://allegro.pl/sprezynki-sprzegla-2t-1000obr-3szt-keeway-quantum-i4348516526.html
    http://allegro.pl/centralna-sprezyna-sprzegla-tuning-2t-1000-cpi-zi-i4385244474.html
    Nie wiadomo czy ta większa dysza i wyjęcie zwężki dobrze na niego wpłynęła ale miejmy nadzieję. Jakie masz wario ?

    #170993
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Wario mam takie:
    http://allegro.pl/wariator-2t-tuning-keeway-kingway-zipp-longjia-i4390397111.html

    Centralnej na razie nie ruszałem ale jutro jeszcze pokombinuję ze sprężynkami od szczęk bo mam 3 komplety 😀

    Rurka od filtra powietrza znów na swoim miejscu bo za głośno chodził a nie było poprawy osiągów. Nadal jedzie max 60-65km/h jak jadę sam przy sprzyjających warunkach… A podobno ludziom po wymianie samego cdi leci 70-75…

    #170995
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Poza tym jak go postawię na czymś żeby miał tył w powietrzu i dam gaz do oporu to są jakby trzy etapy pracy a jak już stoi na drodze i jadę to tylko dwa tak jakby coś mu nie pozwalało wkręcić się na te najwyższe obroty

    #171003
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    Kup jeszcze centralkę. Możliwe że kompresja już nie ta i nie ma po prostu mocy na więcej, bo to ciężki kloc.

    #171004
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Centralkę… W sensie moduł CDI? Już zmieniony na odblokowany… A co do kompresji to możliwe… Ale jeszcze postaram się sprawdzić u kogoś…

    #171018
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Kompresja sprawdzona… 13 bar

    #171030
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Natomiast pojawił się inny “problem”… Otóż czy jest możliwe żeby wylot z cylindra był zwężony aby zablokować skuter? Taki rodzaj zawirowywacza spalin? Bo jak zdjąłem dziś tłumik to zauważyłem że zamiast okrągłego otworu wylotowego mam tylko pół otworu reszta jest tak jakby zaczopowana na sztywno…

    #171032
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    Tak jest w każdym 50 z minarelli horizontal i jej podróbkami. Natomiast można rozwiercić to bo to też jakby blokada ale daje spore efekty tylko z tłumikami sport. Chodziło mi o sprężynę centralną. Co do kompresji 13 bar to coś zbyt dużo na 50ccm więc na pewno nie jest to wiarygodny wynik.

    #171033
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Sprawdzane na przyrządach w warsztacie… Co do rozwiercania to też już się dokształciłem w tej kwestii jak znajdę chwilkę żeby się zabrać za to to się pochwalę 😀

    #171035
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    Jak masz ten wydech ala sport to przetnij go w pół tam gdzie masz te 3 spawy w miejscu środkowego i tam masz w srodku katalizator i wyciągnij go to będziesz mieć efekt tego rozwiercenia.

    #171037
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Ale zaraz… To nie chodzi o wydech sensu stricte tylko o wylot z cylindra… jest w połowie zaślepiony i trzeba go rozwiercić… A co do samego wydechu to też już słyszałem żeby tak zrobić jak mówisz , że wyciąga się tę namiastkę katalizatora i jeździ lepiej… ale i głośniej dużo podobno.

    Dodatkowo pojawił się teraz taki “problem” że jak przekraczam 50km/h to słyszę jakby mi tłok pracować takie turkotanie (inaczej tego nie potrafię opisać) tylko przy wyższych prędkościach się to pojawia. Dźwięk ten pojawił się PO wymianie rolek na lżejsze i sprężynek szczęk sprzęgła na twardsze. Co to może być? Czy to normalne?

    I jeszcze jedno pytanie… Jak sprawdzić pojemność posiadanego cylindra (pomijając osiągi)?

    #171055
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    Tak mówiłem o wylocie z cylindra. A wydech wcale nie będzie dużo głośniejszy gdyż ty posiadasz w nim końcówkę tłumiąca i naprawdę wyjęcie kata w 2 suwie przy odblokowanym wylocie z cylka da mu sporo. Bez wyjęcie cylka tego nie sprawdzisz, ew. jeśli to oryginalne 49ccm to pisze po boku cylka. Masz taki odgłos bo prawdopodobnie dostaje wibracji, ot taki urok twardych sprężynek, miałem to samo 🙂

    #171057
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Wibracje nieszkdliwe? Nie mam już końcówki tłumiącej 😛

    #171082
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    Szkodliwe ale dla twoich uszu i tyłka 🙂 No to może być głośno, taka końcówka używana ok. 20-30zł

    #171112
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Tylko że nie ma jej do czego już przymocować… Zobaczymy, na razie wyszlifuję cylinder przy wylocie i zastanowię się nad tym katalizatorem…

    #171236
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    No to tak… Cylinder przyszlifowany, v-max wzrósł o całe 5 km/h ale przez to jedzie 7 dyszek i jest git. Ale… Po pierwszej jeździe (ok 20 km) zaczęły się dziać dziwne rzeczy, a mianowicie gdy prędkość dochodzi do około 40 km/h zaczyna szarpać jakby mu zapłon odcinało co chwilkę… Czy może to być niewłaściwa regulacja gaźnika lub trefny filtr paliwa podający zbyt mało lub zbyt dużo paliwa?

    #171238
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    Załóż zwężkę do filtra. Jak nie pomorze to stawiam na moduł, świecę lub cewkę zapłonową.

    #171248
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    ale wcześniej przed “odblokowaniem” cylindra tak się nie robiło…

    #171467
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Już wszystko w porządku. Wymieniłem cewkę, świecę i filtr i jest już git. Teraz jeszcze tłumik i koniec 😀

    #171526
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • 495Postów:

    A mówiłem 🙂

    #171598
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • 6
    • 43Postów:

    Dzięki za rady. Jak coś się będzie zmieniać na pewno będę się również chwalił 😀

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button