Jaki wydech do Aeroxa?

Siemka, planuję zabrać się za robienie aeroxy, stąd padło na zakup wydechu. Poszukuję czegoś, na czym pośmigam już teraz, a za niedługi czas zakupię, oraz zamontuję części podane poniżej:
-Obecnie:

  • Cylinder 70 tunex na vortexie, zapewne china

  • Wario seria

  • Gaznik - seria

  • sprzeglo - seria

  • W planach:

  • Cos pokroju bigbore/mk2 racing/malossi 70

  • Jakieś wario lepsze niz seria

  • Gaźnik Dellorto 21mm

  • Sprzęgło stage6

Polecicie coś? Najlepiej, jeśli będzie kilka do wyboru, chciałbym wiedzieć jaka jest między nimi różnica, nie miałem jeszcze z nimi styczności.
Z góry dzięki, oraz pozdrawiam!

masz tak niesprecyzowane plany odnosnie cylindra że nie ma co mówic o wydechu. To sie nie planuje tak że “jakies tam coś lepsze” sobie kupie.
Do Malossi 70 wystarczy ci Tecnigas Next-R lub S6 Proreplica albo Yasuni C16/C20. Ogarnie też S6 MK2 Racing.
Natomiast cylindry klasy “big bore” to zupełnie inna liga tuningu i zupełnie inne pieniądze. Stage6 RT 90 exhaust, Polini Big Evolution, S6 R1200 wi wyższe…itd Ale nie wygląda na to że wiesz na co sie piszesz idąc z klase high end (czyli big bore)

Na ten moment jestem laikiem co do modyfikowania, dopiero się uczę.

Mówisz, że klasa bigbore to zupełnie inna liga i pieniądze, tak?

Zrobiłem research. Na ten moment z części które konkret mam w planie kupić będzie malossi sport 70cc i dellorto phbg 21mm. Sprzęgło i wario ogarnę później.

Coś do tego setup’u?

to jest zwykły 9KM cylinder klasy sport. gaźnik 21mm jest do niego zbyt duży. Zalejesz go już na 19mm i dyszy większej niż 75 a i tak spalanie bedzie miedzy 6,6 a 8 litrów.
Tecnigas nextr, proreplica, yasuni r, prosty leovince to aż nadto na ten cylinder

Chciałbym zrobić coś pod 100kmh, natomiast tak jak wspomniałem wyżej - jestem laikiem.

Poleciłbyś mi może coś markowego, niekoniecznie drogiego? Najlepiej 70 i do tego jakiś gaznik

markowe, niedrogie i 100km/h w jednym zdaniu to za dużo. Z co najmniej 1 rzeczy musisz zrezygnować. Najlepiej ze 100km/h

Jeżeli założysz cylinder dający te 10-12KM i do tego 19mm gaźnik z przyzwoitym wydechem i poprawnie to wystroisz to masz szanse na jakieś 7-9KM na kołach. Zakładając że nie masz tam wału i łozysk z nalotem miliona kilometrów i to wszystko wytrzyma (nie zużyte by wtrzymało).
To po takiej modyfikacji masz szanse na realne (prawdziwe, wg GPS a nie wg szybkościomierzy i pomiarów małolatów z Youtuba że "brat obok samochodem jechał i było 120 :smiley: ) osiagnięcie 90km/h… może ciut więcej. Ale to bedzie naprawde wyżyłowany max - i to taki że jak bedziesz z tego non stop korzystał co bedzie miał remont gara co 4000km.
Pomijając fakt że hamulce w aeroxie skończa sie na około 70km/h, opony masz pewnie z indexem do 50-60km/h i do tego niewyważone a cała rama zacznie pływać przy tej prędkości. I to są osiągi które zrobisz cylindrem za 500zł, wydechem za 400zł i gaźnikiem za 400zł. Miło by do tego było jeszcze dodać jakiś przyzwoity wariator za kolejne 250-400zł i nowy pasek.
Opcjonalnie zmiana przełożeń na dłuższe. Wtedy te 100km/h osiągniesz bez osiągania limitu obrotów.
To jest taki tuning klasy troche sport a troche racing… granica jest płynna.

Natomiast “big bore” i pojemności w okolicy 90cm to już inna liga, koszty x3 na dzieńdobry a zakres modyfikacji większy. i w zasadzie to nie są rozwiązania na ulice.

Szczerze, zdziwiła mnie Twoja odpowiedź.
Aerox jedzie w tym momencie 80 na płaskiej drodze, mimo ze jest na tunexie. Martwi mnie niestety przyspieszenie, które po 30kmh łapie muła i przyspiesza w tempie słonia.

A może po prostu sam wydech do tego co jest? Brzmiałby chociaż inaczej :smiley:

a czym te 80 mierzyłeś?

licznikiem. Realne oscyluje w okolicach 73

no wiec licznikiem to nic nie mierzyłeś a o realnej prędkości to pogadamy jak sie przejedziesz z jakąś aplikacją co mierzy za pomoca GPS - o tym pisałem wcześniej. Jakas nawigacja albo aplikacja speedometer na androida.
I nie pisz że “jechałeś 80” bo nie jechałeś a tylko licznik ci tyle pokazywał. Wprowadza to tylko zamieszanie w informacji jakie masz teraz osiągi. A to ile teraz leci REALNIE jest kluczowe żeby ocenić kondycje silnika.
Teraz tak - 70-73km/h REALNE to pojadą wszystkie zdrowe Aeroxy, SFII, BetWin, Super9…itd na seryjnych cylindrach 50 ze zdjętymi blokadami i dobrze wyregulowane. Bo te cylindry bez blokad generują około 6-6,6KM (na silniku - bo na kole jest mniej). To czy to bedzie 69 czy 73 to zalezy od wagi skutera z kierownikiem, ciśnienia w oponach, tego jak wysoki jest kierowca i jaki stawia opór…itd i jak sie konkretna sztuka dotarła - ale to mniej więcej te widełki prędkości.
Wiec to że ci leci (załóżmy) te 70km/h na cylindrze 70 to świadczy o tym jak jest źle a nie jak jest dobrze. Tyle powinna jechac seria.
Możesz sie oczywiście cieszyć głupotami które pokazuje ci prękościomierz ale to wtedy popsuj sobie licznik - pokaże jeszcze fajniej a ty nie wsadzisz mnóstwa kasy w silnik. Prędkociomierze w skuterach są w miare dokładne w zakresie do 50km/h a potem im szybciej tym większe bzdury pokazują.

Zrób test kresek flamastrem na wariatorze i zobacz jak blisko krawędzi pasek ściera ten flamaster. Jezeli to jest ~3mm od krawędzi wario a ty sie dokręcasz do max obrotów to więcej nie pojedziesz żeby skały srały. Jedyna opcja pojechac szybciej to zmienić przełożenia (zębatki albo wariator Oversize) - jezeli ci wystarczy na to mocy. A moc daje cylinder. ALbo zakręcić silnik jeszcze wyżej. Miedzy silnikiem co jedzie 70km/h a takim co pojedzie 80km/h w mocy jest PRZEPAŚĆ… to nie jest róznica 0,5 czy 1KM tylko znacznie wieksza.

Z chińskimi cylindrami jest jeszcze ten problem że oprócz gównianych tłoków same cylindry też dość szybko tracą parametry. Czesto jest tak że dotrzesz, sprawdzisz moc (i bedzie spoko) i zaczniesz regulowac napęd na maxa. I czesto zanim dobrze wyregulujesz napęd cylinder już jest słabszy. A najzabawniejsze że tego nie czujesz bo to sie dzieje nagle. TAk samo jak z klonami gaźników - niby to to samo co Dellorto tylko że za 1/4 ceny - a potem sie okazuje że gaźnik stracił parametry, zubażał górą i sobie zjechałes zestaw cylindrowy za 500zł…Tu jest bardzo dużo niuansów i można by o tym książke napisać.

W każdym razie.
Oficjalna prędkość zmierzona Aeroxa po tuningu sport/racing to 114km/h i zrobiła to bardzo fachowa firma, na bardzo grubych cześciach wiec filmiki i opowieści z Youtuba małolatów co sobie raptem wsadzili lepszą 70cm i już idą na koło i jadą po 120km/h (wszyscy jak leci tyle osiagają) i ciocia mierzyła samochodem, brat mierzył tosterem, wyprzedzałem kolege a on mówi że miał 110 na zegarach…itd to se można…miedzy bajki wsadzic. Albo założyć że prawie każdy małolat z cylindrem z allegro jest po prostu lepszy w tunigach niż firma co na tym zeby zjadła i buduje na topowych gratach. Może i tak być.

Rozumiem. Wiesz jak jest… nie chcę się wpakować w gówno modyfikując aeroxa, także z góry dzięki za pomoc.
Postaram się w wolnej chwili zrobić test. Chciałbym wiedzieć co można zrobić, żeby jechał tyle ile powinien (nie potrzebuję tego, co na filmikach gdy “jadą” te 120kmh. Wystarczy mi realne 70-80), i żeby najlepiej przyspieszał sprawnie.
Najlepiej na tym co mam teraz, a jeżeli się nie uda, po prostu zmienię na coś dobrego polecenia, już markowego.