Jaki skuter/motorower 50/80ccm?

Otagowano: 

Oglądasz 21 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #295889 Odpowiedz
      kozak38
      Członek
      • Postów: 26

      Cześć planuje na wakacje pojechać motorowerem/skuterem i zwiedzić trochę polski (ok. 2000km w 7-10dni)

      I tu mam pytanie do was, jaki skuter lub motorower(biegowy) mi polecacie ?
      miałem kiedyś skuter zipp ale czesto byly problemy z silnikiem, i rometa ogara 200 z silnikiem od java – na niego nic zlego nie powiem bo byl praktycznie bezawaryjny, lecz jest juz troche stary i go raczej nie kupie na taka podróż

      co mi polecacie ? 2t? czy 4t? albo jakieś konkretne modele (mogą być używane) tak do 2,5k

    • #295908 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      a nie lepiej 125? zamęczysz się 50/80cm w trasie.
      Pomijam szczere wątpliwości czy skuterem (nawet markowym) kupionym za 2500zł pojechał bym w trasę 2000km… tak bez wymian za kolejny 1000zł.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #295912 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Ale to jest KOZAK, Wombacie! Do odważnych świat należy. To my jesteśmy zgredowate ciot…ki i lubimy się zabezpieczać na wszelkie niepowodzenia i niedogodności :-)))

    • #295954 Odpowiedz
      kozak38
      Członek
      • Postów: 26

      nie napisałem tego w temacie , ale wiem że trzeba sie zabezpieczyć i przygotować na taką wyprawe, zdaje sobie z tego sprawe, chodzi mi o jednoślad jak najmniej awaryjny i najlepiej 50/80 bo mam prawko B a niemam jeszcze jego 3 lata żeby jeździć 125

    • #295971 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      ja bym szukał używki chłodzonej wodą. Na japończyka bez niespodzianek to mały budżet ale na koreańca/tajwańczyka da rade.
      Duży i ciężki skuter w trasy, z szeroką kanapą… coś klasy Kymco Bet&Win.
      Taki wytrzyma jazde 70km/h ze stałą prędkością. Powietrzaki – raczej nie.
      Ale przemyśl pomysł. Większość statystów za miastem jedzie 80-110km/h a nie mamy wielopasmowych krajówek (zresztą na drogi ekspresowe i autostrady motorowerem ci wjechać nie wolno) i wszystko ci bedzie wyjeżdżać z tyłu wnerwione że przeszkadzasz bo średnia ^międzymiastowa^ prędkość będzie dla ciebie nieosiągalna.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #295989 Odpowiedz
      kozak38
      Członek
      • Postów: 26

      ma ktos jeszcze jakies inne propozycje od. sprzetu?
      pomysl juz przemyslalem niejednokrotnie , wzielem pod uwage wszystko

    • #295990 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      ChiNski 4t biegowy Nowy

    • #296002 Odpowiedz
      kozak38
      Członek
      • Postów: 26

      Slyszalem ze podobno router bassa jest dosc malo awaryjny , co sadzicie ? A moze ktos poleci cos malo awaryjnego ?

    • #296010 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      mało awaryjne są produkty z wyższej półki – yamaha, aprilla, czasem peugeot… lub jakieś tajwańczyki typu Kymco, Sym.. itd – a na dłuższych trasach mało awaryjne są produkty chłodzone wodą.
      Chińczyki raczej są ^dojazdówkami^ – skoki max 20-40km i to bez pałowania pełnym ogniem tylko delikatnie.
      Ci co odbyli długie wycieczki chinolem raczej mówią o farcie niż o dobrym i bezawaryjnym modelu. Przynajmniej tak w moim odczuciu.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #296040 Odpowiedz
      Michalk001
      Participant
      • Postów: 1 646

      Ja poleciłbym Ci coś z silnikiem 4 biegowym manualem 4T 139FMB. Silnik jest nie do zajechania, w trasie spali poniżej 2l/100km a jego obsługa i ewentualne naprawy są proste i mało kosztowne. Chociaż jeżeli chodzi o ten silnik to awarii jeszcze nie miałem a mam ponad 40000km. Przede wszystkim jego wielką zaletą jest to że możesz dobrać zębatki na prędkość i będziesz mógł jechać w trasie 55-60km/h bez piłowania go na wysokich obrotach. Na dowód mojej teorii zapraszam do obejrzenia mojego filmiku z trasy:
      https://www.youtube.com/watch?v=PGMjQBUAMWY
      W jedną stronę 320km z powrotem 340 – bez najmniejszych problemów. Po prostu wlać dobry olej syntetyczny, dobre paliwo i nic nie ma prawa się stać. 🙂
      Nie uważam tego za fart – jeżeli sprzęt jest zadbany to musi się udać.

      Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    • #296041 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      ale Zip Salamo to nie jest najtańsza CVT z marketu klasy Torosa F16 czy Routera Bassa.
      Na pewno biegówki lepsze, trwalsze i mniej awaryjne.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #296049 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811
    • #296061 Odpowiedz
      Michalk001
      Participant
      • Postów: 1 646

      Poza tym nawet nie myśl o badziewiu w stylu Bassa czy Toros F16. Znajomy miał jedno i drugie, co chwilę do mnie dzwonił bo wiecznie miał jakieś problemy. Jak nie elektryka to któryś raz z rzędu pęknięta obudowa przy kopniaku. Ja trasę pokonałem bez chłodnicy oleju, nawet 500 metrowy podjazd w Nakle nad Notecią przy +28 stopniach nie zrobił na nim wrażenia. Ale to zapewne zasługa syntetycznego Castrola. Jak dasz chłodniczkę oleju to będzie jeszcze lepiej.

      Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    • #296066 Odpowiedz
      Brzydki
      Członek
      • Postów: 22

      Ja jechałem kiedyś w trasę 160 km w jedną stronę moją Inką Street na półsyntetycznym oleju i dała radę. Nie żałowałem jej gazu, zrobiłem tylko jedną przerwę, a na sprzęcie nie zrobiło to wrażenia.

      Minusem może być spalanie 2T – dla niektórych wysokie. Mój zamykał się całkowicie w 3,7 w cyklu miejskim. Po trasie potrafił zejść poniżej 2,8.

      Obecnie Inca Street nie jest już w sprzedaży. Jej godnym polecenia klonem jest Zipp Quantum. Jednak kupowanie chińczyka to loteria – nawet nowego. Można trafić w miarę dobrze, a można się i naciąć.

    • #296071 Odpowiedz
      kozak38
      Członek
      • Postów: 26

      a te romety routery / junak ferro one chyba mają ten silnik 4T 139FMB tak?

      mam troche wątpliwości bo to jednak chińczyk, aczkolwiek kolega Michalk001 poleca ten silnik i juz niewiem co myśleć, może ktoś jeszcze miał taki motorower z tym silnikiem ?

    • #296072 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      W mojej galerii jest mój chopper z tym silnikiem i też nic się nie dziej a juz 7k

    • #296075 Odpowiedz
      kozak38
      Członek
      • Postów: 26

      kurde bo widzę w mojej okolicy jest sporo takich motorowerów z tym silnikiem właśnie, ale dziwie sie czemu ludzie sprzedają (srednio po 1,500zł) a teraz pojawiło sie ogłoszenie junaka ferro 900 z 2015 roku za 1000zł w stanie bdb jedynie bez oc

    • #296076 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Bo są używane a nowe od 2k kupisz wiec 1,5k to żadna promocja,np ja sprzedaje ten
      http://olx.pl/oferta/motor-125-na-kat-b-CID5-IDdJDXf.html
      i cena jest adekwatna do wieku o stanu bo nowy
      http://allegro.pl/motocykl-zipp-manic-125-ostatnie-szt-w-tej-cenie-i5749604755.html

    • #296077 Odpowiedz
      kozak38
      Członek
      • Postów: 26

      wiem że są używane , ale może to dziwne ale dziwie sie skoro są dobre , poprostu niechce trafić na niespodzianke jakąś

    • #296078 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Nic w tym dziwnego kupił 50 spodobalo się a ma B i chce 125 więc się pozbywa a rynek uzywek jest zawalony jak toy toy kupą:D,jak wygóróje cene to go nie sprzeda.A jak używka a nie kumasz w tych sprawach to weź z soba mechniora [motocykliste]

    • #296086 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 4 666

      Popatrz jaka niespodzianka: swojego HYO kupiłem za 13,5K dodałem gratów za 2K, dorzucam zabawek za kolejny 1K i może to sprzedam za 8K. Moto jest półroczne, na gwarancji (jeszcze ponad 4 lata), stan idealny i przebieg 4650 km.

    • #296109 Odpowiedz
      Michalk001
      Participant
      • Postów: 1 646

      To fakt, jak coś ma przejechane do 5-10 tysięcy kilometrów z silnikiem 139FMB i widzisz że jest niepoobijane, zadbane i w dobrym stanie to możesz to brać prawie że w ciemno. Naprawdę te silniki są bardzo trwałe bo w końcu to kopia słynnej Hondy Dax a chińczycy pomimo że wykonali to z materiałów które nie dorównywały oryginałowi – to jednak w miarę się postarali. Nic z tym się nie dzieje, o ile ktoś to serwisował mając tak zwaną kulturę techniczną. Poza tym koledzy dobrze mówią, jest boom na 125 i żeby sprzedać 50 to cena musi być w miarę rozsądna – czyli te 1000-1500 złotych.

      Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
Oglądasz 21 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Jaki skuter/motorower 50/80ccm?
Twoje dane:




Back to top button