Jaki skuter/motorower 50/80ccm?

Tagi: 

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #295889
    kozak38
    Użytkownik
    • Postów: 26

    Cześć planuje na wakacje pojechać motorowerem/skuterem i zwiedzić trochę polski (ok. 2000km w 7-10dni)

    I tu mam pytanie do was, jaki skuter lub motorower(biegowy) mi polecacie ?
    miałem kiedyś skuter zipp ale czesto byly problemy z silnikiem, i rometa ogara 200 z silnikiem od java – na niego nic zlego nie powiem bo byl praktycznie bezawaryjny, lecz jest juz troche stary i go raczej nie kupie na taka podróż

    co mi polecacie ? 2t? czy 4t? albo jakieś konkretne modele (mogą być używane) tak do 2,5k

    #295908
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 965

    a nie lepiej 125? zamęczysz się 50/80cm w trasie.
    Pomijam szczere wątpliwości czy skuterem (nawet markowym) kupionym za 2500zł pojechał bym w trasę 2000km… tak bez wymian za kolejny 1000zł.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #295912
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Ale to jest KOZAK, Wombacie! Do odważnych świat należy. To my jesteśmy zgredowate ciot…ki i lubimy się zabezpieczać na wszelkie niepowodzenia i niedogodności :-)))

    #295954
    kozak38
    Użytkownik
    • Postów: 26

    nie napisałem tego w temacie , ale wiem że trzeba sie zabezpieczyć i przygotować na taką wyprawe, zdaje sobie z tego sprawe, chodzi mi o jednoślad jak najmniej awaryjny i najlepiej 50/80 bo mam prawko B a niemam jeszcze jego 3 lata żeby jeździć 125

    #295971
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 965

    ja bym szukał używki chłodzonej wodą. Na japończyka bez niespodzianek to mały budżet ale na koreańca/tajwańczyka da rade.
    Duży i ciężki skuter w trasy, z szeroką kanapą… coś klasy Kymco Bet&Win.
    Taki wytrzyma jazde 70km/h ze stałą prędkością. Powietrzaki – raczej nie.
    Ale przemyśl pomysł. Większość statystów za miastem jedzie 80-110km/h a nie mamy wielopasmowych krajówek (zresztą na drogi ekspresowe i autostrady motorowerem ci wjechać nie wolno) i wszystko ci bedzie wyjeżdżać z tyłu wnerwione że przeszkadzasz bo średnia ^międzymiastowa^ prędkość będzie dla ciebie nieosiągalna.

    #295989
    kozak38
    Użytkownik
    • Postów: 26

    ma ktos jeszcze jakies inne propozycje od. sprzetu?
    pomysl juz przemyslalem niejednokrotnie , wzielem pod uwage wszystko

    #295990
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    ChiNski 4t biegowy Nowy

    #296002
    kozak38
    Użytkownik
    • Postów: 26

    Slyszalem ze podobno router bassa jest dosc malo awaryjny , co sadzicie ? A moze ktos poleci cos malo awaryjnego ?

    #296010
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 965

    mało awaryjne są produkty z wyższej półki – yamaha, aprilla, czasem peugeot… lub jakieś tajwańczyki typu Kymco, Sym.. itd – a na dłuższych trasach mało awaryjne są produkty chłodzone wodą.
    Chińczyki raczej są ^dojazdówkami^ – skoki max 20-40km i to bez pałowania pełnym ogniem tylko delikatnie.
    Ci co odbyli długie wycieczki chinolem raczej mówią o farcie niż o dobrym i bezawaryjnym modelu. Przynajmniej tak w moim odczuciu.

    #296040
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Ja poleciłbym Ci coś z silnikiem 4 biegowym manualem 4T 139FMB. Silnik jest nie do zajechania, w trasie spali poniżej 2l/100km a jego obsługa i ewentualne naprawy są proste i mało kosztowne. Chociaż jeżeli chodzi o ten silnik to awarii jeszcze nie miałem a mam ponad 40000km. Przede wszystkim jego wielką zaletą jest to że możesz dobrać zębatki na prędkość i będziesz mógł jechać w trasie 55-60km/h bez piłowania go na wysokich obrotach. Na dowód mojej teorii zapraszam do obejrzenia mojego filmiku z trasy:
    https://www.youtube.com/watch?v=PGMjQBUAMWY
    W jedną stronę 320km z powrotem 340 – bez najmniejszych problemów. Po prostu wlać dobry olej syntetyczny, dobre paliwo i nic nie ma prawa się stać. 🙂
    Nie uważam tego za fart – jeżeli sprzęt jest zadbany to musi się udać.

    #296041
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 965

    ale Zip Salamo to nie jest najtańsza CVT z marketu klasy Torosa F16 czy Routera Bassa.
    Na pewno biegówki lepsze, trwalsze i mniej awaryjne.

    #296049
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812
    #296061
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Poza tym nawet nie myśl o badziewiu w stylu Bassa czy Toros F16. Znajomy miał jedno i drugie, co chwilę do mnie dzwonił bo wiecznie miał jakieś problemy. Jak nie elektryka to któryś raz z rzędu pęknięta obudowa przy kopniaku. Ja trasę pokonałem bez chłodnicy oleju, nawet 500 metrowy podjazd w Nakle nad Notecią przy +28 stopniach nie zrobił na nim wrażenia. Ale to zapewne zasługa syntetycznego Castrola. Jak dasz chłodniczkę oleju to będzie jeszcze lepiej.

    #296066
    Brzydki
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Ja jechałem kiedyś w trasę 160 km w jedną stronę moją Inką Street na półsyntetycznym oleju i dała radę. Nie żałowałem jej gazu, zrobiłem tylko jedną przerwę, a na sprzęcie nie zrobiło to wrażenia.

    Minusem może być spalanie 2T – dla niektórych wysokie. Mój zamykał się całkowicie w 3,7 w cyklu miejskim. Po trasie potrafił zejść poniżej 2,8.

    Obecnie Inca Street nie jest już w sprzedaży. Jej godnym polecenia klonem jest Zipp Quantum. Jednak kupowanie chińczyka to loteria – nawet nowego. Można trafić w miarę dobrze, a można się i naciąć.

    #296071
    kozak38
    Użytkownik
    • Postów: 26

    a te romety routery / junak ferro one chyba mają ten silnik 4T 139FMB tak?

    mam troche wątpliwości bo to jednak chińczyk, aczkolwiek kolega Michalk001 poleca ten silnik i juz niewiem co myśleć, może ktoś jeszcze miał taki motorower z tym silnikiem ?

    #296072
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    W mojej galerii jest mój chopper z tym silnikiem i też nic się nie dziej a juz 7k

    #296075
    kozak38
    Użytkownik
    • Postów: 26

    kurde bo widzę w mojej okolicy jest sporo takich motorowerów z tym silnikiem właśnie, ale dziwie sie czemu ludzie sprzedają (srednio po 1,500zł) a teraz pojawiło sie ogłoszenie junaka ferro 900 z 2015 roku za 1000zł w stanie bdb jedynie bez oc

    #296076
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Bo są używane a nowe od 2k kupisz wiec 1,5k to żadna promocja,np ja sprzedaje ten
    http://olx.pl/oferta/motor-125-na-kat-b-CID5-IDdJDXf.html
    i cena jest adekwatna do wieku o stanu bo nowy
    http://allegro.pl/motocykl-zipp-manic-125-ostatnie-szt-w-tej-cenie-i5749604755.html

    #296077
    kozak38
    Użytkownik
    • Postów: 26

    wiem że są używane , ale może to dziwne ale dziwie sie skoro są dobre , poprostu niechce trafić na niespodzianke jakąś

    #296078
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Nic w tym dziwnego kupił 50 spodobalo się a ma B i chce 125 więc się pozbywa a rynek uzywek jest zawalony jak toy toy kupą:D,jak wygóróje cene to go nie sprzeda.A jak używka a nie kumasz w tych sprawach to weź z soba mechniora [motocykliste]

    #296086
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Popatrz jaka niespodzianka: swojego HYO kupiłem za 13,5K dodałem gratów za 2K, dorzucam zabawek za kolejny 1K i może to sprzedam za 8K. Moto jest półroczne, na gwarancji (jeszcze ponad 4 lata), stan idealny i przebieg 4650 km.

    #296109
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    To fakt, jak coś ma przejechane do 5-10 tysięcy kilometrów z silnikiem 139FMB i widzisz że jest niepoobijane, zadbane i w dobrym stanie to możesz to brać prawie że w ciemno. Naprawdę te silniki są bardzo trwałe bo w końcu to kopia słynnej Hondy Dax a chińczycy pomimo że wykonali to z materiałów które nie dorównywały oryginałowi – to jednak w miarę się postarali. Nic z tym się nie dzieje, o ile ktoś to serwisował mając tak zwaną kulturę techniczną. Poza tym koledzy dobrze mówią, jest boom na 125 i żeby sprzedać 50 to cena musi być w miarę rozsądna – czyli te 1000-1500 złotych.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button