Jaki olej używacie w 2T?
- This topic has 132 odpowiedzi, 35 głosów, and was last updated 5 years, 9 months temu by
Wombat.
- AutorWpisy
- 6 czerwca 2010 dnia 11:33 #4235
Przeglądając forum postanowiłem założyć taki oto temat o olejach do 2T. Mianowicie jaki olej stosujecie? Jego wady i zalety? Ja używałem już Castrol Actevo X-tra Scooter 2T , Mobil Racing 2T , Orlen Platinum Moto 2T. Wszystkie chwalę,nie widać różnicy w jeździe,różnica tylko cenowa 😀
6 czerwca 2010 dnia 11:53 #4237Moje moto od początku jeździ na Shell Advance Ultra i 0 problemów !.
6 czerwca 2010 dnia 11:57 #4238A czy to prawda, że niektóre oleje determinują mniejszą ilość spalin?
Pytam, bo może warto będzie napisać poradnik o dobrych olejach do 2T.6 czerwca 2010 dnia 11:58 #4239ja zalałem teraz na nowym cylu mobila 🙂
6 czerwca 2010 dnia 12:00 #4240Leszek wrote:
A czy to prawda, że niektóre oleje determinują mniejszą ilość spalin?
Pytam, bo może warto będzie napisać poradnik o dobrych olejach do 2T.Warto coś na ten temat napisać 😀
6 czerwca 2010 dnia 12:04 #4242Ja wiem, że jak miałem 2t to na Statojlu kupiłem statojlowski jakiś olej, co podobno redukował zapach i zasłonę dymną, ale prócz ceny nie widziałem w rezultacie żadnej różnicy.
6 czerwca 2010 dnia 12:33 #4244Valvoline Durablend 2T Scooter i Castrol Power 1 2T zmiennie.
Raz zalałem czerwony olej do pił spalinowych i też było dobrze tylko bardziej dymił. Orlen Platinum Moto 2T też jest spoko ma dobrą specyfikacje.6 czerwca 2010 dnia 13:58 #4250Szczerze to właśnie nie widzę różnicy między tym Orlenem Platinum Moto 2T , a Mobil1 czy Castrolem. Trzeba by rozebrać silnik żeby zauważyć zmiany,a cena prawie 2 razy niższa.
9 czerwca 2010 dnia 07:49 #4539Ja używam castrola Act>evo-tre scooter 2T no mało dymi no i skuter ma lepsze przyspieszenie zauważyłem
9 czerwca 2010 dnia 12:04 #4552Patrykk wrote:
Moje moto od początku jeździ na Shell Advance Ultra i 0 problemów !.
Na tym oleju naprawdę widać różnice- nie jest tani, ale naprawdę bardzo go przetestować- przy odpalaniu na zimnym ma specyficzny słodki zapach;p ale to pikuś, po za tym nic nie dymi i nic nie śmierdzi, a skuter jeździ wybornie, nawet po przebiegu rzędu 13tyś.km
9 czerwca 2010 dnia 17:13 #4602Ja bym tego nie robił, bo nie wszystkie oleje są mieszalne, z resztą jaki ma to sens i jaki miałoby dawać efekt?
A troche lipa będzie jak Ci w zbiorniczku zrobi się żel z wymieszanych olejów, prawda?9 czerwca 2010 dnia 17:19 #4604Actevo X-tra Scooter 2T 😉
9 czerwca 2010 dnia 17:23 #4605Oleje do 2T są mieszalne jak najbardziej. Byle nie mieszać mineralnego z innymi.
9 czerwca 2010 dnia 17:26 #4606Czyli mogę pół-syntetyka uzupełnić pół-syntetykiem innej firmy? Chyba nie…
9 czerwca 2010 dnia 17:30 #4607Tak napewno możesz- nic się nie stanie.
9 czerwca 2010 dnia 17:39 #4608qazwsxedc wrote:
Ja bym tego nie robił, bo nie wszystkie oleje są mieszalne, z resztą jaki ma to sens i jaki miałoby dawać efekt?
A troche lipa będzie jak Ci w zbiorniczku zrobi się żel z wymieszanych olejów, prawda . Możliwe zobaczymy za pare dni9 czerwca 2010 dnia 17:44 #4609br3w wrote:
Oleje do 2T są mieszalne jak najbardziej. Byle nie mieszać mineralnego z innymi. No masz rację
9 czerwca 2010 dnia 17:54 #4610lukas548, jakby Ci to nie sprawiło kłopotu, to prosiłbym, żebyś swoją opinię zamieszczał po za znakiem cytatu- wtedy będzie to o wiele bardziej czytelne;) z góry dziękuje.
9 czerwca 2010 dnia 18:00 #4611jak mam syntetyka to już niżej nie mogę zejść prawda?
9 czerwca 2010 dnia 18:15 #4614możesz zejśc na półsyntetyk minimum.
To działa tak, że jak ktoś lał bardzo długo minerał albo słaby półsyntetyk to nie może zalać starego silnika fullsyntetykiem, ponieważ ten olej ma bardzo wysokie właściwości czyszczące, w przeciwieństwie do oleju mineralnego, który w ogóle nie posiada takich właściwości.
Paradoksalnie fullsyntetyk może popsuć silnik,ale tylko stary silnik tzn. z dużym przebiegiem.9 czerwca 2010 dnia 18:29 #4626qazwsxedc wrote:
lukas548, jakby Ci to nie sprawiło kłopotu, to prosiłbym, żebyś swoją opinię zamieszczał po za znakiem cytatu- wtedy będzie to o wiele bardziej czytelne;) z góry dziękuje.
Przyłączam się do tej prośby. Przez chwilę mi się wydawało, że Twoich odpowiedzi w ogóle nie ma – same cytaty.
10 czerwca 2010 dnia 06:40 #4681uzywalem z powodzeniem SHELL Advance VSX 2T jak kiedys mialem 2T.
10 czerwca 2010 dnia 12:42 #4686Ja po przygodach z roznymi markami gdzie olej znikal szybko doszedlem do wniosku, ze najlepsza opcja to Olej Shell Adwence Ultra, dlugo pociagnac mozna – olej posaida dobre wlasciwosci jezeli chodzi o ochrone tlokow, lozysk no i samego ukladu wydechowego no malo dymi 🙂
Pozdrawiam 😛
10 czerwca 2010 dnia 20:28 #4750No ok. Za dużo cytowałem. Oprócz mixolu to każdy olej dobry
17 czerwca 2010 dnia 09:41 #5364Ja leje Castrola Acvtevo X-tra scooter i skuter ładnie pracuje i mało kopci.
17 czerwca 2010 dnia 09:48 #5366w speedzie patrzyłem co lalem do niego, Jakiś Castrol to byl..
Potem jak się przesiadłem na boostera, to leje najtańszy 😛I jakos dobrze chodzi, dobrze pali, nie śmierdzi..
Jedyna roznica jest cena 😉17 czerwca 2010 dnia 13:48 #5376Castrol Act-Evo Xtra Scooter 2T, półsyntetyk. Polecam 🙂
17 czerwca 2010 dnia 15:42 #5379ESSO 2T syntetyk
21 czerwca 2010 dnia 21:41 #5874No masz rację majker castrole dobre są
23 lipca 2010 dnia 08:15 #8364Ja w Ince Street 50 2T dostałem Castrol Power1 Racing. Był spoko, a gdy się skończył wlałem Semisyntetic z Orlenu – jakby lepiej śmigał ale po kilkudziesięciu kilometrach go spuściłem (dowiedziałem się okrutnej prawdy o nim…) i wlałem Shell Advance Ultra. Zupełnie inny od reszty olejów, różni się kolorem (pomarańczowy), zapachem… A przy zimnym odpalaniu prawie nic nie dymi – w przeciwieństwie do Castrola. Castrol na stacji – 53 zł, Orlen – 14,50 zł, Shell – 48 zł. Zostaję przy Shellu!
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.