Jaki olej lać do 139QMB?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #143894 Reply
    ip3gs16
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 33
    • Postów: 39

    Witam.
    Mój Toros F16 niedługo nabije bezawaryjnie 1000km, więc pora na kolejną wymianę oleju silnikowego. Tylko, że teraz mam dylemat. Jak wiadomo producent zaleca olej półsyntetyczny 10W40. Mi facet w salonie Suzuki wcisnął pełen syntetyk też 10W40. Skuter ogólnie dobrze pracuje na tym oleju. Czy mam lać go dalej, czy powrócić do oleju zalecanego przez producenta?

    #143900 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    Lej 10W-40 czyli dobry ale ja bym kupował półsyntetyczny, kupuj tańszy czyli gdzieś za 15-20zł do twojego

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #143904 Reply
    ip3gs16
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 33
    • Postów: 39

    http://img19.imageshack.us/img19/9057/ecxt.jpg Taki konkretnie olej mam teraz. To zostawić go czy wrócić do oryginału?

    #143909 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Jak masz za dużo pieniędzy to lej syntetyk. Ja bym do takiego skutera kupił jakiś Lotos, Elf czy Orlen 10W40. Taki olej doskonale spełnia swoje zadanie.

    #143911 Reply
    ip3gs16
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 33
    • Postów: 39

    Ale który olej jest lepszy dla silnika? Czy to nie ma znaczenia? Bo jeżeli mam dopłacić 10zł do czegoś lepszego to nie ma problemu. Czy dla silnika jest jakaś różnica?

    #143983 Reply
    ip3gs16
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 33
    • Postów: 39

    Kurde no i nikt nie odpowie?

    #143989 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Lepszy syntetyk, ale półsyntetyk spełni swoje zadanie 😉 nie wiem jak to w 4t ale w 2t o niebo lepiej skuter chodzi

    #143990 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Jak weźmiesz coś za minimum 30zł za litr (butelka) lub (taniej) z beczki (jeśli masz blisko), będzie dobrze. W gruncie rzeczy silnik masz 4T więc olej wymieniasz co 2000 km więc na oleju nie ma co żałować 😛

    #143994 Reply
    ip3gs16
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 33
    • Postów: 39

    OK, dzięki, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Pozdrawiam.

    #144259 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Tak, lejcie oleje o dobrej klasie jakości i rzeczywiście Wam te silniki dłużej pochodzą. Tu lepszy jest „gorszy” olej – wymagany o klasie maksymalnie SG. Przez lepszy więcej zanieczyszczeń będzie krążyć w układzie smarowania. Ale jak tam sobie chcecie – jeden zadowoli się chlebem baltonowskim czy innym, a inny uważa, że jeśli nie będzie jadł pieczywa np. Schulstad to sobie żołądek zepsuje i ogólnie szybciej umrze. Bo do tego to mogę przyrównać.

    #144267 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Ja jestem przykładem. Kupiłem olej. lepszy klasa lepkości SL , po paru km zaczął mi olej lecieć uszczelniaczem. Zalałem olej o lepkości SG chyba i olej nie leci. wszystko jest już suche, żadnego wycieku już nie ma.

    #144278 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Kuba – klasa jakości SL. Klasa lepkości 10W40.

    #144282 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    ip3gs16 napisał:

    http://img19.imageshack.us/img19/9057/ecxt.jpg Taki konkretnie olej mam teraz. To zostawić go czy wrócić do oryginału?

    EXP, to olej półsyntetyczny, odpowiednik Motula 5100. Możesz przy nim pozostać, a nawet wskazane stosować w przyszłości.

    #144293 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    No i kolega J23 Ci wyjaśnił szczegółowo tutaj, co masz dalej lać.

    Dla innych z podobnymi rozterkami nt. oleju do moto:
    http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

    A tak z ciekawości nawet, zajrzeć tutaj i pomyszkować też nie zaszkodzi:
    http://serwisskutera.hpu.pl/readarticle.php?article_id=24

    To też się może wcześniej lub później przydać:
    http://www.sst.pun.pl/viewtopic.php?pid=40#p40

    Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika na komputerze i korzystasz kiedy potrzebujesz.

    Zamknięcia licznika i pourywania kółek w moto dla wszystkich. 😀

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Jaki olej lać do 139QMB?
Twoje informacje:




Back to top button