Jaki olej do mieszanki 2T i skrzyni w 2T

Witam,
jak w temacie :
Czy testował ktoś te oleje do skrzyń biegów i może się na ich temat wypowiedzieć?:
Ipone box2
Ipone box xtreme
Motul Transoil
Lub może polecić inne i wypowiedzieć na temat olei ATF?

Tak samo na temat olejów do mieszanki:
Motul 800 - czy to prawda że jest za gęsty do dozowników?
Motul 710
Motul 510
Castrol Power1 racing i czy różni się on czymś w praktyce od Castrol Power RS?
Ipone SAMOURAI i czy jest jakaś różnica w stosunku do Opone Stroke 2R?
Oleje Valvoline do mieszanki
Oleje Shella i Elf
Lub może polecić inne sprawdzone oleje?

to chyba taki temat na czczą akademicką dyskusje (zresztą zawsze tematy o olejach to tematy - rzeki … i po 10 stronach bicia piany dalej nic z nich nie wynika). jeżeli masz seryjny silnik lub prawie seryjny silnik to trzymasz sie specyfikacji oleju zalecanego przez producenta a nazwa na butelce jest sprawą drugorzędną. Wymieniasz mniej więcej zgodnie z zaleconymi interwałami i w zasadzie nie masz problemów. Castrolem, Motulem, Valvoline i Elfem sobie na 100% nie zaszkodzisz JEŻELI bedzie to olej oryginalny i zgodny ze specyfikacją tego co masz wlewać.

Chyba że to wyczynowy silnik i eksploatacja w sporcie. Ale wtedy nie zadawał byś takich pytań.

Witam, kolego jaki silnik? Jeśli chodzi o olej do paliwa to polecam tylko bel-ray si7 syntetyczny jesli silnik takiego typu oleju wymaga, bez dymny i można lać do mikerow. Testowałem już chyba wszystkie markowe oleje typu motul, castrol itp. Jeżdżę tylko na 2t od ładnych kilku lat i jest to jedyny olej który znam usuwający nagar nawet już istniejący, inne tylko mają formuły zmniejszające jego powstawanie. Do skrzyni biegów leje się najczęściej 10w40, ja używam motula. Mam 3 motocykle 2t japończyki przejechałem nimi około 60 tyś km i polecam bel-raya syntetyczny lub półsyntetyk. Najważniejsze to co lejesz do paliwa bo to smaruje silnik osobiście dodaje też ceramizer do 2t tak na wypadek awarii pompki oleju.

a ja polecam trzymać sie z daleka od ceramizerów, onanizerów i innych głupot służących do wyciągania kasy od frajerów.
Lać przyzwoity olej zgodny z zaleceniami producenta i spać spokojnie.

Tiaaaa, o ceramizerach słyszałem wiele. Z mojej niewielkiej wiedzy technicznej wiem jedno- nie ma to sensu a jeśli pomaga to raczej chwilowo. Jest to także z mojego punktu widzenia nieopłacalne szczególnie w dwusuwach które jeśli się zacierają to nie pomoże im nawet nicasil który jest według mnie lepszą ceramiką niż ceramizer. Miałem nadzieję że ktoś mi poda swoje doświadczenia z tymi olejami bo właśnie wszystko co czytałem to były wielkie dyskusje i dywagacje. Używam obecnie Castrola power1 racing i silnik lubi nadal żygnąć olejem no i dymi dość mocno (mieszanka 1:50) po prostu poszukuję czegoś innego

no i tak ma 2T na gaźniku. Problemem nie jest olej tylko gaźnik - który tu jest mało precyzyjny.
Możesz sobie lać hiperolej którgo opary pachną malinami (też są takie) ale 2T zawsze bedzie bąka puszczać

Raczej chodziło mi o to aby nie zostawiał za sobą wielkiej chmury tylko dużą ale nie aż tak chmurę

To co zebrałem w wolnym czasie w pigułce:
Motul 800- jeden z lepszych olei ale tylko do sporządzania mieszanki (nie nadaje się do dozowników)