Jaki olej do 4t?

Witam. Niedługo na liczniku stuknie 1000 km, więc będę musiał jechać do serwisu na przegląd i wymianę oleju. Gdy byłem ostatnio na przeglądzie przy 300 km facet wlał mi olej PLATINUM MOTO 4T SEMISYNTHETIC 10W-40. I moje pytanie. Czy następnym razem na przeglądzie maja mi wlać taki sam, czy może jakiś inny i czy taki lać już ciągle? Nie był wymieniany jeszcze olej w przekładni i czy teraz na przeglądzie mają mi go wymienić i jaki polecacie? Ogólnie co powinno być zrobione na przeglądzie 1000 km i później co ile wymieniać olej silnikowy i przekładniowy? W instrukcji pisze, żeby lać olej 0W40, ale kilka rzeczy w instrukcji to kłamstwo.

Przecież jak jedziesz na przegląd to zostawiasz im książkę gwarancyjna w której jest wypisane co mają zrobić.

Właśnie oni mi nie dali książki gwarancyjnej tylko przeglądy wpisują na kartce z danymi technicznymi skutera. Poza tym jadę teraz do nich na ostatni przegląd, bo oni tam i tak na tym przeglądzie gówno robią.

Ja do swojego skuterka leje Castrol Magnatec 10W-40 i mam juz zrobione 18 tysięcy .

stasiuk34, jaki masz skuter?

I czy lać 10W40, czy jakiś inny, jakie polecacie marki? Mój skuter to chiński 4t z silnikiem 139QMB.

Czytałem gdzieś, że do chińskiego skutera 4t z silnikiem 139QMB będzie się nadawał olej mineralny 15W40. Ale czy mogę nalać mineralny, choć już raz był wlany półsyntetyczny Platinum 10W40?

Ja do swojej Bassy wlałem Castrola POWER1 GPS 4T 10W40 półsyntetyka.

Gorąco polecam olej MOTUL 10W40!

Ja nie mam 4T ale mysle, ze 15W40 w zupelnosci wystarczy. Jak ktos chce lac polsyntetyk 10W40 to niech leje ale te drozsze to przegiecie. Nie ma to zupelnie sensu. No chyba, ze ma sie jakis rajdowy to 10W50...

Pewnie nie wszyscy sie ze mna zgodzą ale oleje mineralne się nadają do tego żeby co najwyżej posmarowć nim np pługi, choć oleje mineralne mają świetne właściwości smarujące problem jest w tym że tylko w okreslonych warunkach bardzo boją się szoku termicznego w za wysokiej temperaturze nie smarują w ogóle. Pół syntetyki to jak sama nazwa wskazuje troche syntetyczne trochę mineralne tylko nigdy nie wiadomo czy sa bardziej mineralne czy bardziej syntetyczne. Najlepszymi olejami sa oleje syntetyczne. Podam przykład 2 lata temu kupiłem dzieciakom quada takiego sredniej wielkości chiński z silnikiem 110ccm pierwszego dnia doszedłem do wniosku ze silnik ma za wysoką temperaturę dawali mu w d... od pierwszego odpalenia nie było mowy o jakims docieraniu czy cos tam, tylko ogień aż powietrze falowało jak sie patrzyło na ten rozgrzany silnik, pomyslałem że może go przed zgonem uratawac tylko olej który w bardzo trudnich warunkach da radę to ustrojstwo smarowac przecież ten silnik nie ma użebrowania, nie ma cugu powietrza za to ciągle są obroty, skoki i bączki olałem gwarancję i zalecenia producenta, jeszcze tego samego dnia kupiłem nowy olej według własnego gustu i zalałem silnik syntetycznym olejem 5W50, nie jest tani ale ma takie parametry jakie chciałem. Quad jeździ do dziś cały rok na okrągło na zimę tylko łańcuchy śniegowe i heja, zero napraw zero problemów dwie świece i dwa razy urwany łańcuch to chyba nieźle jak na takie bezlitosne traktowanie jakie ma ten motorek, a jeżdżą tym dzieciaki nasze i nie nasze a wiadomo jak dzieciaki szanują czyjeś zabawki. Dodam tylko że jakiś miesiąc po zakupie naszego quada inny właściciel kupił taki sam szanował go wymieniał oleje, szkoda tylko że na takie jakie zalecił producent bo jego motorek jest juz wspomnieniem hm całe zeszłe lato już był wspomnieniem. Stare przysłowie mówi kto smaruje ten jedzie :), Skuterek mam z silnikiem 139qmb pierwsze co zrobiłem jak go kurier przywiuzł na podwórek to zmieniłem cylinder 90ccm i zalałem to olejem Castrol Edge 5w40 i tym samym olałem gwarancję, na razie tylko 6000km przejechałem ale za to bez najmniejszych problemów nawet świecy nie zmieniłem ciągle chodzi chińska, ale jakos to sie turla i bezproblemowo tyłek wozi

Czyli wniosek jest taki, ze dziadek jezdzacy na ryby moze lac mineralny. A mlody czlowiek wykorzystujacy pelne spektrum obrotow powinien lac syntetyczny... Mam racje?

Wiem na pewno, ze oleje syntetyczne maja dluzsza zywotnosc od mineralnych. Tylko jesli chodzi o taki skuterek 50 - traktowany normalnie czy musi miec az syntetyk? Czy to nie jest jak pojsciez armata na muche (gdzie wystarczylaby klepka)?

muj kibel jeżdzi juz ponad 2 lata na lotos 10w40 i jakoś go niemoge dojechać
żaden specjalny do kibli tylko do osobówki...

i wymiana gdy ściemnieje i zaczyna mocniej śmierdzieć

nie oleje tylko chciwość jest winna (podróbki)
jeszcze niedawno temu bo zaledwie 2 dekady temu stare merce nawijały ponad 1mln km na mineralku i było dobrze :)

pepel88
też leję samochodówkę, sprzęgło suche, obroty poniżej 9tys więc nie ma przeciwskazań

czy można zmienić olej na Castrol power 1 10w40 4t u router bassa 50

Wlać można. Wystarczy odkręcić wlew.