Jaki motocykl 125 wybrać? 2t czy 4t?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #305533 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Witam!
    Od jakiegoś czasu rozglądam się za motocyklem 125ccm, ponieważ jestem już u kresu zdawania na prawko kat. A1 🙂 Szukam konkretnie motocykli o sportowym wyglądzie, w grę wchodzą również supermoto oraz nakedy w kwocie powiedzmy gdzieś do ok. 7-8tyś zł. Nie planuję kupna nowego chińskiego jednośladu, poszukuję czegoś markowego. Modele które na chwilę obecną zwróciły moją uwagę to aprilia rs 125, rieju rs3 125, rieju rs3 nkd 125, hyosung gt 125, aprilia sx 125. Proszę o wypowiedzi jaki motocykl będzie najbardziej odpowiedni, potrzebuję czegoś czym przejadę spokojnie z punktu A do punktu B bez obawy, że coś się popsuje no i stawiam również na to, żeby motocykl miał jak najwięcej km czyli w tym wypadku musi mieć 15 kucy. Jeździłem już na hondzie cbr 125 oraz yamaszce ybr 125, na hondzie jeździło się całkiem wygodnie, tylko czy pozycja np. w aprilii rs 125 będzie równie wygodna co w hondzie (jeździłem na cbr 125 z 2004r. i pozycja była całkiem wygodna)?
    Proszę o polecenie jakichś motocykli z pokroju sumermoto oraz nakedów, ponieważ ciężko mi znaleźć coś fajnego.

    Tutaj zamieszczam najważniejsze pytania:
    1.Czy da się jakoś zmienić w np. aprilii rs 125 z wyświetlaczem elektroniczym prędkość z mph na kph (motocykl sprowadzany z UK)?
    2.Czy da się zmienić ilość przejechanych mil na kilometry? Oczywiście jeśli motocykl ma to na wyświetlaczu cyfrowym.
    3.Lepszy silnik 2t czy 4t i dlaczego?
    4.Co jaki czas trzeba robić remonty w silnikach 2t i jakie są tego koszty (tak mniej więcej)?
    5.Czy opłaca się kupić odblokowany motocykl 2t i jeździć nim na prawo jazdy kat.A1?
    6.Opłaca się kupić coś co ma mniej niż 15km?

    Z góry dziękuję za Waszą pomoc i liczę na szybką odpowiedź 🙂

    #305542 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    O 2T nic ci nie powiem, bo to nie moja bajka. Wnerwia mnie dźwięk, błękitne spaliny i mieszanie oleju. Odpada.
    Hyosunga mogę polecić, bo go miałem. Moto fajnie wykonane (porównując do rometów i junaków), świetnie się prowadzi, dobrze hamuje, ładnie rozpędza (jak na 125 4T- 100 przelotowa, pewnie około 115 max gps, 125 licznikowo), fajna skrzynia, silnik 2 cylindry V, cztery zawory na cylinder, dwa gaźniki, piękny dźwięk, pali do 4l/100, bardzo dobre światło przednie.
    Wady: serwis autoryzowany w zasadzie nie istnieje, kłopot z częściami od importera (romet), fatalne oryginalne opony (shinko), na przepustnicę chlapiesz błotem spod przedniego koła i się wtedy zacina (nie schodzi z obrotów po byle deszczu – pomaga szczoteczka do zębów). Trzeba by przedłużyć przedni błotnik, założyć chlapacz, albo zrezygnować z jazdy w wodzie.
    Nie wiem jakiego jesteś wzrostu ale dla moich 170cm to genialny sprzęt – bardzo wygodny.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #305543 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Zulus napisał:

    O 2T nic ci nie powiem, bo to nie moja bajka. Wnerwia mnie dźwięk, błękitne spaliny i mieszanie oleju. Odpada.
    Hyosunga mogę polecić, bo go miałem. Moto fajnie wykonane (porównując do rometów i junaków), świetnie się prowadzi, dobrze hamuje, ładnie rozpędza (jak na 125 4T- 100 przelotowa, pewnie około 115 max gps, 125 licznikowo), fajna skrzynia, silnik 2 cylindry V, cztery zawory na cylinder, dwa gaźniki, piękny dźwięk, pali do 4l/100, bardzo dobre światło przednie.
    Wady: serwis autoryzowany w zasadzie nie istnieje, kłopot z częściami od importera (romet), fatalne oryginalne opony (shinko), na przepustnicę chlapiesz błotem spod przedniego koła i się wtedy zacina (nie schodzi z obrotów po byle deszczu – pomaga szczoteczka do zębów). Trzeba by przedłużyć przedni błotnik, założyć chlapacz, albo zrezygnować z jazdy w wodzie.
    Nie wiem jakiego jesteś wzrostu ale dla moich 170cm to genialny sprzęt – bardzo wygodny.

    Mój wzrost to 180cm 🙂 Ogólnie ten hyosung to fajny sprzęt jest, tylko właśnie z tym częściami chyba będzie problem, no ale to 4t to nie powinien się psuć. Polecisz jeszcze jakieś motocykle? Rozglądam się cały czas za motocyklami pokroju supermoto bo wydają mi się dużo fajniejsze od nakedów i sportów, ale, żeby kupić fajne supermoto to trzeba wydać majątek 🙁 Rozglądałem się za aprilią sx 125, ale też nic nie ma. Obecnie to chyba w grę wchodzą wszystkie sporty no i ten hyosung bo reszta motocykli jest za droga, albo ma po 10km…
    Wypowie się ktoś na temat rieju rs3 125? Podobno mają silniki yamahy.

    #305544 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    to nie jest ważne ile ma KM tylko jak jeździ.
    Stosunek mocy do masy i przełożenia a nie brandzlowanie sie koniami mechanicznymi.
    100kg motorek z 9KM bedzie jeździł tak jak 170kg motorek z 14KM a do tego jeszcze zależy jakie to są przełożenia, ile ma tych przełożeń.. itd
    Przy A1 dwutakty 125 ci odpadają bo są za mocne. Chyba że kupisz model zablokowany (a przynajmniej z takim wpisem w dowodzie).

    #305547 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Wombat napisał:

    to nie jest ważne ile ma KM tylko jak jeździ.
    Stosunek mocy do masy i przełożenia a nie brandzlowanie sie koniami mechanicznymi.
    100kg motorek z 9KM bedzie jeździł tak jak 170kg motorek z 14KM a do tego jeszcze zależy jakie to są przełożenia, ile ma tych przełożeń.. itd
    Przy A1 dwutakty 125 ci odpadają bo są za mocne. Chyba że kupisz model zablokowany (a przynajmniej z takim wpisem w dowodzie).

    No tak, dobrze mówisz. To powiedzmy, że będzie potrzebne coś z prędkością przelotową na poziomie 100km/h. To polecisz jakieś motocykle z taką prędkością przelotową w moim budżecie?

    #305548 Reply
    matiquad
    Uczestnik
    • 7
    • Postów: 119
    • Postów: 126

    Ja moge polecić honda cb 125f jest słabsza bo ma tylko 10 kucy ale daje rade. No i za tą kwotę kupisz prawie nówkę. Myślałem na Hyosungiem ale Honda to jednak honda 😀

    #305552 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    matiquad napisał:

    Ja moge polecić honda cb 125f jest słabsza bo ma tylko 10 kucy ale daje rade. No i za tą kwotę kupisz prawie nówkę. Myślałem na Hyosungiem ale Honda to jednak honda 😀

    Jaką prędkość przelotową i maksymalną ma ta honda? Czy nie ma problemów z przegrzewaniem się bo z tego co wiem to jest ona chłodzona powietrzem. Przy chińskich motorowerach zdarzało się tak, że na zimnym silniku lepiej chodziły niż np. po godzinie jazdy (lepiej się zbierały itp.) czy przy tej hondzie też tak jest?

    #305554 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Niestety wygląda i brzmi jak rasowy… motorower 🙂

    #305556 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Zulus napisał:

    Niestety wygląda i brzmi jak rasowy… motorower 🙂

    No niestety, sprawdzałem mniej więcej na yt ile takie coś pojedzie no i nie ma fajerwerków :/ Może się ktoś wypowiedzieć na temat silników 2t?

    #305557 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    Nie ma 125 z prędkością przelotową 100 w sprzęcie na który będziesz miał uprawnienia.

    #305559 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Tak, to 100 przelotowa o której pisałem, to licznikowa prędkość, nie sprawdzałem go na gpsie. Dlatego podałem realny max w okolicach 115.

    #305562 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    No ok, troszkę mnie poniosło 😀 Jaką prędkość przelotową mają odblokowane 125 w 2t?
    Porozglądałem się troszkę i chyba będę musiał szukać aprilii rs 125 albo derbi gpr 125. Z nakedów to chyba tylko hyosung się nadaje.
    Powiecie co trzeba sprawdzić przy kupnie motocykla z silnikiem 2t?

    #305563 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    to samo co przy 4T. ale ty nie masz prawka na moce które oferują te 2t – jesteś tego świadomy?
    to jest 25-30KM a ty masz papier na max 15

    #305564 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Jestem tego świadomy, przecież można jeździć na zablokowanym 2t i też będzie miał 15km. Z 4t mam honde cbr 125 i yamahe yzf r125, która jest no troszkę droga, a honda mała :/ Sam nie wiem co będzie lepsze.

    #305567 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    tylko że raczej nie kupisz zablokowanego 2T. Poza tym co za różnica czy jeździsz zablokowanym 2T czy odblokowanym 4T skoro moc jest identyczna?
    Skoro tak kombinujesz musisz kupić sztukę homolgowaną z blokadą i blokady zdjać

    #305571 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    No różnica polega na tym, że po prostu aprilia rs 125 w 2t może być tańsza w porównaniu do np. hondy cbr 125 w nowej budzie :/ Gdyby nie było takiej różnicy to kupiłbym 4t i tyle.

    #305572 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    A ja mam takie pytanie do autora wątku -> czy jako niedoświadczony użytkownik (prawie kierowca) miałeś okazję jechać typową 125tką biegową w trasie z prędkościami powyżej 100km/h? W trasie mam na myśli minimum 50km ciągłej jazdy, mijając samochody osobowe, ciężarowe itd.
    *
    Silnik 2T ma sens wówczas, kiedy nie jest zduszony. Tam musi następować regularna praca w całym zakresie obrotów dla zdrowia silnika. O wadach i zaletach 2T możesz poczytać w necie. No i jak zawsze wiele zależy od stanu technicznego rozpatrywanych egzemplarzy.
    *
    „Powiecie co trzeba sprawdzić przy kupnie motocykla z silnikiem 2t?” – jeśli nie masz jakiegokolwiek obycia z motoryzacją, to lepiej weź ze sobą kogoś kto zna temat. Doświadczenia nie zastąpisz poradami z forum. Jeśli nie masz pojęcia o podstawach, to wchodzenie w szczegóły jest stratą czasu.

    #305573 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 380
    • Postów: 21 435

    nie sądzę żeby była tańsza.
    dolicz kosztowny remont co około 20 tys km i spore spalanie bo lekko 2x tyle co 4T

    #305575 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Nigdy nie jechałem w trasie na 125, bo jeszcze nie mam prawka. Jeździłem jedynie po mieście, kilka razy udało się zaliczyć odcinek drogi na którym było ograniczenie do 90km/h no i to wszystko. Zależy mi po prostu na tym jak motocykl przyspiesza, bo ja jeździłem na kursie hondą cbr 125 w starej budzie no i ona całkiem fajnie się zbierała i w porównaniu do cb125f pewnie będzie wypadała lepiej.

    Remonty w 2t to jednak jest duży minus :/ 20 tys km to nie jest znowu jakoś dużo, a remot pewnie swoje kosztuje. Także w miarę moich możliwości finansowych będę celował w 4t. Najwyżej kupię hondę cbr 125 w starszej budzie, chociaż nie jeździ się na niej zbyt fajnie ze względu na wąskie opony.

    #305578 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    A HYO z tyłu ma tak 🙂

    W mojej galerii masz sporo fotek mojego Murzyna :-)))

    #305580 Reply
    matiquad
    Uczestnik
    • 7
    • Postów: 119
    • Postów: 126

    Co do cb to nie wygląda jak motorower do dźwięku masy racje ale teraz każdy ma blokady w tłumiku… Przelotowa to 90 no w porównaniu do cbr to będzie słaba.

    #305581 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Zulus napisał:

    A HYO z tyłu ma tak 🙂

    W mojej galerii masz sporo fotek mojego Murzyna :-)))

    No i to jest bajka 🙂 Możesz mi coś jeszcze powiedzieć o swoim hyosungu? Jakościowo jest podobny do motocykli hondy/yamahy? Da się nim jeździć w deszczu? Czy miałeś jakieś awarie?

    #305582 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Zatem napalasz się na prędkość przelotową (nie mylić z maksymalną) o której nie bardzo masz pojęcie. Co innego ile maszyna jest w stanie pojechać, a co innego ile można nią jechać w trasie. Jeśli mowa o osiągach, to patrz na moc silnika. Na A1 max to 15KM i tyle mają usportowione oferty na rynku. Modele użytkowe to 9-12KM. Przykładowo jeśli mowa o starej CBR125 (sport) to już bym wolał CBF125 (turystyk) z prostego względu – rozmiar moto. Nie wiem jak to się ma do CB125F bo w tym nie miałem do czynienia.
    *
    W każdym razie, jeśli chcesz jeździć szybciej niż wolniej, to parę stówek z budżetu zarezerwuj przede wszystkim na kask. O tym, dlaczego nie kupuje się wyrobu kaskopodobnego z taniego plastiku już było mówione wiele razy. Poza kwestiami bezpieczeństwa, przy dłuższej trasie bez wysokiej szyby osłaniającej, głowa ci odpadnie od szumu napierającego powietrza.

    #305585 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Nie napalam się, słyszałem po prostu, że cbr 125 bez problemu utrzymuje 100km/h. Jeśli to są bajki no to mój błąd. Z tego co mówisz to właśnie stawiałbym na modele usportowione. W odpowiedni strój oraz kask wyposażę się także nie ma się o co martwić 🙂 Nie chcę jakoś szaleć tylko chciałbym, żeby była jakaś moc w zapasie, żeby kogoś wyprzedzić czy coś 🙂
    Czy cbf125 jest większa od cbr 125 w starej budzie?

    #305587 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Delthir napisał:

    Czy cbf125 jest większa od cbr 125 w starej budzie?

    Jest i to sporo. Jak dla mnie to stara CBR jest za mała i wąska jak żyletka.

    #305588 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Mi jakoś to specjalnie nie przeszkadzało bo jestem dosyć szczupłą osobą, no ale cbf ma mniej mocy, chłodzenie powietrzem, coś za coś niestety :/

    #305590 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812
    #305592 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    paci napisał:

    http://olx.pl/oferta/cagiva-mito-cagiva-mito-evo-ii-125-evo-nie-nsr-rs-yzf-stan-igla-kat-b-a1-CID5-IDeJKeR.html#79c61c1b72

    No Mito to jest ogień, klasyka gatunku. Minus taki, że jak w przypadku sportowych bywa, za ten pieniądz nie będzie poszanowana.
    BTW: jest błąd w opisie „w rzeczywistości 43KW” nie kilowatów tylko KM powinien napisać 😉

    #305597 Reply
    Delthir
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 59
    • Postów: 62

    Mito to przesada 😀 Za bardzo wyżyłowany silnik no i 43km to zdecydowanie za dużo dla mnie :/

    #305599 Reply
    matiquad
    Uczestnik
    • 7
    • Postów: 119
    • Postów: 126

    Cb 125f to cbf bez owiewki i ze zmienioną lampą i jeszcze paroma rzeczami 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Jaki motocykl 125 wybrać? 2t czy 4t?
Twoje informacje:




Back to top button