Jaki maxi skuter za 9-10tys zł.
- This topic has 31 odpowiedzi, 9 głosów, and was last updated 7 years, 4 months temu by
WodzuWGK.
-
AutorWpisy
-
10 stycznia 2015 dnia 14:35 #180913
Witam wszystkich!
Jestem nowy na forum. Czy możecie pomóc, doradzić w wyborze maxi – skutera dla następującej osoby i z następującymi preferencjami:
– mężczyzna 31 lat, wzrost 184 cm, waga ok. 95 kg.
– skuter ma służyć głównie na krótsze odcinki (dojazdy do pracy – 15 km w dwie strony, plus okazyjnie wypady weekendowe na wycieczki – dystanse 100-200 km)
– budżet (na sam skuter) – 9-10 tyś.
– zakładam że 3-4 tyś km w sezonie zrobię..
– jak największe wygoda, skuter powinien być duży (stąd też preferuję maxi – skuter).
– skuter nie musi być zupełnie demonem prędkości – ale powinien być w miarę dynamiczny i rozwijać chociaż te 110-120km spokojnie aby w trasie pojeździć.
– niskie spalanie – 3-4 l/100 km maksymalnie
– najlepiej jakby skuter był jak najmłodszy/najnowszy (chce nim chwilę pojeździć – 4-5 lat). W zasadzie to preferowałbym nowy skuter.
– jeżdzę głównie sam, ale na wypady weekendowe to zabierałbym drugą osobę (dziewczyna).
Przeglądając internet i czytając wiele artykułów to spodobał mi się Junak Jetmax 250. Maszyna nowa na rynku, stąd w sumie mało jest jeszcze opini o nim. Ale biorąc pod uwagę jego cenę, stylistykę oraz gabaryty, bardzo by mi odpowiadał. Nowe skutery bardziej „renomowanych” marek kosztują sporo więcej…
Co sądzicie o takim motorku? A może coś innego polecilibyście10 stycznia 2015 dnia 15:27 #180915Jetmax 250 to średni pomysł – zobacz http://www.skuterowo.com/junak-jetmax-250-i-wyprawa-nad-zalew-zegrzynski/
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad solidnym używanym sprzętem, z maxiskuterów w tym przedziale cenowym masz :
http://otomoto.pl/yamaha-x-max-x-max-250-2009-rok-raty-M3829052.html
albo to
http://otomoto.pl/suzuki-burgman-stan-techniczny-i-wizualny-wzorowy-M4189744.html
lub
http://otomoto.pl/piaggio-xevo-250-M4187496.html
Ostatecznie jeśli upierasz się przy nowym to dołóż 1000 zł i kup Kymco New Dink 200i10 stycznia 2015 dnia 15:43 #180918nie ładuj sie w Jetmaxa – nie wyszedł im. Rozglądaj sie za Piaggio Evo, SYM GTS, hondą S-wing, Burgmanami, Yamahami. W tej kasie kupisz z naprawde niskim przebiegiem
10 stycznia 2015 dnia 16:00 #180919Im nie wyszedł czyli komu? Naszym czy tamtym? Pewnie nasi źle to poskładali na naszej polskiej taśmie. 😛
Yhm, czyli mniemam, że niniejszym skończyło się… Yunakowanie. 😉
–
Spoko, nie ma boja, już idzie nowe, bo nie tylko Yunak awansował (zwłaszcza cenowo)…
…
http://www.romet.pl/Moto,MAXI_125_R,20,633,14205,2014.html
–
Za takiego jednego Rometa (z tym tzw. new look-iem) mam wszystkiego innego już po przynajmniej DWA. I też występują w sprzedaży jako rzeczy NOWE (czytaj. nie macane jeszcze kluczem francuskim). Zazwyczaj. 🙂
–
Zipp Quantum R 125 (x2);
Barton Falcon 125 (x2);
Barton Huragan 125 (przynajmniej x2);
Benzer Barnet 125 (prawie x2).
–
Btw. Zapodać tutaj linka z wpisem… H2O. No nie, ależ to jest już niemal żenujące. Tak wypominać mi tę niedawną… młodość minioną. ;DDD10 stycznia 2015 dnia 16:50 #180920kooperacji naszych z tamtymi nie wyszło. ma ciekawą sylwetkę ale tyle z niego.
albo inaczej – wyszedł może prawie tak jak te inne wymienione przez ciebie ale w tym gabarycie chyba oczekuje sie ciut wyższej jakości10 stycznia 2015 dnia 22:18 #180927Dzięki za podpowiedzi. X-max nie podoba mi sie zbytnio, piaggio nawet fajny, Burgman – ciekawy jaki jest faktyczny przebieg. Wydaje mi się (ale może mi się tylko wydaje), że trochę „małe” te maszynki. Już ten Jetmax wydaje się „sporo” większy/masywniejszy… Powiedzcie jeszcze czy serwisowanie i częsci do takich „markowych” skuterów nie będą stosunkowo drogie (suzuki na pewno tanie nie będzie)?
10 stycznia 2015 dnia 22:24 #180928nie patrz co ci sie wydaje tylko na wymiary. te akurat łatwo zaleźć. czesci do wszystkich markowych skuterow są 1/3 do 2x droższe ale przebiegi między naprawcze są bardzo duże (o ile to zdrowa sztuka). Ale nawet te 2x droższe to nie jest jakiś majątek.
10 stycznia 2015 dnia 22:46 #180930Właśnie patrze na wymiary i rzeczywiście wszystkie maszynki są o min. kilkanaście cm krótsze. Ale może mniejsza z tym. Najlepiej i tak byłoby się przymierzyć i wtedy zdecydować który najbardziej by mi odpowiadał (najwygodniejszy)…
11 stycznia 2015 dnia 01:46 #180936dokładnie – trzeba sie przymierzyć. Ina te wymiary patrzeć ale z rozsądnym podejściem – bo co z tego że junak jetmax ma 225cm jak te ostatnie 10-15cm to pokrywka kufera czy tam odstający pałąk.
Burgman 250 też ma 225cm.11 stycznia 2015 dnia 12:35 #180943Na Twoim miejscu rozejrzał bym się za używanym Kymco Downtown 300:
http://otomoto.pl/kymco-downtown-300-salon-pl-i-wlascic-stan-idelany-M4071720.html
11 stycznia 2015 dnia 17:49 #180955Używane jest zazwyczaj najlepsze. Stawiaj na Tolka Banana, albo na Kymco Exciting (dowolnej pojemności).
One to już same z siebie jeżdżą w opór. Nawet te używane. 🙂6 marca 2015 dnia 07:57 #185055Witam ponownie. Wracając jeszcze do wątku, może jednak rzeczywiście rozważę kupno czegoś ze stajni Kymco. Za Jetmaxem przemawia cena. Ponadto poszukałem po necie i zbiera on nawet przyzwoite opinie i recenzje (jest popularny np w Australii – pod marką CF MOTO, oraz w Wielkiej Brytanii – marka WK) – tutaj są recenzje:
http://www.scootersales.com.au/news-reviews-4072/cf-moto-jetmax-250i-review.aspx
http://www.justgottascoot.com/cfmotojetmax.htm
Trochę mam uprzedzenia do kupna używanego skutera/motocykla. Może się mylę, ale moim zdaniem ciężko znaleźć dobry używany skuter/motocykl w Polsce za rozsądne pieniądze (ablo są styrane, albo po jakiś dzwonach, albo coś jeszcze…). Nie twierdzę że nie ma dobrych egzemplarzy (bo na pewno takie są) ale jakoś z własnych obserwacji mam pewne uprzedzenia…
Krótka konkluzja:
Kupno nowego skutera to wydatek:
Kymco Downtown 300i – 16 600 zł
Kymco Dink 200i – niby 10 900 zł ale nie podoba mi się ten skuter
Kymco Xciting 400 – podoba mi się, nawet bardzo, tylko cena zabija – 20 900 zł.
no i Jetmax, którego wszyscy odradzają – 11 500 zł (ale można dostać nówkę za 10 500 – 10 800 zł bo rozmawiałem z dilerem.
Za Jetmax’em przemawia (i to całkiem dosadnie) cena.Oczywiście przeglądam cały czas ofertę różnych używanych skuterów/motocykli innych marek (Yamahy, Suzuki, Kymco, itd.) ale z moich obserwacji o dobry egzemplarz wcale nie jest łatwo.
6 marca 2015 dnia 15:06 #185113Skoro przekroczyłeś już trochę budżet 10k to ja Ci jeszcze bardziej zamieszam w głowie – zobacz to otomoto.pl/aprilia-sr-max-300-nowy-M4227244.html
6 marca 2015 dnia 15:33 #185116Do autora tematu – przy swoim wzroście zapomnij o kompaktowych ramach (kompaktowych gabarytach). Zalecam 250-300cc jeśli chcesz zachować niskie spalanie. A jak cenisz wygodę to raczej konstrukcje sprzed paru lat kiedy jeszcze to wszechobecne parcie na sportowy design nie górowało nad miejscem na nogi 😉
6 marca 2015 dnia 16:18 #185128WodzuWGK napisał:
Skoro przekroczyłeś już trochę budżet 10k to ja Ci jeszcze bardziej zamieszam w głowie – zobacz to otomoto.pl/aprilia-sr-max-300-nowy-M4227244.html
No bajeczka prawie jak gilera:)
6 marca 2015 dnia 20:48 #185148Powiem Ci Paci że gdybym posiadał odpowiednie uprawnienia nawet minuty bym się nie zastanawiał. Taki Nexus by Aprilia z zerowym przebiegiem dwuletnią gwarancją i w cenie nawet niższej niż 125-ka – czegoż chcieć więcej 🙂
6 marca 2015 dnia 21:12 #185149WodzuWGK napisał:
Powiem Ci Paci że gdybym posiadał odpowiednie uprawnienia nawet minuty bym się nie zastanawiał. Taki Nexus by Aprilia z zerowym przebiegiem dwuletnią gwarancją i w cenie nawet niższej niż 125-ka – czegoż chcieć więcej 🙂
Powiem Ci Paci że gdybym posiadał odpowiednie pieniądze pewnie też nawet minuty bym się nie zastanawiał 😀
7 marca 2015 dnia 07:53 #185156Jak już tak gdybamy to jedyny sluszny wybór gdy sie ma uprawnienia i cena nie urywa jajec
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/aprilia/aprilia_srv_850_maxi.htm
7 marca 2015 dnia 12:33 #185167eadem napisał:
Do autora tematu – przy swoim wzroście zapomnij o kompaktowych ramach (kompaktowych gabarytach). Zalecam 250-300cc jeśli chcesz zachować niskie spalanie. A jak cenisz wygodę to raczej konstrukcje sprzed paru lat kiedy jeszcze to wszechobecne parcie na sportowy design nie górowało nad miejscem na nogi 😉
Zgadzam się. Nie mam „parcia” na żadne tam „wyścigówki”. Owszem fajne te skutery – aprilia i gilera itd. ale dla mnie priorytetem będzie jak najwygodniejsza maszyna, o umiarkowanym spalaniu i w zasadzie jak najmłodsza. Zatem przedział 250-300 sam uważam że będzie w sam raz…
7 marca 2015 dnia 15:45 #185187szymqw napisał:
<br /Owszem fajne te skutery – aprilia i gilera itd. ale dla mnie priorytetem będzie jak najwygodniejsza maszyna, o umiarkowanym spalaniu i w zasadzie jak najmłodsza.Czyli rozumiem że już się przejechałeś i wiesz jak apka się prowadzi czy jest wygodna czy nie i czy dużo pali – ważne że wygląda zbyt sportowo czyli pewnie sztywna i jest nie dla Ciebie.
szymqw przejedź się a zapewniam Cię że zmienisz zdanie.7 marca 2015 dnia 16:46 #185197Wodzu – zrób sobie fotkę (anonimową) jak siedzisz na swojej maszynie w maksymalnie dla ciebie wygodnej pozycji. OK?
7 marca 2015 dnia 20:28 #185224Fotkę mogę zrobić dlaczego nie, tylko nie bardzo rozumiem po co – mnie pasuje – to zainteresowany zakupem powinien się do niej przymierzyć.
Aprilię SR Max w tym temacie polecałem nie tylko dlatego że mam z nią przyjemność ale również dlatego że jest to skuter raczej dla osób wysokich. Wysokość siedziska 815 mm to więcej niż przeciętna w maxi skuterach. Sprzęt jest na tyle duży że można wygodnie jeździć opierając stopy na przednich płozach (chopperowo) jak również przyjąć pozycję typowo krzesełkową (pamiętając o przekroku). Można też schować się za szybą przesuwając stopy w kierunku podnóżek pasażera tak jak ten koleś https://www.youtube.com/watch?v=ndy7hCJorLQ – możliwości jest kilka.7 marca 2015 dnia 22:32 #185235Ja oceniam pozycję kierowcy głównie pod kątem ułożenia nóg do przodu (a la chopper). A do SR Max wchodzi pod siedzenie kask integralny?
7 marca 2015 dnia 23:16 #185236No cóż, pozycja konkretnej osoby zawsze będzie jeszcze zależała od jej indywidualnej budowy. Ja mam na przykład dość długie nogi i w SR MAX nie jest mi specjalnie wygodnie z nogami ustawionymi do przodu… z drugiej strony klasyczna krzesełkowa pozycja jest dosyć wygodna…
Tak, integralny i szczękowy mieszczą się pod siedzeniem…8 marca 2015 dnia 00:17 #185237http://www.hondacx650c.republika.pl/Testy/250.htm
a mi właśnie na tej pozycji nóg do przodu bardzo zależy 🙂
8 marca 2015 dnia 05:44 #185242jak pozycja to 69:D
8 marca 2015 dnia 08:09 #185249Anonim
Nieaktywny- 2
- 2 000Postów:
8 marca 2015 dnia 10:11 #185256eadem napisał:
http://www.hondacx650c.republika.pl/Testy/250.htm
a mi właśnie na tej pozycji nóg do przodu bardzo zależy 🙂Hmmm… a zwróciłeś uwagę, że kierujący na tym zdjęciu siedzi na miejscu pasażera? :)))))
8 marca 2015 dnia 10:27 #185258Anonim
Nieaktywny- 2
- 2 000Postów:
W pewnym momencie, to już wszystko jedno :-)))
8 marca 2015 dnia 10:30 #185259Oj Araszu, nic nikomu nie ujmując, to uważam, że ta pozycja z nogami do przodu jest idealna dla ludzi z nieco krótszymi nogami, ale dla długonogich problemu nie rozwiązuje… ;)))
Trzeba to po prostu przymierzyć do siebie… -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.