jaki mam wybrac cylek do 4t 65 czy 80

chce wymienic cylek ale mam wachania miedzy 80cm a 65cm moze mi doradzisz oczywiscie zeby mial fajne przyspieszenie

Zależy jakie masz fundusze na ten cel.

Śmiało możesz zakładać 80 (w rzeczywistości 72 ccm), wałek i inne podzespoły spokojnie taki wytrzymają. A różnica w cenie jest nie wielka.

To takie trochę wróżenie z fusów . Mi dawno temu po takiej operacji w Romecie , 3000 km póżniej rozsypał się wariator a 500 km dalej łożysko na wale. Myślę że im większy cylinder tym większy zakres wymiany innych podzespołów np. przy 65 cm3 raczej gażnik bez zmian ale przy 80 cm3 to obowiązkowo większe dysze itp. Tyle że 65 cm3 to niewielkie poprawienie osiągów. :(

Ja w chińczyku miałem 72 ccm, gaźnik seria, dyszę tylko musiałem zmienić, bo po wyjęciu zwężki z filtra powietrza się dusił, dysza 90-95. Wariator seryjny, dobry pasek, rolki 4,5G i szedł 75 licznikowe. Zrobiłem nim po zmianach 8000 km i nawet nie pierdnął.
Wymiana cylindra to generalnie tylko lepsze przyspieszenie, na prędkości max nie specjalnie się zyskuje.