jaki kolor powinna miec swieca irydowa w 4t po regulacji gaźnika

kupiłem świece irydowa do 4t , na starej zwykłej świecy miałem kolor kawy z mlekiem a na tej irydowej otulina jest nie naruszona bialutka zadnego czarnego osadu tylko czesc metalowa na zewnątrz jest lekko czarna . Szukałem na necie info i nie znalazłem nic i nie wiem teraz czy nie dostaje za mało paliwa bo jest bialutka.

Kolor świecy kawy z mlekiem dotyczy silnika 2T. W twoim 4T tak ma być. O ile dobrze pali na zimnym i ciepłym silniku, jest ok.

a jak na tej świecy sprawdzić czy ma odpowiednia dawkę paliwa

Pietro napisał:

Kolor świecy kawy z mlekiem dotyczy silnika 2T. W twoim 4T tak ma być. O ile dobrze pali na zimnym i ciepłym silniku, jest ok.

nie ma znaczenia

silnik jest zaprojektowany do pracy na zwykłej świecy i na takiej dokonuje się regulacji, ewen. color tune
irydowa ma mocniejszą iskrę i mieszanka zupełnie inaczej się zapala nie zostawiając osadu

bitronxp1 napisał:

a jak na tej świecy sprawdzić czy ma odpowiednia dawkę paliwa

Świeca sprawnego i dobrze wyregulowanego silnika 4T, po ostrej jeździe na odcinku ok 15km, zaraz po wykręceniu powinna być jasnego koloru. Natomiast w silniku 2T koloru kawy z mlekiem, ponieważ w 2T spala się również olej.

to ja już nie wiem chodzi mi o to czy ta otulina powinno być trochę czarna czy na tej metalowej części ma być mocno czarna bo ta świeca lepiej spala mieszankę ( na zwykłej miałem kolor kawy z mlekiem i było wszystko dobrze)

bitronxp1 napisał:

...Szukałem na necie info i nie znalazłem nic ...

To trochę kiepsko szukałeś http://www.senda.pl/viewtopic.php?t=470
lub tu
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/swiece_zaplonowe

ale to sa zwykłe swiece a nie irydowe
jesli chodzi o te zwykłe to wiem jaki powinna mieć kolor

Różnice między świecami normalnymi i irydowymi widać dokładnie tu
http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/iridium/02_1/index.html

Co do osadzania nagaru to scentralizowana iskra na świecy irydowej i kształt elektrod powoduje osadzanie mniejszej ilości nagaru, ale po dłuższym czasie pracy silnika kolor zbliży się do koloru zwykłej świecy ( bo oceniamy ilość i kolor nagaru a nie świecy).

Pojeździj trochę, jeśli elektrody bedą nadal bez zabarwienia to gaźnik podaje za dużo powietrza.

Tak przy okazji kolor "kawy z mlekiem" to bardzo umowne okreslenie. (zależy ile kawy a ile mleka :))

no raven znalazłeś ładne porównanie świec (dzięki) czytałem ze się sama dobrze czysci ale że aż tak to sie zdziwiłem

Jeżeli na zwykłej świecy miałeś dobre spalanie, wygląd świecy był ok, to nic nie kombinuj, podczas jazdy świeca pod wpływem długotrwałej wysokiej temperatury "wypali się" i nabierze właściwego koloru. Po co drążyć taki temat?