jaki kolor powinna miec swieca irydowa w 4t po regulacji gaźnika

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #56553 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    kupiłem świece irydowa do 4t , na starej zwykłej świecy miałem kolor kawy z mlekiem a na tej irydowej otulina jest nie naruszona bialutka zadnego czarnego osadu tylko czesc metalowa na zewnątrz jest lekko czarna . Szukałem na necie info i nie znalazłem nic i nie wiem teraz czy nie dostaje za mało paliwa bo jest bialutka.

    #56564 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Kolor świecy kawy z mlekiem dotyczy silnika 2T. W twoim 4T tak ma być. O ile dobrze pali na zimnym i ciepłym silniku, jest ok.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #56570 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    a jak na tej świecy sprawdzić czy ma odpowiednia dawkę paliwa

    #56575 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    Pietro napisał:

    Kolor świecy kawy z mlekiem dotyczy silnika 2T. W twoim 4T tak ma być. O ile dobrze pali na zimnym i ciepłym silniku, jest ok.

    nie ma znaczenia

    silnik jest zaprojektowany do pracy na zwykłej świecy i na takiej dokonuje się regulacji, ewen. color tune
    irydowa ma mocniejszą iskrę i mieszanka zupełnie inaczej się zapala nie zostawiając osadu

    #56587 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    bitronxp1 napisał:

    a jak na tej świecy sprawdzić czy ma odpowiednia dawkę paliwa

    Świeca sprawnego i dobrze wyregulowanego silnika 4T, po ostrej jeździe na odcinku ok 15km, zaraz po wykręceniu powinna być jasnego koloru. Natomiast w silniku 2T koloru kawy z mlekiem, ponieważ w 2T spala się również olej.

    #56645 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    to ja już nie wiem chodzi mi o to czy ta otulina powinno być trochę czarna czy na tej metalowej części ma być mocno czarna bo ta świeca lepiej spala mieszankę ( na zwykłej miałem kolor kawy z mlekiem i było wszystko dobrze)

    #56650 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    bitronxp1 napisał:

    …Szukałem na necie info i nie znalazłem nic …

    To trochę kiepsko szukałeś http://www.senda.pl/viewtopic.php?t=470
    lub tu
    http://www.motocykl-online.pl/artykuly/swiece_zaplonowe

    #56652 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    ale to sa zwykłe swiece a nie irydowe
    jesli chodzi o te zwykłe to wiem jaki powinna mieć kolor

    #56656 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Różnice między świecami normalnymi i irydowymi widać dokładnie tu
    http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/iridium/02_1/index.html

    Co do osadzania nagaru to scentralizowana iskra na świecy irydowej i kształt elektrod powoduje osadzanie mniejszej ilości nagaru, ale po dłuższym czasie pracy silnika kolor zbliży się do koloru zwykłej świecy ( bo oceniamy ilość i kolor nagaru a nie świecy).

    Pojeździj trochę, jeśli elektrody bedą nadal bez zabarwienia to gaźnik podaje za dużo powietrza.

    Tak przy okazji kolor „kawy z mlekiem” to bardzo umowne okreslenie. (zależy ile kawy a ile mleka :))

    #56658 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    no raven znalazłeś ładne porównanie świec (dzięki) czytałem ze się sama dobrze czysci ale że aż tak to sie zdziwiłem

    #56660 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Jeżeli na zwykłej świecy miałeś dobre spalanie, wygląd świecy był ok, to nic nie kombinuj, podczas jazdy świeca pod wpływem długotrwałej wysokiej temperatury „wypali się” i nabierze właściwego koloru. Po co drążyć taki temat?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: jaki kolor powinna miec swieca irydowa w 4t po regulacji gaźnika
Twoje informacje:




Back to top button