Jaki cylinder 80-90ccm ?

Witam!
Jako że znajdą się bardziej doświadczeni "skuterowcy" , chciałbym aby ktoś obeznany z tematem doradził jakiej firmy najlepiej kupić ? Może ktoś będzie miał konkretny sklep wysyłkowy , też mile widziana opcja. Skuter to zwykłe chińskie 4T z silnikiem o oznaczeniu 1P39QMP.
Proszę o konkretne wypowiedzi, jak i podpowiedź z własnych doświadczeń co warto przy takim zabiegu jeszcze wymienić.

szukaj tutaj:http://www.shop.mieloch.pl/lista,cSKUTERY.bhtml
i najlepszy cylinder według mnie to 80-82ccm

Może być 80cmm , ale jakiś konkretny z tej stronki ? Chodzi żeby wytrzymał trochę a nie po 2k km się rozleciał. Ma ktoś może taki zestaw z większym gaźnikiem ? Jak wypada spalanie przy takim cylindrze ?

Spalanie pewnie będzie od 3l-4,5l oczywiście to na większym gazniku 16-17,5mm a na standardowym od 2,5 do 3,5 więc lepiej zostaw stary gaznik łap cylek : http://www.shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-80cc-bez-glowicy,pZ044081.bhtml do 80ccm nie trzeba większej głowicy aczklwiek głowica z pow zaworami dużo by dała przy tej pojemnośći cylinder jest do twojego silnika czyli 139QMB przydało by się wymienić wał na wzmocniony lecz na tej stronie obecnie nie ma do 139QMB więc http://allegro.pl/wal-korbowy-top-racing-std-gy6-4t-139qmb-qma-16z-i2533027043.html to albo to http://allegro.pl/wal-korbowy-skuter-4t-139qmb-gy6-i2571363375.html dodam że wymiana wału nie jest konieczna ale po 2 lub 5tyś zrobią się luzy przez co może ci się zarysować cylinder więc lepiej zapobiegać niż leczyć

Jasne , wał też jakiś lepszy się zamontuje , dobry pasek i olej też przygotujemy :)

no to powodzenia jakby co to na tej stronie jest wszystko :)

Jeśli masz zamiar zostawić gaźnik 17mm to lepiej całkiem daj sobie spokój. Podstawa to gaźnik, króciec, podkładka. Również wydech ma znaczenie. W moim routerze fabrycznie jest zamontowany 19mm i dysza 85. Zakładam, że fabrykę opuścił jako 49cm3, bo tego nie sprawdzałem. Vmax dochodzi do 70km/h. spalanie 2,3-2,5l/100km. Jazda tylko z manetką do oporu.

siopa przy gazniku 17mm to miałbyyś spalanie od 2,5 do 3,5l więc masz gaznik 12-14,5mm jak każdy chińczyk chyba że króciec 17mm to tak ale nie gaznik i dysza to chyba 73-78

Fubu2PL napisał:

siopa przy gazniku 17mm to miałbyyś spalanie od 2,5 do 3,5l więc masz gaznik 12-14,5mm jak każdy chińczyk chyba że króciec 17mm to tak ale nie gaznik i dysza to chyba 73-78

Nie obraź się Kolego, ale gdybym nie potrafił korzystać z suwmiarki, przeczytać oznaczenia na dyszy albo obliczyć spalania to pewnie bym uwierzył.

to chyba ci pomylili gazniki bo ja mam 14mm mó kolega ma 14mm i 3,4 14mm a wszystkie to 139QMB więc twój musi być tuningowany

Jak pisałem , gaźnik też będzie zmieniony na większy , nie zależy nam na super prędkości Vmax , tylko na elastyczności i przyspieszeniu. Jasne że nie będzie jeździł 45km/h , ale też nie zależy nam na osiągach 100km/h, bo po prostu się zagrzeje ten silnik.To ma być testowy skuter :)

to powodzenia jezdzij od 65 do 85km/h

100%seria z tesko. Tuningowany to on dopiero będzie;)

Co do obaw o przegrzanie, to ponoć sprawdzają się sportowe wentylatory.

no dobra wierze ci może iinne modele po prostu a co do chłodzeni to wentylator sportowy+chwytak powietrza+ chłodzenia na głowice przez wentylator (najlepiej taki z grzejnika elektrzycznego wytrzymują przegrzania od stali) Bron Boże Komputerowy tylko się przetopi

Tak jak pisałem , dużych prędkości nie będzie ale jako że skuter używany jest cały czas po mieście to przydałoby się lepsze chłodzenie więc jak najbardziej cenna uwaga , nawet nie wiedziałem że coś takiego jest. Dzięki za wskazówki ;)

A co do cylindra- to według mnie chyba jedną z najlepszy opcji byłby Kit Airsal 80 ccm - jest dostępny na allegro za 300zł i na pewno nie rozpadnie się po 10000 km , a chłodzenie chwytak + sportowy wentylator rozwiąże sprawę

Właśnie dałem taki w linku o : http://www.shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-80cc-bez-glowicy,pZ044081.bhtml

To jeszcze niech ktoś podpowie jaki wentylator , bo sporo tego na allegro ale podejrzewam że większość "tuningowych" nie znaczy lepszych , bo tylko wygląd mają jak to się ma w samochodach. Z tymi stożkowymi filtrami też bym był ostrożny z montażem, wiem jak to w autach funkcjonuje , te wszystkie no-name , simoty itp.

daje ci linki : http://www.shop.mieloch.pl/nakladka-oslony-wentylatora-revo-uniwersalna,pGRUPA0114.bhtml
http://www.shop.mieloch.pl/wentylator-pradnicy-revo,pGRUPA0332.bhtml
Wentylator ma inną strukture łopatek przez co lepiej dmucha :)

najlepsze chłodzenie uzyskasz przez większy gaźnik(i strojenie) oraz szczelną obudowę cylindra
więcej kombinować nie musisz
chyba że poruszasz się w ponad 40st upale ( w PL to chyba tylko kopalnie i huty)