Jaka żarówka LED HS1 do skutera?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #670756
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    Jaką żarówkę LED HS1 możecie polecić do skutera?
    Nie interesują mnie żarówki za 5$ z Aliexpress 😉

    #670767
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    nie ma takiej żarówki w standardzie HS1 która by była LED i świeciła poprawnie

    #670864
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    jakieś tam ledowe znalazłem na Allegro pytanie czy coś nadaje się do użytku i jak to świeci?

    #670865
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    a myślisz że te ledowe z allegro to nie są z aliexpress?

    #670866
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    90% na pewno jest 🙂 czekam nadal na info czy ktoś coś testował u siebie, ewentualnie jakieś zdjęcia, uwagi porady…

    #670867
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    przetestowałem tego wiadro. dosłownie wiadro żarówek.
    nie ma takiej w sensownej w HS1 którą dobrze ustawisz i która bedzie dobrze świecić – zwłaszcza w plastikowych reflektorach z chin

    #670868
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    widziałem wczoraj że montują takie żarówki w skuterach na minuty blinkee, a w nocy świeci to całkiem dobrze tylko pytanie co oni tam wciskają 🙂

    #670871
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    nie montują tam takich żarówek. on ma reflektory zaprojektowane jako LED

    #670883
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    montują, montują dzisiaj rozmawiałem z serwisantem od nich 😛

    #670886
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wiec ten serwisant był kretynem. nie moga tam montować żarówek LED bo żadna żarówka LED nie ma homologacji.
    To by oznaczało że wszystkie skutery blinkee nie przeszly by przeglądu z takim światłem. Skutery w blinkee to skutery HECHT CITIS i one mają żarówke HS1 35/35W – natomiast mi sie pomyliło z elektrykami NIU – te mają fabrycznie lampe Full LED.
    A skoro już rozmawiałeś z serwisantem to ci nie powiedział jakie żarówki montują?

    #670888
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    no właśnie nie chciał za wiele mówić, tylko potwierdził fakt że tam są zmieniane żarówki na LEDowe

    #670891
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wszystkie blinkee jakie widziałem miały normalne żarówki.
    Ale jeżeli chłopcy coś tam ładują w ramach własnej inwencji twórczej to ładują tam bezhomologacyjny szit z aliexpress (bo innych nie ma). Chciałbym zobaczyć widmo na ścianie z lampy takiego skutera.
    O ile jeszcze z żarówkami H7 lub H4 są jakieś możliwości (nielegalne ale świecąe bardzo poprawnie – wiem bo sam mam) o tyle w przypadku HS1 nie ma takiego produktu. Te żarówki HS1 i H4 to tak montażowo to sie niby tylko cokolikiem różnią (a cokolik jest wymienny) ale już niestety o ile te sensowniejsze reflektory dopasowane do 55W źródeł światła czasem sobie dają rade z 2-3 razy mocniejszym źródłem światła LED o tyle te plastikowe reflektorki z chinoli jak władujesz LED bez soczewki to zrobią masakre z przodu.
    No i też nie zrobi się tego za 100 czy 200zł.
    Takim sprawdzonym zamiennkiem ledowym H4 jest żarówka Philips x-treme Ultinion i ona kosztuje około 300zł za sztukę- ale że nie ma na sztuki tylko kompletami to trzeba 600 wydać.
    Dla motocykli z HS1 Philips zrobił Ultinion Moto (nr produktu 8719018060075 albo 11458UMX1) https://www.p4c.philips.com/files/1/11458umx1/11458umx1_pss_.pdf
    tylko że one kosztują góre forsy ( 160 dolarów) a są tylko 9W – wiec nie licz na szał światła. I wciąż to nielegal. Wersja Ultinion H4 ma od 18W do 23W.

    Ostatnia sprawa o której nie wiesz. Skutery Blinkee są zasilane prądem stałym bo z akumulatora. I do dobrze bo LED wymaga stałego zasilania.
    A niestety praktycznie wszystkie 50tki i znakomita cześci chińskich 125cm ma zasilanie lamp prądem zmiennym – wprost z prądnicy. Powoduje to bardzo niekorzystne warunki pracy takich żarówek za kilkaset zł. Bez grubego pokombinowania z ich zasilaniem bedą albo migać albo migać i szybko padać.

    #670976
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    Kymco Agility 16+ ma lampę zasilaną prądem stałym, to nie jest chiński skuter 🙂

    #670978
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    jest 🙂 ale ma lampe na prąd stały 🙂

    #671066
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:
    #671068
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    ona nie ma homologacji. albo cie okłamują albo ty (lub oni) mylicie homologacje z certyfikatem CE.
    Może i ona ma CE ale to wciąż nie jest homologacja czyli do puszczenie do użycia w lampach głównych pojazdu.

    #671086
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    ma homologację E4 jest nawet wybita na żarówce

    #671134
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 10Postów:

    Oto czego się dzisiaj dowiedziałem: odnośnie wymogów homologacji żarówek:

    “Co do homologacji to wygląda to inaczej niż to co się czyta w internecie. Nie ma ustawy w Polsce która wymaga homologacji od żarówki. Nie ma możliwości wykonania homologacji żarówki w Polce bo nie ma podstawy prawnej.”

    “Policjant ani diagnosta nie powinni się pytać o homologację bo to pokazuje że nie chciało im się poczytać ustaw, a czytają bzdury z internetu. Policjant nawet jak się rozpędzi i będzie chciał wypisać mandat, to musi podać podstawę prawną, a takiej nie ma.”

    #671141
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    to jest połowa prawdy.
    W UE homologuje sie REFLEKTORY czyli szkło, odbłyśnik wraz ze źródłem światła.
    Wiec jeżeli twoja lampa była homologowana do żarówki halogenowej to nie ma takiej opcji nawet jakbyś jest wstawił ledowy zamiennik żeby to było legalne. Podstawa prawna jest taka że źródło światła w lampie nie zgadza sie z oznaczeniem na jej kloszu. I nic wiecej nie trzeba

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button