Jaka dysza mbk booster 50

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #727595
    JOKER
    Uczestnik
    • 7
    • 34Postów:

    Wie ktoś na jakiej dyszy próbować ustawić gaźnik w MBK booster 50cc
    Wcześniej miałem 65 słabo się zbierał i po 40km go tak jakby zaczęło przecierać ale wszystko papierem 2500 na oleju lekko przytarłem i jest ok kompresję ma dużą lecz było dużo nagaru na tłoku schodził pod palcem ( możliwe że z powodu oleju bo lałem 130ml na 5l teraz już będę lał 100 na 5 olej castrol power racing)
    Tylko na dyszy 65 dało się jechać na połowie gazu na większych schodzi z obrotów i trzeba mu dodać gazu chwilę go przymuli i jedzie dalej może dyszą 60??
    Spalanie około 5l
    Jak włożyłem dysze 76 to bardzo dobrze się zbierał lecz jak jechałem 40 na godzinę i dałem gaz w opór to go zalewalo bo paliwo aż tłumikiem leciało i jak założyłem 70 to był już mniej zrywny ale też go zalewalo czy to już kwestia regulacji?? Od jakiej dyszy zacząć??
    https://imgur.com/a/qusS2jL tak wygląda tłok raczej nie puchnie bo mogę go odpalić na zimnym i na ciepłym

    #727600
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    papierem ściernym cylinder polerował… no nieźle.
    Najpierw nie opowiadaj że kompresja jest „duża” tylko ją zmierz. Manometrem – a nie palcem lub kapciem czy tam inną szczotka do zębów.
    Bo na takim „kompresja duża jest” oraz „raczej nie puchnie” to najszybciej zajedziesz do serwisu… już o tym przecieraniu cylindra papierem nie wspomnę. To już nawet w stodole nie wypada tak drutować.

    #727604
    JOKER
    Uczestnik
    • 7
    • 34Postów:

    Papierem 2500 to tylko nagar ściągnąłem tak naprawdę nic mu nie będzie a czy tłok by puchl jak się rozgrzeje mogę go odpalić i nie schodzi mi z obrotów tylko go zalewa jak chce się rozpędzić po 40km/h i żeby się rozpędził muszę mu dać niecały gaz inaczej czuć że szarpie po chwili tak się dzieje na dyszy 76 ale ładnie wtedy się rozpędza na 65 wolno się rozpędza i świecą jest biaława

    #727606
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    skoro dół masz dobrze a tylko górny zakres źle to sobie podnieś iglice. lub ew. wsadź dysze z 3-5 większa niż seria i wtedy podnoś iglice.
    Chyba że masz coś nie halo z cylindrem (czego nie wiesz bo nie sprawdziłeś niczym miarodajnym) i wtedy możesz na uszach stawać a i tak tego nie wyregulujesz

    #727607
    JOKER
    Uczestnik
    • 7
    • 34Postów:

    Zostawię dysze 70 i zobacze jak coś to będę zmieniał na iglicy jeszcze jakbyś mógł powiedzieć od czego są śrubki w gaźniku delloroto phbn 12 i na iglicy zmieniam dawkę paliwa tak?

    #727609
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    pogoogluj o gaźniku bo sie bierzesz za regulacje czegoś czego nie rozumiesz. poradników o regulacji o opisie gaźnika jest masa.
    Na iglicy nie zmieniasz dawki paliwa… tzn nie tak wprost – dawke paliwa zmieniasz dyszą. Iglicą regulujesz tylko przy jakim otwarciu przepustnicy dysza bedzie pracować całą średnicą lub częścią.
    Ale jeżeli teraz przy max otwarciu i tak masz za mało… to już iglicą dawki nie zwiększysz.
    Ale zacznij od kompresji bo doświadczenie tutaj mi mówi że 95% takich jazd z użytkownikami szukającymi przyczyn wszędzie dookoła tylko nie tam gdzie trzeba wynika z dojechanego gara.

    #727611
    JOKER
    Uczestnik
    • 7
    • 34Postów:

    Czyli dam iglicę na środek i ustawie go żeby dobrze chodził nai bedei będę próbował w razie gdyby go zalewalo to zmienię dysze na mniejsza dobrze myślę?

    #727612
    JOKER
    Uczestnik
    • 7
    • 34Postów:

    Jeżeli możesz odeslij mnie do dobrego poradnika bo w każdym piszą co innego i nie wiadomo kogo słuchać

    #727630
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    ale po kiego kolejny temat zakładasz o tym samym?
    katalogi cześci OEM sa najlepsze jak czegoś nie wiesz.

    https://sklepmoto46.pl/yamaha/diagrams/tree/1/-50 wybierz sobie rocznik, potem obrazek gaźnika i zobacz jaka jest dysza. Jak nie bedzie wprost napisane to sobie numer czesci wbij w google i wyskoczą specyfikacje. Bo tam zaleznie od rocznika od 70 do 82 były.. w sumie im nowsza tym mniejsza dysza

    #728886
    Grzegorz
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Wszystko robisz dobrze, łącznie z polerowaniem przy pomocy papieru ściernego. Tłok wygląda świetnie. Gdyby fabryka miała na to czas też wyglądaliby niedociągnięcia papierem ściernym. Jeśli chcesz to wskaże firmowa literaturę, gdzie w niektórych przypadkach polerowanie płaszcza tłoka lub powierzchni cylindra jest zalecane.
    Zapomnij też o sprawdzaniu „kompresji”. Silnik ma się tylko uruchamiać (nawet z nie za dużym trudem), a nawet tylko cokolwiek pyprzepalac i to wystarczy, aby stwierdzić, że spręża wystarczająco.
    Chińczycy i ich tanie z naciskiem na ich taniość, bo jakość to osobna sprawa, produkty wytworzyły w świadomości właścicieli motorowerów błędne przekonania na temat eksploatacji zespołu tłok-cylinder.
    Ta zbyt duża ich dostępność spowodowała, że wymiany cylindrów stały się równie częste jak dolewanie oleju do dozowników. Tymczasem przecietna trwałość przewidziana przez producenta motoroweru dla wspomnianego zespołu w wynosi 30tys.km. Od tej normy odbiegają wczesne chińskie motorowery sprowadzane do Polski około 15lat temu. Występowała w tych 4T motorowerach bardzo niska jakość pierścieni tłokowych. Silniki 4T zaczynały już przy małym przebiegu dymić i pobierać olej.
    Źle jest rozumianą trwałość zespołu tłok cylinder dla silnika 2T. Ten silnik zawsze bowiem pobiera olej. Nie jest w nim tak istotne sprężanie, bo ono jest istotne w silniku 4T że względu i tylko ze względu właśnie na to że wówczas silnik zużywa olej. Nie ma żadnego powodu żeby w silniku 2T badać ciśnienie gdy tylko silnik uruchamia się. W takim przypadku jaki ewentualny ubytek mocy maksymalnej może powodować takie duże już zuzycie? Ktoś może odpowie? Ile mocy mniej jeżeli manowetr … tak jak to zazwyczaj mierzycie …wskaże dwa razy mniej niż po wyjściu z fabryki

    #728889
    Grzegorz
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    …100% dysza biegu jałowego drożna??
    Śruba od składu wkręcona do oporu??
    W gaźniku są dwie dysze. Obie te dysze działają zawsze. Nazwa dyszy biegu jałowego jest myląca. Ta dysza ma taki sam wpływ na pracę silnika przy 40km/h jak dysza główna. To nie jest tak, że ta dysza się wyłącza po otwarciu przepustnicy. Jedna bez drugiej nie działa poprostu. W opisach większości awarii występuje pierwsze założenie na ogół takie milczące, że to co jest najbardziej prawdopodobne, czyli niedrożność tej dbardzo małej dyszy została wyeliminowana. Dysza ta ze względu na swoje rozmiary i kanał nad tą dyszą to newralgiczna okolica w silnikach o najmniejszych pojemnościach, dla których te przewidywane dawki benzyny są bardzo małe. Dodatkowo to trudno jest tak wyczyścić gaźnik wraz z jego zakamarkami, ażeby nie pozostawić najmniejszejszego nawet paprocha. Gaźnik w motorowerze po wyczyszczeniu gaźnika może natychmiast zatkać się znowu. Naprawa awarii po jednokrotnym wyczyszczeniu tak małego gaźnika to łud szczęścia. Wykwitem tej okoliczności są amerykańskie fakty o niezliczonych ofertach z jakimi mamy do czynienia na co dzień. Są to oferty sprzedaży nowych gaźników do motorowerow, czyli elementów silnika nie podlegających zuzyciu.

    #728891
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    zaczynają sie szkodliwe porady znachora..
    kompresja nie ma znaczenia, dysze w gaźniku są dwie a fabryka by poprawiała wszystko papierem ściernym – najlepiej gładzie cylindrowe i płaszcze tłoków… albo pilnikami.

    A gaźniki się nie „zużywają”. Oczywiście ich materiał jest wieczny i uzyte w nich elementy mają trwałość wieczną…
    Mistrzu, ucz mnie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button