Jaka dysza do suchego systemu podtlenku azotu?

Jaką dysze powinienem użyć do silnika o pojemności 125cm? Chcę ją wytoczyć sam, lub ewentualnie kupić, wiertło najmniejsze jakie posiadam to 0,2mm, nie wiem jednak czy nie będzie za duże, pytam tutaj bo na forach samochodowych nikt nie ma doswiadczenke z tak małymi silnikami, cała instalacje robię sam, znalazłem już bardzo fajną małą butlę z reduktorem 0,2L od paintball a, elektrozawór i węże, sterowanie elektrozaworem uruchamiającym wtrysk będzie realizował mój komputer pokładowy w którym jest dedykowana, programowalna do tego opcja, która polega na otwarciu zaworu przy zaprogramowanych wczesniej obrotach silnika lub prędkości.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=24636

Czytałem to zanim napisałem posta, ale nke wiem jak to obliczyć, byłem strasznie słaby z matmy, tyle tych parametrów, może podpowiesz żeby wyprowadzić sam wzór to już sobie poradzę może.

szczerze - to mi sie nie chce.
Bo to jest wyliczenie do systemu mokrego. W suchym trzeba wyliczyć wydajność wtryskiwacza, ocenic zapas i ją podstawiać.
Przy czym uważam że w skuterze z CVT nie ma to sensu. Raz że CVT a dwa że szkoda silnika. Suche nitro zabija silniki bo jest niesterowalne.
W czasach kiedy był szał na nitro znałem wiele samochodów jeżdżących z nominałem 90-110KM brykających na strzale +35KM (~30%) i po sezonie większość był a wyraźnie słabsza.

A możesz napisać coś o szkodliwości tego systemu?
Dlaczego niszczy silnik? Jakie są skutki fizyczne dla silnika?

raz że gwałtowna zmiana siły na korbie
dwa że na suchym nitro prawie zawsze jest za ubogo wiec i za gorąco. dostają wtedy pierścienie, materiał tłoka, świeca…itd
dlatego nitro generalnie odpala się przy pełnym otwarciu przepustnicy i wysokich obrotach - wtedy suw trwa najkrócej i siła na korbe działa krótko a i komputery od wtrysku najcześciej już pracują w “open loop” - czyli upraszczając - srają na wskazania sondy lambda i przelewają prewencyjnie silnik paliwem (tryb/obszar mapy wtrysku dla WOT). No i teoretycznie z tego przelania (nadmiaru) korzysta suchy system i “dopala” te nadmiary paliwa. Tylko tych nadmiarów wcale nie jest tak dużo wiec sie kończy tak że jest zbyt ubogo.
Zresztą to instalacja typowo na 10-15 sekund wyścigu, potem trzeba dać silnikowi się wychłodzić po tym soku z gumijagód przez jakiś czas i ew. można użyć znowu. W skuterze co nie startuje na ćwiartke nie bardzo jest sens.

Mokry system raczej na pewno, na dzień dzisiajszy, przerasta moje umiejętności, co do suchego systemu, to dodatkowa dawka paliwa powinna zostać podana na skutek zmiany temperatury w dolocie za sprawą N2O prawda?
Chciał bym uzyskać te 2hp więcej i może z 10km/h przy V maxie,i raz, czy dwa razy na sezon użyć ten system na odcinku zamkniętym w ramach testu i doswiadczenia, poprosiłem kogoś o pomoc w sprawie wyliczenia tej dyszy i czekam na odpowiedź, nie wiem tylko co będzie jeśli potrzebna dysza będzie miała mieć średnicę mniejszą od 0,2mm bo takie jest najmniejsze wiertło z jakim się spotkałem.

Mokry system raczej na pewno, na dzień dzisiajszy, przerasta moje umiejętności, co do suchego systemu, to dodatkowa dawka paliwa powinna zostać podana na skutek zmiany temperatury w dolocie za sprawą N2O prawda?

nie - chyba że wtryśniesz nitro przed przepustnicą i przed czujnikiem temperatury (bez sensu z co najmniej 2 powodów).
Podtlenek podajesz w kolektor dolotowy tuż przed zawór

Chciał bym uzyskać te 2hp więcej i może z 10km/h przy V maxie
Sie zdecyduj. 2HP więcej to w granicy błędu statystycznego. Załóż lżejsze buty, zrób dużą kupe..itd i to podziała jak 2HP więcej. Bez kitu. 10km/h więcej to w zasadzie potrzebujesz sobie moc podwoić. Poza tym z CVT i mizernej mocy 125 i jeszcze reakcji napędu to zanim na tym nitro ta prędkość ci wzrosnie to już bedziesz musiał je wyłączyć.

Podtlenek NIE MA SENSU przy prędkościach maksymalnych bo żeby ją podnieść to trzeba by ładować gigantyczne strzały. Maksymalne obroty na Pierwszych 3-4 biegach - tak. Ale nie przy Vmax. Zobacz że wszystkie samochody startujące z podtlenkiem na 400m nigdy nie robią maxa na tym odcinku. Średni ale przyzwoity cywil po 400m ma w okolicy 130-160km/h kiedy Vmax dla nich to mniej więcej odpowiednio 160-220km/h… ale dokręcić na IV czy V biego do maxa w nich to już bardzo długo. Dużo za długo na podtlenek z wariackiem sterowaniem. To tylko w F&F jechali 250 km/h maxem, wciskali i już jechali 300 :). Ale tam i biegi zmieniali z 9 razy :D. Jest prawda ekranu i prawda czasów w których żyjemy…

Ostatnia sprawa to rozszerzalność cieplna i pojemność cieplna układu w skuterze. Tam sie w głowicy urządza piekło większe niż w samochodowej instalacji.

Ok,rozumiem :frowning:

Czy można prosić o komentarz do filmu, gdzie w x maksie jest zamontowany system podtlenku azotu, widać że ludzie są profesjonalistami i chyba wiedzą co robią i ten system coś im daje, tymczasem w naszej dyskusji doszliśmy do wniosku że w skuterze nie ma to sensu, co oni zrobili że ma to jednak jakiś sens

https://youtu.be/PIpLsuWyhHI

ale tu sie nic nie zmienia.
ten skuter jest dragsterem i ma jechać 15 sekund, potem może nawet wybuchnąć
ten skuter jest demówką tej firmy i ma być pokazywany, osiągi w zasadzie są drugorzędne
mówiąc o osiagach to na tym filmiku nie ma żadnych danych - wiec nie bardzo wiadomo co i ile to daje.
podobno jest tam silnik powiększony do 700cm

wiec jak bedziesz budował dragstera od podstaw na pojemności 700cm (watpie troche w tą pojemnośc tam) do bardzo specyficznego dystansu to sobie wtedy nitro strzelaj

inny ich film gdzie ma 600cc
https://www.youtube.com/watch?v=jdwblJYPg40
gdzie tu prawda?
a podstawowe pytanie do jakiego skutra to nitro planujesz?

do peugeota 125cm