Jaka dysza do gaźnika skuter 4t

Witam. Posiadam skuter 4t (gy6 139qmb)
Cylinder 90ccm tec performance , gaźnik 24mm naraku, filtr stożkowy malossi. Jaka dysza do gaźnika żeby to wszystko ładnie chodziło? Oryginalnie dysza jest bodajże 120 i jednak trochę zalewa.

w 19mm gaźniku i cylindrze w 2T generującym znacznie więcej mocy niż twój i potrzebującym morze paliwa więcej miałem dysze 72-75.
Ty masz jeszcze większy gaźnik i jeszcze większa dysze - mogłbyś tym małe czołgi zasilać a nie 90cm cylinderek.

tam sie do seryjnego gaźnika wkłada dysze około 90 i styka a ty masz loche nie gaźnik i dysze jak do samolotów odrzutowych

Polemizował bym :wink: liczyłem na bardziej konstruktywną odpowiedź, kogoś kto się choć trochę zna :stuck_out_tongue: … Ktoś ?

No nie wiem.Mi się wydaje, że gdybyś spotkał Wombata to miałbyś z nim konwersację na każdy motoryzacyjny temat :stuck_out_tongue: A wracając do tematu:Skoro wiesz, że go zalewa to działaj.Ja Ci nie podpowiem jaka dysza będzie optymalna bo jasnowidzem nie jestem.Kup kilka dysz, zawijaj rękawy i do roboty :smiley:

Tak zrobiłem :slight_smile: i właśnie biorę się do roboty, pytałem tylko orientacyjnie, może akurat ktoś regulował gaźnik na takich podzespołach. Nie twierdzę, że nie bo Pan Wombat pomógł mi już wiele razy (szanuję bardzo) ale również nie zgadzam się z tym że 24mm to tak wielki gaźnik, gdyż do mojego silnika pasuje idealnie wyciskając z niego jak najwięcej :p. Pozdrawiam :wink:

ale im większy gaźnik - tym mniejsza dysza jest potrzebna.
Dlatego w 12mm gaźniku pakujesz dysze 108 a on sie i tak jeszcze grzeje a w 19 czy 21mm gaźniku masz dysze 70 i niemal go zalewa.
Z tym “wyciągniem” co sie da z silnika to też jest różnie. U mnie w SYM GTS 125 fabrycznie jest gaźnik 24mm z dyszą główną 105 i dyszą wolnych 35. A w wersji 180cm jest gaźnik 25mm i dysza 108 i 35. Tylko że to generuje odpowiedni 14KM i 15KM.

Ty nie masz ani takiej pojemności ani takiej mocy nie wytwarzasz a masz gaźnik 24mm i dysze 120. Sobie sam wyciągnij wnioski.

Eeeh, długa wasza nowa droga, a długa. Mały 4T GY6 :slight_smile: * Pod garnek z głowicą pod to całe… 82ccm, dysza główna #95 przy gaźniku fi 18 mm. Przy gaźniku fi 24 mm, dysza główna leci powyżej… #102 (membrana gaźnika z iglicą ledwo się unosi, więc dysza główna gaźnika musi być nieco większa), żeby zasysało to prawidłowo paliwo na potrzeby danego cylindra.

Właśnie jak to jest z tą membraną podciśnieniową ? Bo na serii mam ją o średnicy 16mm i przepustnica 18mm a widziałem zestawy gdzie ta membrana miała 18mm i przepustnica również.Jak może zmienić się charakterystyka pracy poprzez większą membranę ?

Wombatowaty ci potłumaczy, bo ja już myślę… ^skrótowo^ :slight_smile: * http://motorq.pl/porady/budowa-i-diagnoza-gaznika-podcisnieniowego-w-czterotakcie/ * Jest sens pakowania gaziora… PD24J (dyszę główną dobieramy ^na czuja^ przy tym) do naszego małego GY6, jeżeli ^przytulimy^ głowicę z powiększonymi zaworami. Jest z tym jakiś sens przy zestawie minimum… 72 ccm (zalecane jest przy tym tzw. rezanie wgłębień na tłoku pod takie zawory). Luźny wydech np: od GY6 125 ccm też nie zaszkodzi.

A więc ?

wiec google.

Zasadę działania znam ale gdybym znalazł to na googlach to bym tu nie pisał.

no to najpszykład tutaj masz:

http://motorq.pl/porady/budowa-i-diagnoza-gaznika-podcisnieniowego-w-czterotakcie/

Kurde wombat czytałem to nie wiem czy doczytałeś ale pytałem o to jak wpływa zwiększenie samej membrany podciśnieniowej na pracę silnika a tu nic o tym nie ma.

to nie tyle wielkość membrany robi co przestrzeń z podciśnieniem i sprezyna

Widziałem jeszcze druciarzy co skracali sprężynę membrany :smiley: co o tym sądzisz ?