Jak zwiększyć v-max -Suzuki Burgman 125

Witam
jak zwiększyć v-max w moim Burgmanie ?
czy warto powalczyć z gaźnikiem czy może cięższe rolki ?
pozdrawiam

podnieść moc maksymalną. a tego nie zrobisz rolkami i gaźnikiem.

A może po prostu zrobić prawko i przesiąść się na mocniejszy (większy) sprzęt?

Świetna opcja tylko że najdroższa i wymagająca najwięcej własnego wysiłku.

Eeee.. bez przesady, strasznie się człowiek nie spoci :-)))

ale wymaga poświecenie czasu, kasy, starań.. itd

Ale żeby ze 125 zrobić coś mocniejszego, też potrzeba kasy, czasu i starań. A efekt jednak jest ograniczony :P

wszyscy założyli że jak 125 to nie ma prawka :) (zapewne słusznie ale...).
A może ma A ale po prostu ma 125? Przyroda zna takie wypadki. A może lat nie ma?
Ja np też nie czuje potrzeby robienia A (marnowania czasu na placu, kursie, durnych testach) a wsadzenie 2 czy 3 tyś w zabawki do 125 nie jest żadnym problemem.
Oczywiście że jak czuje ducha motocyklizmu, planuje miedzymiastowe i dalsze wypady ale chce koniecznie jeździć 150+ po obwodnicy to zapewne docelowo A. Tylko znowu najpierw jest rób A... rób A... a potem jest: kup coś słabego na początek...
.
Ale pytanie było jak podnieść prędkość w 125 a nie czy robić A.

opcje
1. paliwo lotnicze zmieszane z 98, daje dobrego kopa, ale silnik się szybko kończy
2. metanol fajny zapach, fajny kop, ale silnik się szybko kończy
2. nitrometan, daje dobrego kopa, ale silnik się bardzo szybko kończy
3. podtlenek azotu, jak wyżej
4. można pobawić się ze stopniem sprężania, ewentualnie zabawy z cylindrem, ale burgman ma podobno kiepski wał, więc ingerencja w silnik grozi wyjściem korbowodu bokiem
5. można podregulować napęd, ewentualnie zmienić wydech
6. teoretycznie skoro burgman 200 i 125 to ta sama buda, można poszukać zespołu napędowego 200-ki i przełożyć komplet.

tak, tylko różnica między 125 a 200 to w zasadzie jest żadna.

Jeździłem i jednym i drugim,różnica jest znaczna na korzyść 2setki
Koledze chodziło oto czy Ktoś kombinował z cięższymi rolkami ?w celu ,,wypchnięcia,, paska bardziej na zewnątrz wariatora -uzyskania większej Vmax kosztem przyspieszenia.

ta znaczna różnica to kwestia względna. Znaczna różnica to jest miedzy 13 a 25KM. To faktycznie czuć.
A tutaj masz 125 vs 200cm - co Vmax zmienia raczej symbolicznie.

No tak ,nie dopisałem, chodziło mi o przyspieszenie, w 2setce było odczuwalnie lepsze.

ale jeżdziłeś takim samym sprzetem o takiej samej (dużej) masie z dwoma różnymi silnikami? bo wiesz - w skuterku 120kg może to i jest odczuwalne ale w 170kg to w zasadzie prawie nie a Vmax wzrasta z 5km/h

Wombat: może tuning gumówką dałby efekt. Odciąć tak z 50kg to powinien zdziczeć.
A na serio 125 są projektowane pod miasto, a nie pod trasę.
Można kupić zestaw testowy rolek i się bawić, ewentualnie zasięgnąć języka wśród wielbicieli marki, może ktoś coś próbował, ale nie spodziewam się różnicy na mocy więcej niż 0,5kW i 5-8km/h. Ale kto bogatemu zabroni

ale rolkami to sobie realnie można zmieniać osiągi w zakresie powiedzmy 0-80km/h - tzn ostrzej, łagodniej, wybrać zakres obrotów silnika z ktorymi poruszamy się najcześciej.. itd w każdym razie w tym zakresie gdzie jeszcze jest mocy troche a opory niewielkie. Powyżej tych 80-90km/h opory powietrza nabierają znaczenia.
Stare prawo mówi że jeżeli prędkość wzrasta dwukrotnie to opory powietrza wzrastają do kwadratu natomiast moc ktora jest potrzebna do pokonania tych oporów powinna wzrosnąć do sześcianu. To się mniej więcej sprawdza.
Dlatego te 125tki co mają 8KM jeżdżą 85km/h
te 125tki co mają te 13-15KM pojadą te 110-115km/h w świetnych warunkach (choć najczęściej producenci deklarują bezpiecznie okolice 105km/h).
Czyli wzrost mocy o 60% dający wzrost Vmax o 20% (około).
Podwojenie pojemności nie daje wcale w podobnym silniku z tej samej rodziny podwojenia mocy tylko okolice 22KM co się przekłada na zwiększenie Vmaxa z tych 110km/h do tych powiedzmy 120km/h.
A zrobienie 300cm i dołożenie wtrysku daje te 29-30KM i prędkość w okolicy realnych 130 km/h (dla SYM GTS 300i 29KM producent deklaruje 128km/h Vmax).
Oczywiście liczy się stosunek mocy do masy, powierzchnia czołowa, masa, regulacja napędu.. ale zakładając że to wszystko jest zbliżone i optymalne to się to tak mniej więcej kształtuje.