Jak zdjąć blokadę z wariatora?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #89821 Reply
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 27
    • Postów: 34

    Tak jak w temacie:]
    Jakim sposobem i czym? Można to w domowym garażu zrobić? czy warsztat?

    #89825 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Z waritatora? Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Domyślam się, że chodzi o wariator. Trzeba zablokować tłok i odkręcić śrubę trzymającą w kupie wariator. Zdjąć podkładki, przeciwtalerz i podkładkę o której mowa. Potem starannie złożyć.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #89827 Reply
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 27
    • Postów: 34

    oj mój błąd;] chodzi o wariator;] Jak odkręcić to śrubę i jak zablokować tłok?

    #89834 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Do skrecenia nakrętki na wariatorze używam klucza z rączką o odpowiedniej długości (nr klucza to chyba 16 lub 17 ale mogę się mylić), a tłok blokuję w ten sposób, że wykręcam świecę, ustawiam tłok w dolnym punkcie i wkładam kawałek grubego sznura do środka (oczywiście koniec zostawiam żeby można go było wyjąć).

    #89838 Reply
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 27
    • Postów: 34

    A ten sposób ze sznurem nie naruszy stanu tłoka?

    #89851 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Właśnie ten ze sznurem nie naruszy. Czy lepiej żeby tłok się opierał o metal, który może go porysować czy o miękki materiał?

    #89862 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    sprytny sposób z tym sznurkiem 😉 ja zawsze wkładałem klucz (10 i 13 taki mały ) i zapieram w 4T : za przeciwtalerz wariatora a w 2T o sprzęgło rozrusznika i nigdy z odkręceniem problemów nie miałem

    #89880 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Można i tak. Sposobu ze sznurkiem nauczył mnie nasz forumowy kolega, a on wyczytał o nim na forum pilarzy.

    U mnie przed sprzedażą skutera żeby założyć pierścień na wariator i odkrecić nakrętkę „fachowcy” podpiłowali jego krawędź żeby mieć punkt zaparcia.

    #89890 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    polak potrafi 😀 jednak sznurek działa tylko w 2T 😉

    #89891 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    U mnie wystarczy. Mam 2T i nie planuję na razie zmieniać.

    #89896 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    i masz rację bo nie warto, wiem co mówię 😉

    #89906 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Ja też wiem, że nie warto;-)

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Jak zdjąć blokadę z wariatora?
Twoje informacje:




Back to top button