Jak wykonać blokadę obrotów-poradnik

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Jak wykonać blokadę obrotów-poradnik

Ten temat zawiera 39 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 9 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 40 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #236454

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Tutorial znalazłem na niemieckiej stronie o simsonach. Nie jestem jego autorem, tylko przetłumaczyłem znaleziony artykuł i dodałem linki do potrzebnych części.

    Dzisiaj opiszę jak wykonać blokadę obrotów w domowych warunkach xD. Najtańsza blokada w sklepie kosztuje ok. 150zł. Robiąc ją sami wydamy niecałe 30zł, reszte przeznaczamy na benzyne ;].

    Co będzie potrzebne?
    -kabel
    -kondensator napięcia 10uf najlepiej 35V link
    -potencjometr pt15 (15-sto obrotowy) 10.000 OHM link
    -przełącznik link jak widać mamy dość duży wybór przełączników, im mniej rzucający się w oczy tym lepiej ;]. Można też się pobawić i zrobić włącznik sterowany pilotem :).
    -kabel
    -cyna i lutownica
    -ewentualnie coś, co pozowli nam „obudować” naszą blokade.

    Mając juz wszystko bierzemy się do zabawy 😉

    Łączymy ze sobą wszystko tak jak na zdjęciu:

    Kabel A podłączamy do modułu (Trzeba dojść metodą prób i błędów.)
    Kabel F to masa.
    Potecjometrem regulujemy obroty, przy których zapłon zostanie „odcięty”. V-max będzie zależał od tego jaką granice ustawimy.
    Blokady za 150zł są tak samo skonstruowane, tyle że są one dużo droższe.

    Blokadę składasz i używasz na własną odpowiedzialność 😛

    Tutorial znalazłem na niemieckiej stronie o simsonach. Nie jestem jego autorem, tylko przetłumaczyłem znaleziony artykuł i dodałem linki do potrzebnych części.

    http://simson-umbau.de/?site=tutorials&rubrik=Technik&tutid=557

    #236455

    Anonimowy
    • Postów: 0

    probowałes to zrobić ?? 😀 moze byc ciekawe trzeba będzie zrobić kiedys

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #236456

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Będę to robił w tym lub przyszłym tygodniu. Zależy kiedy dostane części. Powinno wszystko działać. Na YT widziałem filmik kolesia, który miał właśnie taką blokade. A w chwili obecnej mam przed sobą blokade kumpla, któy kupił ją za 150zł ;]. Wyciągnąłem ją jakimś cudem z obudowy i jest tu tylko potencjometr i kondensator xD. No i trochę kabla, więc wszystko powinno działać ;]

    #236457

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Ale jak to do modułu podłączyć? Do gilery runner 180 4T podejdzie?;p

    #236458

    Anonimowy
    • Postów: 0

    a u tego kumpla to niema instrukcji napisanej gdzie podłączyć?
    PS” chodzi mi o to ” Kabel A podłączamy do modułu (Trzeba dojść metodą prób i błędów.) „

    czy napisałeś tak ponieważ rozważasz to że każdy moduł jest inny

    A jak podłączyć do modułu kabel nadciąć i przylutować kabel „a” ?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #236459

    Anonimowy
    • Postów: 0

    a u tego kumpla to niema instrukcji napisanej gdzie podłączyć?

    nie nie ma. Te blokady przysyłają bez instrukcji.

    czy napisałeś tak ponieważ rozważasz to że każdy moduł jest inny

    Nie mam pewności, że w każdym skuterze będzie ten sam kolor kabla. Akurat w Piaggio zipie FR kolegi odpowiedni kabel był koloru czerwonego. A był jeszcze biały i zielony. Nie wiem jak trzeba podłączyć te blokade w innych skuterach, gdyż nie miałem okazji tego robić :P.

    Ale jak to do modułu podłączyć? Do gilery runner 180 4T podejdzie?;p

    pod jeden z kabli idących do modułu ;]. Tak powinno podejść ;].

    #236460

    Anonimowy
    • Postów: 0

    a u mnie w triadzie 2 miałem ten słynny różowy kabelek i mam go rozłączonego to może pod niego podłączyć?

    #236461

    Anonimowy
    • Postów: 0

    kamikadze51293, nie pod niego raczej nie ;]

    Minarelli Yamaha MBK Aprilia itp. podpinamy pod kabel biało-czerwony
    Honda- Peugeot- San Yang- kymco zielono-niebieski
    Piaggio czerwony

    #236462

    Anonimowy
    • Postów: 0

    A kabel od pasy gdzie podłączyć??
    A jak podłączę do modułu w aeroxie czyli kabel biało czerwony to mam zastąpić ten biało czerwony swoim od „blokady obrotów”

    #236463

    Anonimowy
    • Postów: 0

    adi94, mase np do ramy dajesz albo jakiejś częsci maetalowej
    a tego kabla masz nie zastępować tylko np naciąc go lekko i do niego przylutowac ten od blokady

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 40 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie