Jak wykonać blokadę obrotów-poradnik

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #236454 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Tutorial znalazłem na niemieckiej stronie o simsonach. Nie jestem jego autorem, tylko przetłumaczyłem znaleziony artykuł i dodałem linki do potrzebnych części.

    Dzisiaj opiszę jak wykonać blokadę obrotów w domowych warunkach xD. Najtańsza blokada w sklepie kosztuje ok. 150zł. Robiąc ją sami wydamy niecałe 30zł, reszte przeznaczamy na benzyne ;].

    Co będzie potrzebne?
    -kabel
    -kondensator napięcia 10uf najlepiej 35V link
    -potencjometr pt15 (15-sto obrotowy) 10.000 OHM link
    -przełącznik link jak widać mamy dość duży wybór przełączników, im mniej rzucający się w oczy tym lepiej ;]. Można też się pobawić i zrobić włącznik sterowany pilotem :).
    -kabel
    -cyna i lutownica
    -ewentualnie coś, co pozowli nam „obudować” naszą blokade.

    Mając juz wszystko bierzemy się do zabawy 😉

    Łączymy ze sobą wszystko tak jak na zdjęciu:

    Kabel A podłączamy do modułu (Trzeba dojść metodą prób i błędów.)
    Kabel F to masa.
    Potecjometrem regulujemy obroty, przy których zapłon zostanie „odcięty”. V-max będzie zależał od tego jaką granice ustawimy.
    Blokady za 150zł są tak samo skonstruowane, tyle że są one dużo droższe.

    Blokadę składasz i używasz na własną odpowiedzialność 😛

    Tutorial znalazłem na niemieckiej stronie o simsonach. Nie jestem jego autorem, tylko przetłumaczyłem znaleziony artykuł i dodałem linki do potrzebnych części.

    http://simson-umbau.de/?site=tutorials&rubrik=Technik&tutid=557

    #236455 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    probowałes to zrobić ?? 😀 moze byc ciekawe trzeba będzie zrobić kiedys

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #236456 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Będę to robił w tym lub przyszłym tygodniu. Zależy kiedy dostane części. Powinno wszystko działać. Na YT widziałem filmik kolesia, który miał właśnie taką blokade. A w chwili obecnej mam przed sobą blokade kumpla, któy kupił ją za 150zł ;]. Wyciągnąłem ją jakimś cudem z obudowy i jest tu tylko potencjometr i kondensator xD. No i trochę kabla, więc wszystko powinno działać ;]

    #236457 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Ale jak to do modułu podłączyć? Do gilery runner 180 4T podejdzie?;p

    #236458 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    a u tego kumpla to niema instrukcji napisanej gdzie podłączyć?
    PS” chodzi mi o to ” Kabel A podłączamy do modułu (Trzeba dojść metodą prób i błędów.) „

    czy napisałeś tak ponieważ rozważasz to że każdy moduł jest inny

    A jak podłączyć do modułu kabel nadciąć i przylutować kabel „a” ?

    #236459 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    a u tego kumpla to niema instrukcji napisanej gdzie podłączyć?

    nie nie ma. Te blokady przysyłają bez instrukcji.

    czy napisałeś tak ponieważ rozważasz to że każdy moduł jest inny

    Nie mam pewności, że w każdym skuterze będzie ten sam kolor kabla. Akurat w Piaggio zipie FR kolegi odpowiedni kabel był koloru czerwonego. A był jeszcze biały i zielony. Nie wiem jak trzeba podłączyć te blokade w innych skuterach, gdyż nie miałem okazji tego robić :P.

    Ale jak to do modułu podłączyć? Do gilery runner 180 4T podejdzie?;p

    pod jeden z kabli idących do modułu ;]. Tak powinno podejść ;].

    #236460 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    a u mnie w triadzie 2 miałem ten słynny różowy kabelek i mam go rozłączonego to może pod niego podłączyć?

    #236461 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    kamikadze51293, nie pod niego raczej nie ;]

    Minarelli Yamaha MBK Aprilia itp. podpinamy pod kabel biało-czerwony
    Honda- Peugeot- San Yang- kymco zielono-niebieski
    Piaggio czerwony

    #236462 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    A kabel od pasy gdzie podłączyć??
    A jak podłączę do modułu w aeroxie czyli kabel biało czerwony to mam zastąpić ten biało czerwony swoim od „blokady obrotów”

    #236463 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    adi94, mase np do ramy dajesz albo jakiejś częsci maetalowej
    a tego kabla masz nie zastępować tylko np naciąc go lekko i do niego przylutowac ten od blokady

    #236464 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Aha spoko rozumiem. Mam pytanie jeszcze, Robił ktoś już to? Boje się że mogę rozwalić moduł jest w ogóle taka opcjaż? że się coś powali w module???

    #236465 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Boje się że mogę rozwalić moduł jest w ogóle taka opcjaż? że się coś powali w module???

    takiej opcji właściwie nie ma ;].

    #236466 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    To jak to ktoś zrobi to niech koniecznie napisze.

    #236467 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Możecie dać dokładne linki do podzespołów bo te które są wyżej są nie dokładne tam np. potencjometrów jest 5 o różnych symbolach.

    #236468 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    link poprawiony :] a reszta jest OK ;]. Kondensatory są tylko o tych parametrach jakie być powinny, więc nie ma zadnego problemu ;]

    #236469 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    i jak zrobił to ktoś? ;P

    #236470 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    kamikadze51293 napisał:

    jak zrobił to ktoś? ;P

    zamiasz się pytac moglbys juz to sam dawno zrobić ;PP

    #236471 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    niedługo wyjeżdżam,ale jak wrócę to się spróbuję z tym pobawić ;p tylko najgorzej boję się o podłączenie 👿

    #236472 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    jak dla mnie to jest tylko zbędny gadżet. Jak zobaczysz policje z radarem to zamiast włączyć tą blokade można zwolnić i na jedno wyjdzie a nie sądzę, żeby polska policja miała rolki do sprawdzenia ile skut poleci – no może i są jakieś wyjątki…

    #236473 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Są, są … nie pamiętam już w jakich miastach ale mają przenośne hamownie 🙂

    #236474 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Niby dostali 500 sztuk na całą PL, ale ile jest w tym prawdy to nie wiem. Ale rolki na pewno są, bo już ktoś o tym mówił na innym forum chyba, że robili w jakimś mieście „łapanke”. Narazie nie ma się czym przejmować, ale warto być już „ubezpieczonym” xD

    #236475 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    albo jak nie chcesz by rodzice wiedzieli ile jedze skut 😛 dajesz np tcie się przejechac i wlaczasz blokade i nie więcej niz 45

    #236476 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    haha, ja wole się im pochwalić a nie ukrywać ile jedzie 😛

    #236477 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Dokładnie, trzeba się chwalić … co ja bym ojcu nie powiedział to on i tak powie nie podniecaj się może kiedyś jak przekrocze 250 jakimś ścigiem to się zaciekawi bo jak na razie ma w dupie ;D , a wracając do blokady trzeba takie coś wykonac i „dziką” włanczać i wtedy dawać aprilie

    #236478 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    motórzysta napisał:

    i „dziką” włanczać i wtedy dawać aprilie

    Mógłbyś wytłumaczyć co znaczy to „dziką”? Bo ja to słowo rozumiem jako określenie dla płci żeńskiej, w kontekście np. „dziką Marynę”. Tutaj to nie pasuje.

    #236479 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Mógłbyś wytłumaczyć co znaczy to „dziką”? Bo ja to słowo rozumiem jako określenie dla płci żeńskiej, w kontekście np. „dziką Marynę”. Tutaj to nie pasuje.

    pewnie mu chodziło o takich co nigdy wcześniej nie jeździli 😛

    A wracając do blokady. mam potwierdzenie od użytkownika innego forum, któy zrobił te blokadę. Działa tak jak należy ;]. odcina zapłon w zależności od tego jak ją ustawimy. Więc śmiało można ją robić

    #236480 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    witam mam pytanie czy można to wlaczac na wlaczonym silniku ?

    #236481 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Zrobił to ktoś bo jestem ciekawy czy to działa a szkoda mi kasy żeby samemu sprawdzać 😛

    #236482 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    Marian napisał:

    Zrobił to ktoś bo jestem ciekawy czy to działa a szkoda mi kasy żeby samemu sprawdzać

    corey93 napisał:

    A wracając do blokady. mam potwierdzenie od użytkownika innego forum, któy zrobił te blokadę. Działa tak jak należy ;]. odcina zapłon w zależności od tego jak ją ustawimy. Więc śmiało można ją robić

    Coś rozkojażony jesteś Marianku.

    #236483 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 506
    • Postów: 85 315
    • Postów: 89 821

    markez12 napisał:

    witam mam pytanie czy można to wlaczac na wlaczonym silniku ?

    Gdyby się nie dało to to by nie miało takiego sęsu,
    widzisz gliny i oni widzą ciebie jak zapylasz a ty stajesz, wyłączasz silnik, włączasz blokada, zapalasz silnik i jedziesz dalej tylko że powoliż 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Jak wykonać blokadę obrotów-poradnik
Twoje informacje:




Back to top button