Jak się pozbyć tego oleju?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #44097 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Chciałbym Wam opowiedzieć swoją historię i zapytać o radę.

    Trzy tygodnie temu wywaliłem się i miałem stłuczoną rękę – dwa tygodnie gipsu (lekarz mówił coś o trzech miesiącach). Nie wiedziałem dokładnie ile czasu nie wsiądę na moto i jak będzie później pogoda więc przygotowałem je do snu zimowego. Zalałem zbiornik paliwa do pełna, opróżniłem gaźnik, zalałem pół strzykawki oleju mieszankowego do cylindra i rozprowadziłem go kopką.

    Skuter stał sobie z półtora tygodnia, moja ręka czuła się już lepiej i nawet gips mi zdjęli. Naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy była chęć pośmigania więc pewnego pięknego popołudnia podszedłem do Bzyczka i próbowałem zapalić. Musiałem oczyścić świecę z oleju i wysuszyć ją ale uruchomiłem silnik. Kopcił niemiłosiernie ale nawet się wkręcał na obroty więc pozwoliłem mu pochodzić kilka minut i wyłączyłem go.

    Skuter postał jeszcze z tydzień, a moja ręka okazała się niemal w pełni sprawna więc chciałem się przejechać. Bzyczek zapalił, zszedł ze ssania. Ruszyłem ale po pięćdziesięciu metrach zdławił się i zgasł. Zapalił znów ale nie chciał się wkręcić na obroty.

    Dziś wlałem shell-owski dodatek do czyszczenia silnika żeby łatwiej przepalił ten olej. Zapalił ładnie i ruszyłem ale znów to samo. Prawie godzinę męczyłem się żeby ruszyć z miejsca. Były nawet momenty, że prawie-prawie się udało ale w końcu wolne obroty się zmniejszyły i zdechł. Zapalił jeszcze raz na chwilę ale teraz już nic nie daje znaku życia.

    Rozkręciłem wydech i jest tam sporo oleju. Zmieniłem świecę ale też nie zapalił.

    Przed całą tą historią wszystko było w porządku i prawidłowo wyregulowane.

    Powiedzcie mi jak usunąć ten olej z silnika i wydechu i co teraz w ogóle zrobić z tym. Wiem, że głupotę zrobiłem z tym olejem. Może trzeba go było dać mniej.

    Mój skuter to Inca Street 50 2T.

    #44098 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 173
    • Postów: 3 266

    Kisiu przemyj filtr powietrza i dobrze go wysusz. A do silnika daj z pół strzykawki paliwa,wykręć świece i wlej.

    #44099 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Niektórzy polecają nawet nalać nieco paliwa do przewodu doprowadzającego powietrze.

    #44104 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 173
    • Postów: 3 266

    Moim zdaniem filtr powietrza nie przepuszcza powietrza bo chyba jak się orientuje Twój skuter Kisiu stoi pod chmurką 🙂 Porządnie bym go umył,wysuszył i nie nasączał żadnym olejem.

    #44105 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Filtr był czyszczony i nie nasączany ale w sumie jakbym poczyścił to by nie poszkodziło bo rzeczywiście trzymam pod blokiem. Boję się tylko, bo ten środek czyszczący wlałem ale nie widziałem już innego wyjścia. A może to dławienie było spowodowane niską temperaturą jak rok temu?

    #44108 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 173
    • Postów: 3 266

    Spróbuj go odpalić i niech pochodzi tak z 10 minut.

    #44113 Reply
    Jakub100001
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 569
    • Postów: 582

    Ja miałem tak samo. Skuter nie chciał wchodzić na obroty i się dusił. Wyczysciłem filtr i jest wszystko ok.

    #44169 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Spróbuję tak zrobić. Tyle, że on tak się dusił z dobrą godzinę, a potem obniżył wolne obroty i zgasł. Nagle. Zapalił tylko i zrobił bwuuu i już nie dało się go zapalić.

    Swoją drogą kopka chodzi lekko więc chyba silnik się nie zatarł. Zmieniłem świecę. Tamta była zaolejona ale nowa nic nie dała.

    A może jakiś brud zapchał mi filtr paliwa? Muszę sprawdzić ale dziś już nie dam rady, bo ze zmęczenia ledwo widzę na oczy.

    #44170 Reply
    Jakub100001
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 569
    • Postów: 582

    U mnie było tak, że silnik nie reagował prawie w ogóle na manetke i zgasł. Sprawdź czy masz szczelnie podłączony filtr powietrza do gaźnika, bo możliwe, że w tym tkwi problem.

    #44180 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Przy niskiej temperatury zimny silnik ma prawo się dławić, ale nie w takim stopniu, żeby nie był w stanie ruszyć…

    #44219 Reply
    macsienk
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 40
    • Postów: 45

    po co ty ten olej tam wlałeś ?

    #44227 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Żeby gładź cylindra nie ulegała korozji.

    #44261 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Tak, bo nie wiedziałem ile będzie stał.

    A filtr jest dobrze podłączony – sprawdziłem.

    Mi skuter gdy było zimno dusił się właśnie tak, że nie był w stanie ruszyć i to przez parę ładnych minut ale nigdy przez prawie godzinę. CZuję, że zbliża się czas wymiany tłoka i cylindra…

    #44459 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Jaki to człowiek jest durny i niezauważliwy!

    Dziś był u mnie kumpel i postraszył naprawą tłoka, cylindra, uszczelniaczy, wału… Powiedział, że jeśli jeszcze raz zrobię coś jak mi radzono na forum to mi wywali kompa przez okno:-) Wiem, że nic się nie dolewa do paliwa do dwusuwa, bo w zasadzie im brudniej w silniku tym lepiej. Katowaliśmy wszystko, wykręcaliśmy świecę, sprawdzaliśmy po kolei. Zapalił w końcu ale nie chciał się wkręcać na obroty. Myślałem żeby potrzymać trochę na wolnych żeby wypalił olej.

    Potem już wypalił i nie dymiło ale dalej się dusił i nie chciał jechać. Zdradzał typowe objawy nie dochodzącego paliwa – sucha świeca itd. Zmieniłem filtr paliwa. Nic. Wywaliłem filtr powietrza i rozkręciłem i odpiąłem gaźnik. Trochę się dusił ale szedł. Zabrałem do domu gaźnik do czyszczenia.

    Rozkręcam, a tu nagle z króćca gdzie podłącza się przewód paliwowy wypadła mi mała rurka. Jakiś czas temu też wypadała ale teraz się jej przyjrzałem. I co to było? DRUGI FILTR PALIWA! Zapchany jak sto sk……. Pełno w nim było zbitej rdzy ze zbiornika paliwa. I to prawdopodobnie było przyczyną moich problemów, bo olej wypalił się i już go nie ma.

    Jutro składam moto do kupy, zapalam i reguluję. I okaże się jak to jest.

    #44483 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Złożyłem do kupy i jest ok.

    #44484 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    to wbijaj do K-J i się przejedziesz z nami 🙂

    #44485 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Ale co? Gdzie? Jak? Konstancin? Zapytam żony czy mnie puści.

    #44486 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Puszcza mnie.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Jak się pozbyć tego oleju?
Twoje informacje:




Back to top button