Jak przezimować moto

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Jak przezimować moto

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 10 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #266493

    Anonimowy
    • Postów: 0

    No i nadeszło zimno. Jeszcze nie zima, ale zimno. Niektórzy z pewnością już na dniach odpuszczą sobie jazdę jednośladem czy to z braku odpowiednich ubrań, czy też po prostu stwierdzą, że lepiej poczekać na wiosenne słoneczko. W sumie racja – szkoda niszczyć lakier i inne powłoki maszyny słonym błotem z naszych dziurawych dróg. Jak więc dobrze przezimować motocykl? Mycie Standardowo rozpoczynamy od przygotowania wizualnego, czyli dokładnego domycia maszyny – usunięcia brudu z wszelkich zakamarków, oraz dokładnego osuszenia. Pozostały na zimę brud, czy woda mogą niekorzystnie wpłynąć na wygląd części – od nalotów po rdzę. Płyny Skoro motocykl już wygląda – czas zająć się sprawą techniczną długiego postoju, czyli w dużej mierze obsługą płynów. Zbiornik paliwa powinien być na zimę zalany po brzegi – zapobiegnie to powstawaniu rdzy wewnątrz baku – brak będzie styczności ścianek z powietrzem. Paliwo powinno być w zbiorniku, nie powinno jednak zalegać w gaźnikach -trzeba wypalić, albo ręcznie spuścić. Poza tym powinniśmy uzupełnić płyny eksploatacyjne – hamulcowy, w chłodnicy (niech nikt nie zaleje tylko chłodnicy wodą!). Za w czasu dobrze by było zaopatrzyć się w olej i filtr oleju – gdy będziemy wybudzać motocykl ze snu trzeba będzie rozpocząć od ich wymiany. Pamiętajmy o rozłączeniu i ewentualnym demontażu akumulatora. Bateryjkę trzeba będzie raz w miesiącu podładować, a ewentualne ubytki elektrolitu uzupełniać wodą destylowaną. Uruchamianie Jeśli motocykl stoi w dość chłodnym garażu lepiej go zimą nie odpalać – rozgrzany silnik i chłodne powietrze przyczynią się do powstania i skraplania pary wodnej zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz silnika – jest to bardzo niekorzystne. Zabezpieczenie powierzchni Warto pokryć elementy aluminiowe i chromowane czymś tłustym – wazeliną techniczną, albo WD40, a lakier woskiem – zabezpieczy to powierzchnie przed kontaktem z powietrzem i unikniemy nalotów, czy rdzy. Parkowanie i ogumienie Samo postawienie motocykla też odbiega nieco od zwykłego zaparkowania – należy zmniejszyć nieco ciśnienie w oponach, postawić motocykl na centralnej stopce i jeśli to możliwe zapewnić brak kontaktu ogumienia z podłożem – zapobiegnie to odkształceniom. Jeśli nie mamy centralnej stopki to motocykl powinien być przetaczany co jakiś czas, aby opony nie pozostawały cały czas w jednej pozycji. Jeśli koniecznie chcemy uniknąć przestawiania maszyny można spróbować np. postawić ją centralnie na drewnianym klocku owiniętym kocem – taki patent dobrze zastępuje centralny podnóżek 😉 Warto zabezpieczyć też w jakiś sposób wydech, aby nie nawłaziło do niego pająków, czy innego robactwa – zwykła szmatka powinna wystarczyć w zupełności. Przykrycie No i ostatnia rzecz – przykrycie. Najlepiej, aby był to jakiś koc, lub inny przepuszczający materiał – pod szczelną plandeką, albo pokrowcem przeciwdeszczowym może skraplać się woda. PS Pamiętajmy koniecznie o wcześniej wspomnianej wymianie oleju i filtra na początku sezonu, a przed zapaleniem motocykla trochę nim pobujajmy – paliwo w baku się przemiesza, bo po tak długim leżakowaniu cięższe składniki powędrowały na dno zbiornika i mieszanka nie jest jednolita 😉 Przez zimę dobrze by było także sporządzić mały grafik napraw/zmian, które będziemy chcieli wprowadzać przed rozpoczęciem kolejnego sezonu i za w czasu zaklepać sobie miejsce w warsztacie 🙂 Po tych wszystkich zabiegach dajemy niuni buzi w reflektor, gasimy światło, zamykamy garaż i zabieramy się do pisania na forum! 🙂 Zapraszam do podzielenia się swoimi sposobami zimowania motocykli i czekam na ewentualne uwagi dotyczące swojego sposobu 🙂 Podklejam 😀

    #266494

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Przydatny artykuł 🙂 Piwko dla ciebie :564:

    #266495

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Piwo dla Ciebie 🙂 A propo pająków i innych dyfów wchodzących do tłumika, to były powodem tego, że nie mogłem wyregulować sqtera bo tłumik był zapchany i zrobiła się taka jakby blokada 😡

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka RSX 125

    Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.
    #266496

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Jakby był jakiś mod to można by podkleić może się przydać.

    #266497

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Bardzo przydatne. Piwko 🙂

    #266498

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Niestety mój skuter w tym roku nie będzie stał w garażu – powód : stary kupił sobie 3 auto i mój skuter się już nie zmieści.
    Dać jakieś dodatkowe zabezpieczenia ?
    Będzie stał pod daszkiem (wiatą)

    #266499

    Anonimowy
    • Postów: 0

    gdzieś wyczytałem że świeca będzie do wymiany ale na np ktoś kupił nową 3 tyg przed snem zimowym ,to można porostu w cylinder wsadzić korek po winie a świece zabrać do domu

    może nie są to drogie sprawy ale poco po rozpoczęciu sezonu grzać do sklepu z buta jak można z koła 😀

    #266500

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Uruchamianie
    Jeśli motocykl stoi w dość chłodnym garażu lepiej go zimą nie odpalać – rozgrzany silnik i chłodne powietrze przyczynią się do powstania i skraplania pary wodnej zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz silnika – jest to bardzo niekorzystne.

    A na wiosnę, będziemy go wybudzać 1h :S

    Ale spoko poradnik, wypijmy…. 😀 :564:

    #266501

    Anonimowy
    • Postów: 0

    To jak z tym odpalaniem w zimieJeśli stoi w piwnicy, nieogrzewaneją Takiej zwykłej pod domem.

    #266502

    Anonimowy
    • Postów: 0

    PodLy, no właśnie, ja też mam piwnię, tam trochę ciepło jest.

    Marian, piwo dla ciebie.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie