Jak poprawnie dotrzeć silnik w Zipp Pro 50?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #107939
    eklife
    Użytkownik
    • 1
    • 2Postów:

    Witam.Myślę nad zakupem Zippa Pro 50 z 2012 roku.W związku z tym jest moje pytanie jak poprawnie mam dotrzeć w nim silnik?Dodam,ze nie mam zbyt dużego doświadczenia z motorami,motorowerami i wybrałem sobie Zippa Pro 50 jako swój pierwszy jednoślad.Strasznie podoba mi się jego wygląd i to,że nie potrzeba na niego prawka:)Czytałem trochę artykułów na temat docierania silników,ale nic konkretnego z nich nie wywnioskowałem poza tym,że zalecania producenta na temat docierania nie są wcale takie dobre i żeby nie lać oleju mineralnego podczas docierania silnika.Proszę o udzielenie instruktarzu przez osoby,które mają spore doświadczenie w tym temacie i poprawnie dotarły silniki w swoich maszynach oraz o informacje na temat eksploatacji:)

    #107943
    Zipp_Quantum_R
    Użytkownik
    • 13
    • 107Postów:

    Hah,że tak powiem jak każdą inną 50/kę ,skuterek. Minimum 1000 km musisz przejechać na blokadach a jak ich nie masz to … no poprostu musisz pokonac 1000km z predkoscia nie przekraczajaca 45 km/h według mnie.

    #107945
    Zyziek16
    Użytkownik
    • 18
    • 50Postów:

    Najważniejsze w dotarciu skutera jest pierwsze 30km. Do 30km jezdzij 30km/h . Po przejechanych 30km najlepiej wymienić olej ponieważ w silniku zbierają się opyłki . Jak już przyjechałeś te 30km. To później do 1000km nie przekraczaj prędkości 40km/h . A po 1000km masz już dotarty silnik. I w dotarciu skutera/motoroweru jest ważne aby nie przegrzewać silnika czyli jak masz go na dotarciu to najlepiej co kilka kilometrów robić przerwy.
    Ja tak docieralem swój 😉

    #108122
    eklife
    Użytkownik
    • 1
    • 2Postów:

    Dzięki za rady:)Dobrze by było jakbyście mi jeszcze napisali jaki jest najlepiej olej na docieranie silnika lać oraz przy ilu obrotach zmieniać biegi?

    #108130
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Nie słuchaj kolegów, bo zarżniesz silnik. W Twoim przypadku nie ważne są prędkości, ale maksymalne obroty! Bo jadąc na 1-szym biegu z prędkością 30km/h zatrzesz silnik! Musisz jeździć ze zmiennymi obrotami, hamować silnikiem, nie przegrzewać silnika!
    Mając blokady i tak nie będziesz jechał więcej niż 45km/h…
    Ja mojego Nexxona od razu odblokowałem i zmieniłem cylinder – dopiero wtedy delikatnie go docierałem.
    Poczytaj archiwalne posty – tysiące razy już pisano o docieraniu.
    W zasadzie od tego powinieneś zacząć – od czytania wcześniejszych wpisów. Być może wtedy nie zakładał byś kolejnego identycznego tematu – takich tematów są setki już na tym forum…

    #108159
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Bzdury bzdury i jeszcze raz bzdury. Jeździj poprostu normalnie tak jakbyś jeździł dotartym sprzętem z tym że zwracaj uwagę na temperaturę silnika i rób co 10-15km przerwy kilkuminutowe na ochłodę silnika i nie wkręcaj go za wysoko na obroty ale też nie zamulaj, raz na jakiś czas nawet wskazane jest pokręcić go wyżej. Podsumowując : nie katować, nie zamulać, dbać o temperaturę i na czas wymieniać olej ( jeśli masz fundusze to możesz profilaktycznie wymienić olej na własną rękę po 50km ale jeśli tego nie zrobisz to też nic się nie stanie ) a będzie dobrze. Zresztą każdy stosuje własne metody ale ja praktycznie nie docierałem mojego sprzętu tylko robiłem co jakiś czas przerwy na ochłodę silnika i do dziś jest miód.

    #108190
    like70
    Użytkownik
    • 1
    • 34Postów:

    Zgadzam się z kolega powyżej. Jeździć należy normalnie jak dotartym. Producent pojazdu zbyt przezornie podchodzi do docierania, stosując się do jego zaleceń na 100% silnik dotrze się bez awarii, ale zamulisz go i stworzysz progi a po dotarciu zdziwienie i post na forum ,,silnik nie wkręca się na obroty i dużo pali”. Przyczyna- zbyt asekuracyjne docieranie.

    #108307
    kaminari
    Użytkownik
    • 13
    • 29Postów:

    Wlasnie mam pytanie po ilu km mogbym odblokowac takiego walsnie Zippa pro 50 albo bartona figtera, bo znalazlem salony w ktorych mozna odblokowac odrazu przy zakupie nowego. Czy oplaca sie odblokowywac nowy??

    #108314
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Dobrze nagrzej przed jazdą, używaj różnych obrotów (nie jeździj cały czas na jednych), czasem daj na maxa na 2 – 3 sekundy i zmień olej w silniku po 30, 100 i potem po 1000 km.

    I nie słuchaj tych co każą jeździć 30 na godzinę, bo zamulisz silnik i szybciej będzie remont.

    #108326
    like70
    Użytkownik
    • 1
    • 34Postów:

    A inne pojemności są blokowane? Możesz od razu odblokować i dotrzeć sobie silniczek.

    #108344
    MarSen
    Użytkownik
    • 11
    • 260Postów:

    W Bartonie Fighterze nie ma blokad we wszystkich trzech wersjach. W Zipp Pro 50 nie wiem, ale jeśli są to raczej moduł, który kosztuje 30zł.

    #108345
    MarSen
    Użytkownik
    • 11
    • 260Postów:

    W Bartonie Fighterze nie ma blokad we wszystkich trzech wersjach. W Zipp Pro 50 nie wiem, ale jeśli są to raczej moduł, który kosztuje 30zł.

    EDIT: Sorki, że 2 posty na raz. Jakiś lag.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button