Jak "Podświetlić"

Cześć. Posiadam Junaka 903 i chciał bym "Podświetlić" mu światła mniej wiecej tak jak tu: https://www.xdcycle.com/discount-motorcycle-accessories/images/T/yamaha-r1-ccfl-halo-light-eyes-2004-2008.jpg
Powie mi ktoś, czym to zrobić? Jakieś żelowe paski czy jak?

ledowe nie żelowe

Damian Lewy ... napisał:

Cześć. Posiadam Junaka 903 i chciał bym "Podświetlić" mu światła mniej wiecej tak jak tu: https://www.xdcycle.com/discount-motorcycle-accessories/images/T/yamaha-r1-ccfl-halo-light-eyes-2004-2008.jpg
Powie mi ktoś, czym to zrobić? Jakieś żelowe paski czy jak?

A chcesz pojeździć, czy poukrywać się przed miśkami... Bo bezpieczny będziesz tylko na podwórku... :D

jeżeli sobie strzeli białe te ringi nic mu nie bedzie. za każdy inny sie podpada

Jak zrozumiałem, to chyba jednak chodziło mu o kolorowe podświetlenie kloszy reflektorów (stąd te paski), a nie tylko o białe ringi... :)
Poczytałem nieco o tym wynalazku. Są to led-owe ringi do zainstalowania wewnątrz klosza reflektora. Sprzedawane są w kilku kolorach (białym też) i kosztują z dostawą od około 110 USD (jeden ring), czyli obecnie około 400 PLN do ponad 200 USD (cztery ringi), czyli blisko 750 PLN. Liczba ringów jest oczywiście uzależniona od typu reflektora...

co ty.
Jeden pierścień CCFL ze 20zł w detalu. Na allegro w opór tego.
Kompletny zestaw CCFL lub LED to 80-100zł
http://allegro.pl/4x-ringi-ccfl-przetwornice-bmw-e30-e32-e34-jakosc-i4973731357.html
albo sznurkiem LED wsadzonym w mleczną rurke - po 14zł za milion kilometrów.

Natomiast co to kwestii formalnej
- nie mogą być z przodu innej barwy niż biała
- pomarańczowe, niebieskie, czerwone są zastrzeżone jako kolory świateł ostrzegawczych dla pojazdów
- za każdy inny kolor można dostać mandat za odwracanie uwagi innych kierujących
- zwłaszcza w kontekście przerobionych lamp (w których źródła światła zamieniać nie wolno pod rygorem utraty homologacji)

Zapewne masz rację, ale to trochę tak jak z żarówkami LED. Identyczny model można kupić za około 5 zł i za prawie 100 zł... Dobrze to zresztą widać w cenie ringów do BMW... Odniosłem się tylko do tego, co młody zaprezentował na zdjęciu... Nazwali to Plasma LED i jest bardzo ciasnym upakowaniem na ringu dużej ilości LED-ów... W tym przypadku kluczowa jest jednak siła tego światła. Z paska ledowego w rurce efekt świetlny będzie marny, a w dzień po prostu niewidoczny...
Co do przepisów, to są jednoznaczne...

no z tą ledą za 5 i 100zł przesadziłeś. Obracam LEDowymi żarówkami ze 4 lata wiec powiedzmy mam jako takie pojęcie.
Nawet żarówki co kosztowały 4-6 lat temu po 40zł, grzały im sie bloki zasilania i potrafiły bzyczeć przy wyższych mocach - dziś są 2x mocniejsze, bezszelestne i kosztują 9zł. BOOM to na to był 10 lat temu. Dziś już każdy patałach produkuje coś na ledach a u chińczyka 1 maszyna robi 15m takiej taśmy na minute. To grosze kosztuje.
To są zwykłe ledy na pasku lub płytce, wcale nie są drogie. A że ktoś to nazwał "plasma" to marketing. Normalne diody RGB, kolorki se można zmieniać.. itd
btw, moje seryjne pozycyjne w chińczyku sa doskonale widoczne w dzień, nawet przysłonięte matowym kloszem. Ledy to już żadne novum i tjechnika z kosmosa. Gestosc upakowania i cena diód tez tu nie robi na kosz wytworzenia takiego ringa LED-owego.
Żarówka (z gwintem, kloszem, cokołem, osłoną, przetwornicą 220V/12V) z 60 diodami SMD kosztuje 25zł. Świeci jak 40W klasyczna i doskonale ją widać w dzień. Do ringów takie SMD są nawet za mocne.

jedyne kosztowne diody w "aplikacjach" motoryzacyjnych to te dużej mocy z który uparcie usiłują zrobić aftermarketowy zamiennik żarówek halogenowych i to w wersji PnP. Zresztą ze sporymi sukcesami.
Sam sobie ulepiłem taki LED-owy zamiennik lamp w skuterze

A to do czego jest ten link to nie jest led tylko CCFL - jarzeniówka, zimna katoda - czyli dość krucha szklana rurka wygięta i hermetyczna. To musi być na wymiar bo sie nie daje kształtować - dlatego jest droższe niz LED jakich cudów by z LED nie robili. Led to pasek zalany gumą, szczelny i plastyczny z założenia, można to transportować w worku, zgięte.. itd
CCFL to też come back. Był trendy, wszystkie laptopy podświetlali CCFL, potem zrobili LED bo lepsze a CCFL stało sie nowością w samochodach (ringach). No prawie nowością bo np mój strup z 1993 roku ma zegary podświetlone własnie ringami CCFL a kontrolki wyświetla na pochylonej szybie zegarów z projektorków na górze deski.
To jak moda :). Co 25 lat mini i kratka wraca jako nowe odkrycie :)
Hardkorowym wynalazkiem jest "sznurek" elastyczny świecący całą powierzchnią i objętością - tak jak zegary indiglo (też nazywali je Plasma - Plasma jest chwytliwa). Ale to też temat sprzed 15 lat

Nie chce mi się wchodzić w konkretne typy żarówek i różnice pomiędzy nimi - technologia, strumień świetlny, cena, czy wreszcie jakość... Większość kupujących słabo to ogarnia...
http://www.sklepledowy.pl/pl/c/W21W-W215W-T20/51/1/default/1
To tylko pierwszy z brzegu przykład różnic na żarówce T20.
Plasma LED to zaś używana niekiedy handlowa nazwa diod LED COB.
Tak, czy inaczej technologia LED-owa jest fascynująca i szybko zmienia "oświetlenie" naszej rzeczywistości...
A tak na marginesie, używasz tej konstrukcji? Jak z koncentracją wiązki i zasięgiem?

Druid napisał:

Jak zrozumiałem, to chyba jednak chodziło mu o kolorowe podświetlenie kloszy reflektorów (stąd te paski), a nie tylko o białe ringi... :)
Poczytałem nieco o tym wynalazku. Są to led-owe ringi do zainstalowania wewnątrz klosza reflektora. Sprzedawane są w kilku kolorach (białym też) i kosztują z dostawą od około 110 USD (jeden ring), czyli obecnie około 400 PLN do ponad 200 USD (cztery ringi), czyli blisko 750 PLN. Liczba ringów jest oczywiście uzależniona od typu reflektora...

Właśnie mi o ringi chodziło, chciałem niebieskie. A serio się przyczepiają do tego?

Jak nie będziesz używał na drodze publicznej, to się nie przyczepią, a tak - to jest tylko kwestia czasu...

Druid napisał:
A tak na marginesie, używasz tej konstrukcji? Jak z koncentracją wiązki i zasięgiem?

Mam to w soczewkach. Jest super.

Xenony z zeszłorocznej C/E klasy świecą gorzej :)

bez projektora w normalnych odbłyśnikowych kloszach (oprócz kilku nielicznych wyjątków) jest niestety tak:

No super, a tak dla ciekawości - na jakich diodach i jaką mają moc? Jeździsz z nimi? Czy potraktowałeś to jako ambitne ćwiczenie intelektualne? :)

na takich
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/LED_25W_male/DSC_0337.jpg
22W zestawy na diodach CREE. deklarują około 1800lm na lampe.
Ale bez soczewek do tematu nie wolno podchodzić.