Jak podłączyć coś tylko pod prądnice?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #98851
    skuter1107
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    Witam

    zrobiłem sobie podgrzewane manetki i podłączyłem pod akumulator przyjemnie ciepło w ręce ale aku tego nie wytrzymuje (nie wystarczające ładowanie)
    I tu moje pytanie jak (w którym miejscu) podłączyć te ogrzewanie żeby było tylko pod prądnice tak jak światła?

    #98852
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • 262Postów:

    Podłącz pod swiatła

    #98853
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    Albo trochę mocniejszy akumulator.

    #98854
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Może opowiesz co to za podgrzewanie ?

    #98856
    komoornik
    Użytkownik
    • 7
    • 58Postów:

    Zakładam, że jak z ładowaniem nie wyrabia to jak podłączysz razem ze światłami to one nie będą wyrabiać (jak się zresztą dzieje na niskich obrotach w chińczykach).

    Ja zastosowałem deczko większy akumulator i zaopatrzyłem się w prostownik Oxforda którym doładowuję aku. Podgrzewanie mam podłączone przez przekaźnik, tak aby wyłączało się ze stacyjką.

    Do tego staram się wyłączać ogrzewanie chwilę przed dojazdem do celu.

    #98857
    skuter1107
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    to drut z piecyka elektrycznego okręcony wokół manetki

    ale w którym miejscu mogę to podłączyć żeby było tylko pod prądnice???
    pod światła to bym musiał mieć włączone światła i pewnie włącznik by nie wytrzymał

    #98858
    skuter1107
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    no fakt masz racje na wolnych obrotach ledwo światła wyrabiają za słaba prądnica będę musiał doładowywać aku co jakiś czas

    #98859
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Sam to robiłeś, czy kupne ?

    #98860
    skuter1107
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    sam

    #98861
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Dasz jakiejś fotki ?

    #98863
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    skuter1107 napisał:

    to drut z piecyka elektrycznego okręcony wokół manetki

    Przecież napisał, że wykorzystał drut z piecyka. Mój drogi, taki drut grzewczy jest zbyt dużym obciążeniem dla instalacji – gdziekolwiek byś go nie piał to stanowić będzie zbyt duże obciążenie. Możesz dosłownie spalić regulator napięcia, prądnicę. Moja rada – kup coś fabrycznego, co będzie przystosowane do instalacji skuta.er

    #98864
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    żądna prądnica tego nie wytrzyma, tam masz trochę ponad 150wat
    kup manetki na 12V i problem dość mocno się ograniczy ale nie do końca > prądnica

    #98867
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Prądnice do chińskich skuterków są skonstruowane na jakieś 45W-60W obciążenia… Dodatkowe podgrzewacze tylko pogorszą sprawę.

    #98873
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Weż te cewki i przewiń więcej zwoi jak potrafisz. Nie tłumacze jak, po co bo kto się zna to zrozumie o co chodzi.

    #98897
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Dowinięcie dodatkowych zwoi nic tutaj nie zmieni. Bo co prawda wzrośnie napięcie prądnicy, ale zwiększy się jej impedancja, tym samym wydajność prądowa się nie zwiększy i moc postanie bez zmian.

    #98908
    statorable
    Uczestnik
    • 17
    • 226Postów:

    Dodatkowe zwoje nie podniosą napięcia. Zmniejszą tylko obciążenie. Wzrośnie oporność – zmaleje prąd. Mniejszy pobór prądu to również mniej ciepła wydzielanego na rezystancji. Tak czy siak, 60-cio watowa prądnica nie da rady zasilić 150 watowego odbiornika.
    A swoją drogą – jak zbudowana jest prądnica w skuterze? Może jakiś schemacik?
    Chodzi mi o to, czy są tam magnesy stałe czy uzwojenie wzbudzenia?

    #98913
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Owszem, dodatkowe zwoje zwiększą indukcyjność cewki, tym samym wzrośnie siła elektromotoryczna (większe napięcie). Optymalnym rozwiązaniem, było by zawinąć cewkę grubszym drutem z zachowaniem indukcyjności cewki.
    Kolego statorable – nie wiesz jak zbudowana jest prądnica w skuterze, a zabierasz głos w dyskusji i wprowadzasz innych w błąd.
    Zazwyczaj taka prądnica zbudowana jest z kilku statycznych cewek i ruchomego koła magnesowego.

    #99004
    statorable
    Uczestnik
    • 17
    • 226Postów:

    No cóż, rzeczywiście nie znam szczegółów anatomicznych prądnicy w skuterze, ale przecież prawo Ohma, Kirchhoffa, reguły prawej i lewej dłoni jak i inne prawa są niezmienne, bez względu na rodzaj urządzenia, czyż nie?
    A po za tym, mówimy tu o odbiorniku oporowym, wydzielającym ciepło, a nie o indukcyjnym, które wytwarza nieużyteczne w tym przypadku pole magnetyczne.
    Chyba pogubiliśmy się w zeznaniach….
    Troszeczkę.
    Ale dziękuję za opis prądnicy.OK.

    #99005
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    W omawianym przypadku, obciążenie prądnicy jest sprawą drugorzędną – nie ważne czy obciążenie wzrośnie na wskutek zwiększenia mocy żarówek, czy poprzez dołożenie ogrzewania manetek. Ważna jest sprawność samej prądnicy, jej wydajność prądowa i napięciowa – czyli w skrócie mówiąc – jaką sumaryczną mocą odbiorników można ją obciążyć. Wszyscy wszak wiemy, że moc jest ilorazem napięcia i prądu przepływającego przez odbiornik. Nie trudno więc zrozumieć, że dodatkowe zwoje prądnicy spowodują wzrost wyindukowanego napięcia, a zastosowanie grubszego drutu nawojowego spowoduje wzrost płynącego w obwodzie prądu (zmniejsza się wówczas impedancja cewki). Reasumując, skoro wzrosną oba czynniki – napięcie i prąd, wówczas zwiększy się moc prądnicy. Już prościej chyba nie jestem wstanie tego wyjaśnić.
    Kolego statorable – w omawianym przypadku rodzaj obciążenia ze względu na prostotę układu nie ma większego znaczenia, jednak twierdzenie, że:
    „ale przecież prawo Ohma, Kirchhoffa, reguły prawej i lewej dłoni jak i inne prawa są niezmienne, bez względu na rodzaj urządzenia, czyż nie?”
    nie do końca jest prawdziwe, bo są układy elektryczne, w których rodzaj obciążenia, a w zasadzie jego charakter czy to indukcyjny, czy pojemnościowy czy też rezystancyjny ma zasadnicze znaczenie dla całego układu. Ale to nie czas i pora na takie dywagacje. Zawsze można sięgnąć do podręcznika elektrotechniki i przypomnieć sobie co nieco 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button