Witam posiadam skuter marki Kinroad XT50QT-5. Jest to 2 suw napędzany łańcuchem, noi mam pytanie jak odblokować go.
Pewnie moduł zapłonowy i możliwe że tłumik,
napewno nie: różowy kabelek i tuleja na wariatorze
Dzięki tylko jest 1 problem ten skuter posiada cewko-moduł
to napewno rzecz siedzi na zębatkach
trudna sprawa z taką przekładnią
Czy to jest CVT? Pierwsze takie coś na oczy widzę. A sprzęgło, Korektor momentu obrotowego? To w ogóle ma przekładnię wtórną?
To dobre,są na tym świecie rzeczy niezbadane,kule takie cudo nawet w książce nie jest opisane.
cvt to skrzynia bezstopniowa i to ma wiekszość z nas (pas na stożkach). A ta wyglądana normalny stopniowany automat napedzany łańcuchem- ale tu łańcuch chyba spadł.
Nie miałem takiego skutera na warsztacie, ale wygląda na rozwiązanie podobne do starego czechosłowackiego motoroweru Babeta, czyli stałe przełożenie plus sprzęgło odśrodkowe na wale. Proste konstrukcyjnie, ale ogranicza możliwość wykorzystania potencjału silnika. W takim przypadku zwiększenie szybkości, to dążenie do większej prędkości obrotowej silnika, ale jeżeli zwiększy się obroty seryjnego dwusuwa, to zmaleje moment na niższych obrotach i też może być niezaciekawienie. W klasycznej CVT daje się lżejsze rolki, a tutaj...
http://www.scooterparts.republika.pl/cylindry.html
ostatnie koło zębate napędza pompkę oleju... na postoju nie ma smarowania :D