Jak nie dać się wydymać przez serwis. Pomożecie?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Jak nie dać się wydymać przez serwis. Pomożecie?

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 4 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #156855
    Zdjęcie profilowe waski336
    waski336
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Cześć Panowie i Panie,

    Mam wrażenie, że serwis chce mnie wydymać.
    Kupiłem skuter (2t, przerobiony na 70ccm przez dealera), który obecnie jest na gwarancji i nie chcą mi jej uznać. Wykonuję cykliczne przeglądy. Przy pierwszym przeglądzie (na szczęście mam to udokumentowane) zwracałem serwisowi uwagę na metaliczny hałas zacierających się elementów metalowych w silniku oraz na częste gaśnięcie po złapaniu temperatury. Kiedy mi go oddawali, stwierdzili, że to wariator a gaśnięcie ustąpi- choroba „młodzieńcza” skutera.

    Oddałem po przejechaniu 1500 km skuter, z tymi samymi objawami co wcześniej (wcześniejsza naprawa nie dała rezultatu). Dalej gaśnice, jednak nie tak często, a metaliczny dźwięk pozostał na tym samym poziomie. Tym razem stwierdzono:
    1. Że skuter o mało się nie zatarł z uwagi na wysypane, uszkodzone łożyska wału korbowego
    2. Wał korbowy jest w stanie bardzo dobrym
    3. Przytarty jest mocno cylinder oraz tłok.

    Oraz zarzucono, że była susza w dozowniku oleju – i tu moim zdaniem bezwzględnie chcą mnie zrobić w jajo. Stosunkowo niedawno kontrolowałem olej i widziałem lustro oleju. W tą diodę stanu oleju nie wierzę.
    Oczywiście chcą to naprawić za dodatkową kasę.

    Pomóżcie mi zrozumieć zależność, bo ja się na tym nie znam, a chcę się przygotować do rozmowy:
    1. Wysypane łożyska wału korbowego- czy to mogło uszkodzić cylinder i oraz tłok?
    2. Ile oleju pobiera 2t? np 1 litr oleju wystarcza na przejechanie jakiej odległości?
    3. Wysypane łożyska- na ile jest to poważna usterka? Jeździłem z tym przez 1500 km.

    Na chwilę obecną tyle.

    #156857
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    1. jak kulka z łożyska dostanie się do cylindra to może narobić bałaganu.
    2. 1l/1000km gdzieś tak, zależy to od spalania.
    3. Bardzo poważna, z rozwalonymi łożyskami silnik nie będzie poprawnie pracował.

    Router WS 50 2013
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Planujesz wakacje na motocyklu? Dominar 400 gwarantuje nieograniczoną przyjemność z jazdy.

    Skorzystaj z oferty na zakup pakietu turystycznego w promocyjnej cenie 1999zł
    #156861
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 913

    1. U mnie najprawdopodobniej przez źle obsadzony wał – ten wał zatrzymał i narobił bałaganu. W zasadzie silnik jest na śmietnik.

    2. 700-1500km. Musisz sobie obliczyć. Ostatnio pisałem jak:
    Musisz wiedzieć jakie masz proporcje mieszanki – np 1:50 albo 1:33
    (1L oleju na 50 litrów paliwa lub 1 na 33 litry)
    teraz znając spalanie skutera na 100km (a pewnie znasz bo tankujesz) musisz sobie podzielić.
    Dzielisz wiec sobie ile razy zrobisz 100km spalając 3.7 litra i mając 33 litry albo 50 litrów paliwa
    Wychodzi 50:3,7=13.5 (x100km).Czyli 1350km
    Albo 33:3,7=8.9 (x100km). Czyli 890km

    Ale jak ci pali 4,5 litra to np:
    33:4,5= 730km
    różnice mogą byc znaczne jak widzisz.

    Ja też kupiłem nowy skuter, od razu zleciłem przeróbkę na 70. Skoro dealera skuter, dealera serwis i części to domagaj sie gwarancji

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #156864

    Michał
    Użytkownik
    • Postów: 280

    A dobrze go docierałeś? 😉 cylek 70 potrzebuje chyba więcej oleju (mogę się mylić) i może serwis nie zmienił ustawienia na dozowniku, dlatego przytarty tłok i cylek

    #156868
    Zdjęcie profilowe waski336
    waski336
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Michał- Sporo czytałem o docieraniu. Koniec końców docierałem tak jak kazała instrukcja serwisowa, która była dołączona do skuta. Czyli bardzo bardzo lajtowe jeżdżenie.

    mati, wombat – Dobrze wiedzieć. Co do usterki to chce wykazać, że przez źle przeprowadzony pierwszy przegląd, doszło do uszkodzenia silnika tj. cylindra i tłoka. A także pozostałych rzeczy. Będę domagał się gwarancji. Zobaczymy jak to się skończy.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 36 zł

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #156869
    Zdjęcie profilowe waski336
    waski336
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Acha, i jeszcze jedno. Pamiętam, że podczas docierania bardzo, ale to bardzo często gasł. 4 km to było dla niego wyzwanie. Jakie macie doświadczenie z docieraniem? Faktycznie skutery tak szybko się grzeją i gasną? Czy coś nie teges?

    #156873
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 913

    nie teges.Objawy jak u mnie.

    u mnie w skrócie było tak:
    – skuter-serwis.pl na Modlińskiej 248 w warszawie. Są blisko wiec tam ide wybrać skuter. Widze że mają chinole (romety, junaki, benzery.. itd) ale wiem co to jest i mam świadomość max średniej półki jakościowej sprzętu.
    – zakup nowego skutera i jeszcze przed odbiorem zlecenie montażu większego cylindra z osprzętem. Podobno na fabrycznych częściach i z zachowaniem gwarancji (tylko nie napisali czyjej)
    – skuter zdycha co 2km choć jeżdżę do 35km/h, nie daje sie zapalić przez 3-5 minut, coś w nim dzwoni jak pierścienie ale panowie z serwisu mówią że nowy i że tak może być. Delikatnie jeździć i bedzie dobrze jak sie dotrze.
    – po 280km oddaje go na gwarancje. dzwoni jak pojebany, naprawiają łooooooooja.. ze 45-50 dni wymyślając coraz to i nowe przyczyny (kartery, wariatory, sprzęgła, 2 terminy odbioru

    W międzyczasie sie przeprowadzam na drugi koniec miasta i robi sie kłopotliwie bo do autoryzowanych serwisów zaczynam mieć 25-35km. Czas leci
    – podczas któregoś tam planowanego odbioru spotykam innych klientów w podobnej sytuacji (ponad miesiąc czekania, fuckupy przy naprawach..itd)
    – pisze emaila do importera opisując sprawe
    – importer reaguje. odbiera go z tego autoryzowanego serwisu na swój koszt, diagnozuje
    – dostaje od importera informacje że skuter ma wsadzony jakiś cylinderek za 80zł który sie zaciera, uszkodzony wał…itd. Oraz że NA PEWNO nie są to ich cześci i nie ma mowy o żadnej gwarancji ICH (może diler miał na myśli swoją gwarancje?).
    ALE
    ponieważ ich autoryzowany przedstawiciel dawał d..py prze praktycznie 2 miesiące oni się poczuwają. Wymienili mi wszystkie graty w silniku na seryjne/fabryczne i odwieźli pod dom.
    Kompletnie nic mnie to nie kosztowało i nawet nie mam wpisu w książce gwarancyjnej.
    Firma sie zachowała- złego słowa powiedzieć nie mogę. Pochwała dla ALMOT z tego miejsca.
    – musze sie wybrac do dealera bo została tam linka zabezpieczająca i pokrowiec oraz zamierzam wepchnąć komuś w gardło ich hmmm..MARKOWE cześci za które sobie przycieli jak za zboże w stosunku do tego co wsadzili.
    – dealer dzwoni żebym sie nie fatygował. Że oni mi to wszyściutko odeślą kurierem i żebym im podał numer konta to mi oddadzą za TUNING.
    -faktycznie oddają kase i graty ale 2 miesiące sezonu poszły bezpowrotnie..+nerwy
    – robie 1000km serią (1300 łączny przebieg) i go docieram, zero problemów
    – jade na przegląd po 1300km DO INNEGO, POLECANEGO serwisu Junaka i przy okazji im zlecam wymiane cylindra I OSPRZĘTU na lepszy (sąpolecani, mają autiryzacje, doświadczenie, tuningują..OK, stać mnie). Ma mnie to kosztować prawie 1000zł (licze: cylinder airsal, wał, łożyska, regulacja + normalnie przegląd.. ok, cena do przyjęcia)

    Odbieram skuter po przeglądzie z przebiegiem około 1300km i tjuninkowymi gratami. Przypadek ze złym paliwem sprawia że skuter trafia do warsztatu tu gdzie mieszkam (bo nie bede go wlekł lawetą 35km do autoryzowanego).
    Coś chłopaki mówią że tarcza wentylatora jest chyba źle obsadzona i ma bicie…no ale to chińczyk wiec może taki jego urok. Ignorujemy to kompletnie wszyscy. Zmieniamy tylko wydech na lepszy Next-R do tego Airsala niż seryjny.
    Zaczyna toto całkiem fajnie jeździć.

    Dwa dni temu przy około 70km/h pęka mi korbowód i wywala dziure w dole bloku silnika.
    Jak mam teraz wizje przepychania się ze wszystkimi firmami po kolei o roszczenia gwarancyjne (drugi autoryzowany serwis montujący Airsala daje gwarancje na Airsala… a co z resztą silnika? Uszkodzenie spowodował zły montaż ale źle dobrane części, musiałbym to udowadniać. teoretycznie jako autoryzowany serwis powinni odpowiadac i za przeróbke i za reszte serii ale niby to już nie jest seria wiec de facto gwarancja nie obowiązuje bo nie jest na zmodyfikowany silnik.. itd.
    Strace bardzo dużo czasu. Szczęśliwie jestem w takiej sytuacji że jeżeli zamiast marnować czas na przepychanki trochę popracuje to zarobie i na nowy silniki jeszcze bede na plusie. I chyba tak wole.

    A ty jak masz nie grzebane przez więcej niż jedne (tylko ich ręce- żeby nie mieli na kogo zwalić) to domagaj sie gwarancji i nie odpuszczaj. Ale ja z autoryzowanymi dealerami mam bardzo złe przejścia (czas, kompetencje mechaników z łapanki). Co innego importer – ten sie zachował i umiał.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #156877
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 388

    Silnik dwusuwowy pomimo prostszej budowy wymaga większej uwagi i doświadczenia podczas przeprowadzania remontów. Ciasno pasowane łożyska na wale i w karterach, uszczelnienie komory korbowej, odpowiedni dobór części, nie wspominając o konieczności odpowietrzenia/regulacji dozownika, stanowią barierę nie do przejścia dla ‚fachowców’ z pseudo serwisów. Jeżeli dojdzie do tego stosowanie kiepskich części, to już w ogóle porażka, bo zwłaszcza dwusuw jest wrażliwy na jakość tłoka, czy łożysk. Przykładowo dobrej jakości łożysko igiełkowe sworznia tłoka kosztuje w granicach 30-50 zł. Chiński jakości WM kilka złotych.

    #156883
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 913

    każda robota- nawet kopanie rowów – wymaga znajomości tematu. To oczywiste. I teoretycznie POSIADANIE WIEDZY uzasadnia wyższe ceny autoryzowanych serwisów. Ale to teoria. Praktyka jest taka że i z tym bywa różnie.
    Ja np uważam że nie po to płace autoryzowanym serwisom żeby musieć po tym sprawdzać czy firma jest uczciwa i rzetelna – czyli upraszczając – czy mnie nie walą miedzy rogi. Jeszcze na cenie bym zniósł ale na jakości usługi już nie.
    Ale jutro rozłożę silnik i będe widział co jest wsadzone i jak było wsadzone.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #156918
    Zdjęcie profilowe waski336
    waski336
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Wombat rozbroiłeś mnie. To właśnie skuter-serwis.pl chce mnie wydymac. Przechodzę dokladnie Twoja historię. Skuter tez od almota.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie