Iskrownik 4t gy6

Siemanko !

Mam pytanie co muszę zrobić żeby cewki z iskrownika ładowały tylko i wyłącznie akumulator ? Pytam dlatego ponieważ i tak mam światła z aku i zależy mi na lepszym ładowaniu.

A więc iskrownik 11 cewek
Skuter 4t GY6 139QMB

5 przewodów.
1 NIEBIESKO BIAŁY- IMPULSATOR
2.CZARNO CZERWONY - CEWKA ŁADUJĄCA MODUŁ
3.BIAŁY - CEWKA ŁADUJĄCA AKUMULATOR
4.ŻÓŁTY - CEWKA ŚWIETLNA
5.ZIELONY - MASA

Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC !!!

normalny układ ładowania nie pociągnie i świateł i ładowania. dlatego na światło jest inna cewka.

Chodzi o to że światła są z aku …

Czyli cewki z których kiedyś były zasilane światła są odcięte … I teraz pytanie jak je wykorzystać żeby ładowały aku ?

http://forum.mieloch.pl/zasilanie-swiatel-t422194.html

https://skuterowewyprawy.eu/poprawianie-instalacji-elektrycznej-skutera-czy-to-ma-sens

walcz

Skuter z silnikiem 139QMB może mieć światła zasilane z akumulatora i przy tym dobre ładowanie tylko gdy posiada odmasaowane cewki statora i do tego odpowiedni typ regulatora. Dodatkowo, żeby poprawić ładowanie można odłączyć zasilanie świateł mijania (krótkich) jednej z dwóch żarówek głównego reflektora (jeśli skuter posiada lampę z dwoma żarówkami). Cewki odmasowane posiadają np. skutery Bartona przy których światła zapalają się już po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

ale chyba dopiero w 125 te bartony. Bo Barton fighter 50 to bliźniak mojego junkersa 607 i tam jest jak bozia przykazała w chińczyku

Ostatnio miałem na warsztacie 50 ccm 4T Bartona Huragana https://barton-motors.pl/modele/skutery/barton-huragan Model właśnie bez włącznika świateł. Padło w nim ładowanie. Miał zamontowany taki większy regulator napięcia, więc sprawdziłem cewki statora i wyszło, że ma odmasowane. Dobrałem odpowiedni regulator i nawet po włączeniu świateł ładowanie było ok.

Możesz wymienić magnesy w kole magnesowym na neodymowe na wszystko starczy Ci prądu… dasz radę jeszcze ładowarkę na gniazdo zapalniczki podłączyć.

to już raczej przeszczepienie elektryki jest prostszą opcją niż dłubanie w magnesach i uzwojeniach.
Tyle że to kosztowna operacja - wiązka, stator, regulator napięcia i jeszcze robota z rozłożeniem skutera do ramy

No właśnie a magnesy + klej ok 50-100 zł :slight_smile: U siebie ostatecznie również wymieniłem magnesy i wszystko śmiga jak złoto :slight_smile: Nawet radio samochodowe. Mniej więcej wydajność tego układu na magnesach neodymowych to ok 150 W ale jeżeli masz zapłon AC to może Ci się wtedy przegrzewać Cewka zapłonowa :slight_smile: