Iskrownik 4t gy6

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #684545
    Daniel
    Uczestnik
    • 5
    • 8Postów:

    Siemanko !

    Mam pytanie co muszę zrobić żeby cewki z iskrownika ładowały tylko i wyłącznie akumulator ? Pytam dlatego ponieważ i tak mam światła z aku i zależy mi na lepszym ładowaniu.

    A więc iskrownik 11 cewek
    Skuter 4t GY6 139QMB

    5 przewodów.
    1 NIEBIESKO BIAŁY- IMPULSATOR
    2.CZARNO CZERWONY – CEWKA ŁADUJĄCA MODUŁ
    3.BIAŁY – CEWKA ŁADUJĄCA AKUMULATOR
    4.ŻÓŁTY – CEWKA ŚWIETLNA
    5.ZIELONY – MASA

    Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC !!!

    #684553
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 058Postów:

    normalny układ ładowania nie pociągnie i świateł i ładowania. dlatego na światło jest inna cewka.

    #684557
    Daniel
    Uczestnik
    • 5
    • 8Postów:

    Chodzi o to że światła są z aku ..

    Czyli cewki z których kiedyś były zasilane światła są odcięte .. I teraz pytanie jak je wykorzystać żeby ładowały aku ?

    #684564
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 058Postów:
    #684565
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    Skuter z silnikiem 139QMB może mieć światła zasilane z akumulatora i przy tym dobre ładowanie tylko gdy posiada odmasaowane cewki statora i do tego odpowiedni typ regulatora. Dodatkowo, żeby poprawić ładowanie można odłączyć zasilanie świateł mijania (krótkich) jednej z dwóch żarówek głównego reflektora (jeśli skuter posiada lampę z dwoma żarówkami). Cewki odmasowane posiadają np. skutery Bartona przy których światła zapalają się już po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

    #684566
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 058Postów:

    ale chyba dopiero w 125 te bartony. Bo Barton fighter 50 to bliźniak mojego junkersa 607 i tam jest jak bozia przykazała w chińczyku

    #684593
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    Ostatnio miałem na warsztacie 50 ccm 4T Bartona Huragana https://barton-motors.pl/modele/skutery/barton-huragan Model właśnie bez włącznika świateł. Padło w nim ładowanie. Miał zamontowany taki większy regulator napięcia, więc sprawdziłem cewki statora i wyszło, że ma odmasowane. Dobrałem odpowiedni regulator i nawet po włączeniu świateł ładowanie było ok.

    #684594
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Możesz wymienić magnesy w kole magnesowym na neodymowe na wszystko starczy Ci prądu… dasz radę jeszcze ładowarkę na gniazdo zapalniczki podłączyć.

    #684596
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 058Postów:

    to już raczej przeszczepienie elektryki jest prostszą opcją niż dłubanie w magnesach i uzwojeniach.
    Tyle że to kosztowna operacja – wiązka, stator, regulator napięcia i jeszcze robota z rozłożeniem skutera do ramy

    #684600
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    No właśnie a magnesy + klej ok 50-100 zł 🙂 U siebie ostatecznie również wymieniłem magnesy i wszystko śmiga jak złoto 🙂 Nawet radio samochodowe. Mniej więcej wydajność tego układu na magnesach neodymowych to ok 150 W ale jeżeli masz zapłon AC to może Ci się wtedy przegrzewać Cewka zapłonowa 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button