Iskrownik 4t gy6
- This topic has 9 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 2 years, 7 months temu by
-
AutorWpisy
-
14 czerwca 2020 dnia 08:00 #684545
Siemanko !
Mam pytanie co muszę zrobić żeby cewki z iskrownika ładowały tylko i wyłącznie akumulator ? Pytam dlatego ponieważ i tak mam światła z aku i zależy mi na lepszym ładowaniu.
A więc iskrownik 11 cewek
Skuter 4t GY6 139QMB5 przewodów.
1 NIEBIESKO BIAŁY- IMPULSATOR
2.CZARNO CZERWONY – CEWKA ŁADUJĄCA MODUŁ
3.BIAŁY – CEWKA ŁADUJĄCA AKUMULATOR
4.ŻÓŁTY – CEWKA ŚWIETLNA
5.ZIELONY – MASAZ GÓRY DZIĘKI ZA POMOC !!!
14 czerwca 2020 dnia 14:10 #684553normalny układ ładowania nie pociągnie i świateł i ładowania. dlatego na światło jest inna cewka.
14 czerwca 2020 dnia 15:31 #684557Chodzi o to że światła są z aku ..
Czyli cewki z których kiedyś były zasilane światła są odcięte .. I teraz pytanie jak je wykorzystać żeby ładowały aku ?
14 czerwca 2020 dnia 19:24 #68456414 czerwca 2020 dnia 21:11 #684565Skuter z silnikiem 139QMB może mieć światła zasilane z akumulatora i przy tym dobre ładowanie tylko gdy posiada odmasaowane cewki statora i do tego odpowiedni typ regulatora. Dodatkowo, żeby poprawić ładowanie można odłączyć zasilanie świateł mijania (krótkich) jednej z dwóch żarówek głównego reflektora (jeśli skuter posiada lampę z dwoma żarówkami). Cewki odmasowane posiadają np. skutery Bartona przy których światła zapalają się już po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
14 czerwca 2020 dnia 21:14 #684566ale chyba dopiero w 125 te bartony. Bo Barton fighter 50 to bliźniak mojego junkersa 607 i tam jest jak bozia przykazała w chińczyku
15 czerwca 2020 dnia 12:43 #684593Ostatnio miałem na warsztacie 50 ccm 4T Bartona Huragana https://barton-motors.pl/modele/skutery/barton-huragan Model właśnie bez włącznika świateł. Padło w nim ładowanie. Miał zamontowany taki większy regulator napięcia, więc sprawdziłem cewki statora i wyszło, że ma odmasowane. Dobrałem odpowiedni regulator i nawet po włączeniu świateł ładowanie było ok.
15 czerwca 2020 dnia 13:03 #684594Możesz wymienić magnesy w kole magnesowym na neodymowe na wszystko starczy Ci prądu… dasz radę jeszcze ładowarkę na gniazdo zapalniczki podłączyć.
15 czerwca 2020 dnia 13:25 #684596to już raczej przeszczepienie elektryki jest prostszą opcją niż dłubanie w magnesach i uzwojeniach.
Tyle że to kosztowna operacja – wiązka, stator, regulator napięcia i jeszcze robota z rozłożeniem skutera do ramy15 czerwca 2020 dnia 16:05 #684600No właśnie a magnesy + klej ok 50-100 zł 🙂 U siebie ostatecznie również wymieniłem magnesy i wszystko śmiga jak złoto 🙂 Nawet radio samochodowe. Mniej więcej wydajność tego układu na magnesach neodymowych to ok 150 W ale jeżeli masz zapłon AC to może Ci się wtedy przegrzewać Cewka zapłonowa 🙂
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.