Iskrownik 4t gy6 | Forum Motocyklowe, Opinie Jednoślad.pl

Iskrownik 4t gy6

Oglądasz 8 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #684545 Odpowiedz
      Daniel
      Participant
      • Postów: 8

      Siemanko !

      Mam pytanie co muszę zrobić żeby cewki z iskrownika ładowały tylko i wyłącznie akumulator ? Pytam dlatego ponieważ i tak mam światła z aku i zależy mi na lepszym ładowaniu.

      A więc iskrownik 11 cewek
      Skuter 4t GY6 139QMB

      5 przewodów.
      1 NIEBIESKO BIAŁY- IMPULSATOR
      2.CZARNO CZERWONY – CEWKA ŁADUJĄCA MODUŁ
      3.BIAŁY – CEWKA ŁADUJĄCA AKUMULATOR
      4.ŻÓŁTY – CEWKA ŚWIETLNA
      5.ZIELONY – MASA

      Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC !!!

      Daniel Bober
    • #684553 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 739

      normalny układ ładowania nie pociągnie i świateł i ładowania. dlatego na światło jest inna cewka.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #684557 Odpowiedz
      Daniel
      Participant
      • Postów: 8

      Chodzi o to że światła są z aku ..

      Czyli cewki z których kiedyś były zasilane światła są odcięte .. I teraz pytanie jak je wykorzystać żeby ładowały aku ?

      Daniel Bober
    • #684564 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 739
    • #684565 Odpowiedz
      J23
      Participant
      • Postów: 412

      Skuter z silnikiem 139QMB może mieć światła zasilane z akumulatora i przy tym dobre ładowanie tylko gdy posiada odmasaowane cewki statora i do tego odpowiedni typ regulatora. Dodatkowo, żeby poprawić ładowanie można odłączyć zasilanie świateł mijania (krótkich) jednej z dwóch żarówek głównego reflektora (jeśli skuter posiada lampę z dwoma żarówkami). Cewki odmasowane posiadają np. skutery Bartona przy których światła zapalają się już po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

    • #684566 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 739

      ale chyba dopiero w 125 te bartony. Bo Barton fighter 50 to bliźniak mojego junkersa 607 i tam jest jak bozia przykazała w chińczyku

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
      • #684593 Odpowiedz
        J23
        Participant
        • Postów: 412

        Ostatnio miałem na warsztacie 50 ccm 4T Bartona Huragana https://barton-motors.pl/modele/skutery/barton-huragan Model właśnie bez włącznika świateł. Padło w nim ładowanie. Miał zamontowany taki większy regulator napięcia, więc sprawdziłem cewki statora i wyszło, że ma odmasowane. Dobrałem odpowiedni regulator i nawet po włączeniu świateł ładowanie było ok.

    • #684594 Odpowiedz
      Szumek811
      Participant
      • Postów: 886

      Możesz wymienić magnesy w kole magnesowym na neodymowe na wszystko starczy Ci prądu… dasz radę jeszcze ładowarkę na gniazdo zapalniczki podłączyć.

      Nie pomagam na priv 😉
    • #684596 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 739

      to już raczej przeszczepienie elektryki jest prostszą opcją niż dłubanie w magnesach i uzwojeniach.
      Tyle że to kosztowna operacja – wiązka, stator, regulator napięcia i jeszcze robota z rozłożeniem skutera do ramy

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #684600 Odpowiedz
      Szumek811
      Participant
      • Postów: 886

      No właśnie a magnesy + klej ok 50-100 zł 🙂 U siebie ostatecznie również wymieniłem magnesy i wszystko śmiga jak złoto 🙂 Nawet radio samochodowe. Mniej więcej wydajność tego układu na magnesach neodymowych to ok 150 W ale jeżeli masz zapłon AC to może Ci się wtedy przegrzewać Cewka zapłonowa 🙂

      Nie pomagam na priv 😉
Oglądasz 8 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Iskrownik 4t gy6
Twoje dane:




Back to top button