Instrukcja Zdejmowania blokad (139QMB – Chińskie 4T)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Instrukcja Zdejmowania blokad (139QMB – Chińskie 4T)

Ten temat zawiera 40 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 10 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 41 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #288500

    Anonimowy
    • Postów: 0

    NIE PONOSZĄ KONSEKWENCJI ZA USZKODZENIA SPOWODOWANE ZDEJMOWANIEM BLOKAD ZE SKUTERA Każdy z nas po jakimś czasie nie jest zadowolony z osiągów swojego skutera i chciałby zdjąć blokady. W tym poście opisze jak zdjąć blokady ze skuterów takich jak: Wilga, Quest, Baotian, Zipp i innych z silnikami 139QMB i podobnymi chińskimi 4T. Zacznijmy od zdjęcia blokady z gaźnika: Odkręcamy „panel” znajdujący się pod siedzeniem aby dostać się do gaźnika. Po otwarciu odkręcamy czarny dekielek (patrz foto) Odkręcamy go i wykręcamy śrubkę koloru złotego wyglądającą tak: śrubka znajduje się pod czarnym dekielkiem (patrz foto) Właśnie zdjęliśmy jedną z blokad znajdujących się w skuterze. Przy okazji gdy mamy zdjętą pokrywkę zdejmijmy czarną plombę, a żółty dysk wyjdzie razem z niż. Wewnątrz niej znajduje się białą plastikowa wtyczka i metalowa igła z dwoma małymi uszczelkami. Musimy zdjąć umocowaną uszczelkę. Teraz należy ją ponownie umiejscowić lecz na środkowym wgłębieniu. Teraz skręcamy wszystko z powrotem i osiągi skutera wzrastają. Możemy zobaczyć czy uszczelka między gaźnikiem, a cylindrem jest poprawnie załączona. (Patrz foto) Jeśli nie to obracamy ją o 180 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Kolejna blokada to tzw. Zawirowywacz spalin wyglądający tak: Który dochodzi do rury od filtra (Patrz foto) Najlepiej obciąć ten zawirowywacz przy samym wydechu i zaspawałotwór powstały przez jego ucięcie. Teraz zabieramy się za filtr powitrza. Odkręcamy filtr (Patrz foto) Po odkręceniu widzimy plastikową rurkę którą wyjmujemy z filtra. Po wyjęciu skręcamy filtr i możemy cieszył się ze pozbyliśmy się kolejnej blokady. Następna blokada to „różowy kabelek” znajdujący się pod panelem nadwozia który wysyła sygnały do CDI o prędkości tylnego koła. Wygląda on właśnie tak: Ten kabelek po prostu przecinamy. Osiągi naszego skutera są już całkiem imponujące. Kolejną blokadą jest filtr paliwa o małej przepustowości. Po prostu wymieniamy go na inny (możliwie jak największy) Aby miał jak największą przepustowość. Np. taki: W tłumiku ( mniej więcej na środku) znajduje się blaszka którą należało by wyjść (poprawia nieznacznie osiągi) Ale tym którzy nie posiadają specjalistycznych narzędzi nie polecam wyjmowania tej blokady. Ostatnia blokada to tzw. dystans (taka tulejka) znajdująca się pod paskiem napędowym. Wygląda tak: Należy ją wyjąć i po kłopocie. Nasz motor po tej operacji ma lepsze osiągi.

    #288501

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Ej ten Rózowy kabelek to jest jakis przewod od CDI ale on jest wysokiego napięci [ Dodano: 2008-06-18, 14:19 ] a ten CDI to znajduje się z przodu skutera pod klapao to przednio Wysokie napięcie to masz w gniazdku ;] – Marchles

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #288502

    Anonimowy
    • Postów: 0

    to co piszą w tym poradniku o zawirowywaczu spalin to bulszit, dziś rozebrałem skuter z plastików i oglądałem wszystko dokładnie i ten przewód który odchodzi od rury filtra pow. to on u mnie idzie do głowicy :/ i myślę (mogę się mylić), że on chłodzi silnik, różowego kabelka nie znalazłem, a na igle w gaźniku mam tylko jedną uszczelkę, a owej śróbki nie znalazłem

    #288503

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Wysokie napięcie to masz w gniazdku ;] – Marchles

    A nie czasem w fajce…

    to co piszą w tym poradniku o zawirowywaczu spalin to bulszit,

    Nie we wszystkich skuterach u mnie akurat szło od wydechu do filtra. dawno temu w 4T.

    a ten CDI to znajduje się z przodu skutera pod klapao to przednio

    Nie sądze przeważnie tylny prawy plastik, chyba że te Questy to koło aku. Nie radze wyciągać zwężki z filtra. Jeżeli już chcecie to musicie kupić wiekszą dysze. Bo po wyjęciu blokady z filtra osiągi wam bardzo spadną.

    #288504

    Anonimowy
    • Postów: 0

    a ja zdjąłem tylko z filtra i mi się nic nie zmieniło xD, te chińskie jednoślady podobne są tylko w wyglądzie, technicznie rzecz biorąc, każdy to osobne dzieło, zależnie jaki dzień tygodnia i humor mieli nasi chińscy przyjaciele, gdy je montowali 🙂 a w sumie każdy skuter (chiński) ma inne blokady i w innym miejscu CDI, żeby nie było za łatwo przy odblokowywaniu

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #288505

    Anonimowy
    • Postów: 0

    mam pytanie, czy wymienione sposoby odblokowania skutera sa wszystkimi stosowanymi przez firmy? Czy też sa jeszcze jakieś inne? może jest gdzieś lista takich sposobów?

    #288506

    Anonimowy
    • Postów: 0

    tego nie wiadomo czy są jakieś jeszcze, ale możesz popytać w serwisie tych co „robić” przy tych skuterach

    #288507

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Z tego co ja wiem w chinskich Skuterach np Kingway blokady sa sciagnae od razu gddyz tak jak Kingway chce przegonic konkurencje np ZIp Wilga etc po pierwszym przegladzie chyba na tys km za friko ;D wiem bo sprawdzalem sam u siebie w skuterze

    #288508

    Anonimowy
    • Postów: 0

    taaa…fajny poradnik, tylko u mnie z tych blokad jest jedynie rurka w filtrze :-/ WHAT I MUST DO :566:

    #288509

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Odnośnie rózowego kabelka to czy zawsze ten kabel jest w tym kolorze ? U mnie wchodzi niby do głównej wiązki różowy kabel wraz z niebiesko-białym, czerwono-czarnym i żółtym. Z tym że na rysunku różowy jest tylko łączony a ja mam go razem z złótym w jednej kostce. Bedzie to ten sam kabel tylko inaczej rozwiżzali łaczenie instalacji czy szukać jakiegoś innego kabla ?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 41 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie