Inca street muli

Witam tak jak w temacie zauważyłem że miedzy 30-40 km/h muli strasznie i vmax spadł mi z 70km/h na 60-65 - wyczyściłem filtr powietrza i nic , obejrzałem filtr paliwa i nic , rozebrałem gaźnik wyczysciłęm iglicę i znalazłem jakiś paproch w środku i nic , w końcu wykręciłem swiecę , przeczyściłem ja i lekko rozwarłem elektrody bo były bardzo blisko siebie - jest lepiej ale nadal potrafi zmulić. nie wiem co się mogło stac - mam przejechane 950 km - czy to może byc wina gażnika lub raczej przeniesienia napędu ?
Skuter na zimno zachowuje się normalnie - zaczyna zmulac po przejechaniu kawałka drogi.Jest na gwarancji więc pewnie pojadę na serwis ale chciałbym wiedzieć czy macie jakieś pomysły , może to jakas pierdoła.
Acha paliwo też lałem rózne - tankowałem tam gdzie zawsze (ale stacja ta nie cieszy się renomą pomimo ze to orlen to zdarzały sie akty chrzczenia paliwa) pojechałem tez na Statoil i nie widze różnicy.

Hello. Są upalne dni. Zamulanie to wynik za wysokiej temperatury silnika. Nie szarp go tak mocno, bo się szlifem skończy.

Dziś temperatura spadła o kilka stopni - siedzę w robocie na III zmianie sprawdzę jak bede wracał do domu

Leszek chyba miałes racje - dziś tempa na dworze spadła ponizej 20 stopni i Inca jeżdzi dobrze.

I znów w takim razie pytanie - co zrobic by polepszyc chłodzenie silnika w upalne dni silnika chłodzonego powietrzem ?

Właściwie nic nie poradzisz, trzeba uważać po prostu, aby go nie przegrzać. Nie szaleć:)

Ewentulanie, możesz założyć chwytak powietrza lub poszukać wentylatora o większej mocy, ale nie wiem czy prądnica to uciągnie.
Przegrzewanie się Streetów to standart.

Hmm, a wentylator nie kręci się za pośrednictwem wału korbowego, dzięki obrotom silnika?

Chwytak, dobra myśl:)

Mi się wydaje, że nie- wentylator jest zasilany silniczkiem elektrycznym- łba za to nie daje.

Kurde, ja właśnie też głowy nie dam. Może jest ktoś mądrzejszy...

OWSZEM ! Przyszedl MENTOR - ha ! xD
Chwytak luftu(powietrza) jest napędzany poprzez wał. Z dodaniem gazu wał sie szybciej kręci przez co szybciej chwytak sie kręci i daje wiecej powietrza na cylinder ;]

marcinwrk wrote:

OWSZEM ! Przyszedl MENTOR - ha ! xD
Chwytak luftu(powietrza) jest napędzany poprzez wał. Z dodaniem gazu wał sie szybciej kręci przez co szybciej chwytak sie kręci i daje wiecej powietrza na cylinder ;]

Dziękować:D

Panowie - wiatrak napedzany wałem z silnika.

Niepokoi mnie to że wcześniej tak sie nie działo.
Dzis po prostu przeżyłem szok - jechałem z Poznania do swojej miejscowości (trasa 30 km) po przejechaniu 3/4 odcinka skuter mi osłabł całkowicie - wogole nie szedł do przodu. nie szarpałem go - jechałem sobie stałą prędkościa , praktycznie bez ruchów manetką speed ok 40-50 - dodam że rano temperatura na dworze n ie przekraczała 15 stopni. Zatrzymałem sie na przystanku PKS i zgasiłem silnik , postałem ok 5 minut , odpaliłem i pojechałem dalej. Nie wiem co robic - pojadę chyba do serwisu po niedzieli bo tak chyba nie powinno byc ze po przejechaniu 25 km brak mocy. Codziennie jezdzę nim do pracy 23 km w jedną strone i nigdy mi się takie coś nie przytrafiło.

A czy gorąco było? Jaki masz przebieg?

nie było gorąco - tak jak pisałem wyzej ok 15 stopni - przebieg 1200 km
Skuter na zimno zachowuje się normalnie przyspiesza bardzo dynamicznie 40 km/h osiaga bardzo szybko po ok. 150m - zaczyna „zmulać” po przejechaniu kawałka drogi wtedy z prędkości 30 – 45 km/h rozpędza się na dystansie 500m albo więcej

qazwsxedc wrote:

Mi się wydaje, że nie- wentylator jest zasilany silniczkiem elektrycznym- łba za to nie daje.

- Z tym silniczkiem to by było kiepskie rozwiązanie,bo przypuszczam że wentylator kręcił by się z jednakową prędkością.Leszek dobrze myślał.

## Spróbuj wymienić świecę na nową ##

pyjan wrote:

## Spróbuj wymienić świecę na nową ##

</blockquobte>

Świeca to to raczj nie jest ponieważ po przekroczeniu jakiegoś magicznego progu predkości/obrotów silnika w ince wraca zycie i zaczyna rwać normlnie do przodu.
Problem mam tylko przy predkosciach pomiedzy 30 a 40.Jadęsobie np ok 50 km/h bezproblemów i zwalniam przed zakrętem , po wyjsciu z łuku dodaje gazu i wtedy jakby mnie ktośtrzymał z tyłu -mułnad muły.
Napisałem @ do inter-cars z zapytaniem i oto co mi odpisali:

"Witam,

Niestety bez oględzin skutera za wiele nie da się powiedzieć. Najprawdopodobniej może to być rozregulowany gaźnik, złe paliwo, lub świeca do wymiany. Polecam jednak podjechać do serwisu, bo przyczyna może być zupełnie inna."

Także w poniedziałek ruszam do serwisu i zobaczymy co w trawie piszczy

Dzwoniłem do serwisu i kazali mi zdjąc z fajki swiecy metalowąosłonę gdyż moze robić przebicie. Zdjałem i sprawdzę jak bedę jechał do pracy

Niestety nie przyniosło to rezultatów - nadal muli , na podjezdzie pod górkę ledwo wyprzedziłęm rowerzystę (wcześniej predkosci na podjazdach były w granicach 35-40) teraz są o dobre 10 km/h mniejsze.
Poza tym zauwazyłem że kopyto mi nie odbija spowrotem - nie wiem co się mogło stac - wogóle go nie uzywałem - tylko raz dla sprawdzenia czy wogole działa

Ufffffff więc tak:

Wczoraj powrót z pracy = makabra godz 22:30 ciemno jak w d.. szczere pole i mój motorek zgasł i nie chciał zapalić :twisted:

Zadzwoniłem po wsparcie , czekajac 30 mi okazało się ze odpalił.
Dojechałem do domu (15km).
Dziś rano zmieniłem swiecę na nową i smigam do pracy a tu kolejna d... ledwo jadę - pod górkę to z 20 km/h. wściekły zadzwoniłem do serwisu kazali mi być jutro - ale pojechałem od razu.

W serwisie sprawdzono:

- wszystkie filtry
- wymiana fajki świecy (moja była luźna i nie trzymała)
- czyszczenie i regulacja gaźnika
- regulacja wysokości iglicy w gaźniku (oryginalnie zamontowana w najwyzszym położeniu)
- sprawdzenie całego napędu (wariatora , paska , rolek)
- sprawdzenie kompresji silnika
- sprawdzenie napedu pompki oleju

Po wykonaniu powyzszego nie było pozytywnych rezultatów.

Pan Marek (serwisant) jednak nie dał za wygraną i stwierdził ze skuter prawie wogole nie dymi , tak jakby dostawał za mało oleju do mieszanki. Wlał dwie nakrętki bezposrednio do baku i woala - działa jedzie nie zmula. Zamówiłem nową pompke oleju i pojechałem moim dynamicznym rumakiem.

Wodzu i inni streetowcy każcie sobie to sprawdzić bo może sie okazać ze nagle skut ma problem z mułem.