Inca Sprint – przepalające się żarówki

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Inca Sprint – przepalające się żarówki

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Murasek6 Murasek6 7 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #34149
    Zdjęcie profilowe romek
    romek
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Mam taki problem:

    Od niedawana posiadam skuter Inca Sprint Sport. Otóż już w pierwszej drodze ze sklepu do domu nagle pojarały się wszystkie żarówki. Przejechałem tak z 800 km po czym pojechałem do serwisu. Wymieniono mi żarówki, oprócz tego mechanik stwierdził też że spalił się jakiś rozgałęźnik rozdzielający prąd z silnika na prostownik i światła ale od razu go wymienił. No dobrze,fajnie światła są więc odbieram skuter, ujeżdżam z 50 m… i znowu wszystkie żarówki spalone. Zawróciłem więc i odstawiłem skuter z powrotem na warsztat. Zanim jednak zostanie on naprawiony, z ciekawości chciałbym się zapytać czy ktoś miał podobny problem i co może być rozwalone? Pozdrawiam i z góry dziękuję!

    #34150
    Zdjęcie profilowe romek
    romek
    Użytkownik
    • Postów: 34

    PS. Dodam jeszcze że klakson, kierunki i stop działają bez problemu.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #34177
    Zdjęcie profilowe romek
    romek
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Dobra, po problemie. Przed chwilą odebrałem motorek z serwisu, światła są OK. Wymienione części to: żarówki, jakiś opornik oraz winny : REGULATOR NAPIĘCIA ;)Podobno spalił się bo chińczyki położyli za długie kable i powstało zwarcie. Mam jednak inny problem – po odebraniu z serwisu zauważyłem że skuter troche ciężej odpalić, po odpaleniu trzeba gazować i chodzi jakby na wyższych obrotach jak już sie nagrzeje – jawnie regulacja gaźnika. Ja tam moge tak jeździć ale czy nie wpłynie to ujemnie na skuter? Pytam bo jak go odbierałem to mechanika już tam nie było (przekazywała mi jego żona) a do przeglądu mam ok. 600 km więc czy muszę koniecznie teraz jechać czy moge poczekać do przeglądu?

    #34379
    Zdjęcie profilowe incasprint
    incasprint
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Wzasadzie to możesz tak jeździć, ale napewno skuta będzie Ci więcej paliła 🙁

    #44723
    Zdjęcie profilowe sprint
    sprint
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam Wszystkich,
    jestem posiadaczką Inci Sprint od 1,5 roku. Generalnie do września było wszystko OK. Po przeglądzie po 4 000 km mam problem z przednim światłem, bardzo szybko przepala się żarówka. Podejrzewając słabą żarówkę zakupiłam markową, OSRAM. Posłużyła niewiele dłużej. Zwróciłam się z pytaniem do serwisu, czy przegląd nie miał wpływu na obecne kłopoty. Odpowiedzieli, że pewnie winne są dziury na ulicach. Po drugiej zmianie żarówki sprawdziłam napięcie akumulatora. Napięcie wzrasta max do 14 V, a więc niby wszystko Ok. Więc gdzie leży problem? W serwisie, do którego zwróciłam się ponownie z tym problemem po padnięciu 4 żarówki mówią, że to może być opornik, a może regulator. Odpierają zarzut, że może po przeglądzie coś serwisant nawalił. Może ktoś miał ten sam problem? Proszę o radę. Na poniedziałek umówiłam się w serwisie, ale obawiam się czy nie skasują mnie za coś czego nie wymienią. Może to jakiś drobiazg, z którym uporać się można samemu. Proszę o pomoc. Zakup żarówek zżarł mi już 50 zł.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #44731
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Prawdopodobnie padł regulator napięcia. Nie długo tzn. ile świecą ? Wkładając nową żarówkę nie łapałaś czasami za szkło żarówki ? Nigdy się nie dotyka żarówki za szkło.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #44732
    Zdjęcie profilowe KrzysiekP
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    sprint to najprawdopodobniej regulator napięcia. Jego wymiana powinna zakończyć przepalanie żarówki

    KrzysiekP
    Forum Śląskiej Grupy Motorowerowej – http://www.lonelywolves.cba.pl

    Moje Gadu-Gadu
    [/img]http://www.motostat.pl/user_images/23496/icon3.png[/img]
    http://www.ermail.pl/klik/Vn9UZGEN

    #44810
    Zdjęcie profilowe sprint
    sprint
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Dziękuję za odpowiedź. Dzisiaj wymieniłam żarówkę, która pewnie poświeci max 1 dzień, (żarówka OSRAM wytrzymała ponad tydzień). Dziś sprawdzałam napięcie wyjściowe na żarówkę i wydaje się być Ok. Jeśli padłby rzeczywiście regulator napięcia to czy nie przepalałby się wszystkie żarówki? A gdzie dokładnie znajduje się ten regulator napięcia? Co muszę odkręcić oprócz pokrywy miejsca, w którym znajduje się akumulator?
    W Gdańsku, gdzie mieszkam niestety nie ma serwisu, z którym Inca podpisała umowę. Kupiłam skuter u Plichty, ale ta niestety na początku roku zrezygnowała z serwisowania inci. Jesteśmy pozostawieni samym sobie i zdani na serwisy innych skuterów, które niechętnie naprawiają te chinole, tłumacząc się brakiem części.

    #44813
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Regulator napięcia zazwyczaj montowany jest pod przednią „maską” skutera. W sprincie też tak pewnie jest więc musisz odkręcić przednią czasze ( ten cały plastik gdzie są kierunkowskazy ) Na zdjęciu poniżej nawet widać śrubkę którą się odkręca.

    http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualnosci/84/200/1/przekazanie_skutera_2010-05-06_7.jpg

    A tak wygląda sam regulator napięcia.

    http://www.sklep.motorek.pl/galerie/r/regulator-napiecia_204.jpg

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #44828
    Zdjęcie profilowe sprint
    sprint
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Wielkie dzięki, jutro spróbuję poszukać regulatora pod maską.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie