Honda Vision czy Kymco Agility City?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Co Wybrać? Honda Vision czy Kymco Agility City?

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 11 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Evert Evert 6 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #109444
    Zdjęcie profilowe Yum
    Yum
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam wszystkich!
    Jako że jest to mój pierwszy post, kłaniam się i mam nadzieję, że będę zaglądał tu częściej wkrótce, bo zamierzam kupić właśnie pierwszy skuter.
    Potrzebuję rady. W temacie wymieniłem dwa skutery, które mi się podobają i wydają się odpowiednie na moje potrzeby, czyli dojazdy do pracy ok 30 km dziennie. W tych skuterach przekonuje mnie wykonanie, marka oraz duże koła.
    Choć na papierze one są w zasadzie takie same, względnie podobne, mało jest informacji na ich temat. Oba 50 4T, chyba wygodne, ja mam 187 cm i waga około 85kg.
    Który z ich będzie służył dłużej, który będzie się wygodniej prowadził?
    Wiem, że Agility można lekko tuningować, co chciałbym pewnie zrobić, a co z Hondą w tym zakresie? Czy można ją „podciągną” aby jechała około 60 km/h?

    #109445
    Zdjęcie profilowe Dziadek100
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Jeśli nie ma dla Ciebie różnicy w wyglądzle obydwu skuterów to wyberz Kymco z racji tego że jest bardziej podatne na tuning.Najlepiej jakbyś wybrał wersję z silnikiem 2T,o ile wchodz taki w grę.Honda ma zero możliwości tuningu,z tego co doczytałem odblokowanie polega na wymianie wariatora.Honda pewnie jest ekonomiczna,Kymco w 4T pewnie nie pali dużo więcej.Jak zawsze wybór należy do Ciebie :).

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #109448
    Zdjęcie profilowe Yum
    Yum
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Dziękuję za odpowiedź. Właśnie tuning Hondy jest zastanawiający… Przyznam, że jestem laikiem jeśli chodzi o konstrukcję silników, ale z tego co rozumiem to 2T jest mniej ekonomiczny, choć lepsze może mieć osiągi, ale dla mnie też dźwięk jest ważny 🙂 także 4T wydaje się lepszym wyborem. Ekonomia tych skuterów jest bardzo podobna.
    Czy jest jeszcze jakiś podobny skuter, o którym nie wiem, a który byłby konkurencyjny?

    #109451
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Honda jest na wtrysku, więc na pewno odpada Ci okresowa, ewentualna regulacja gaźnika, 4T moim zdaniem to dobry wybór, cichszy i bardziej ekonomiczny. Ale z drugiej strony Honda jest mimo wszystko malutka (widziałeś oba, siedziałeś na nich?)
    Do Kymco znowu będziesz miał więcej części i łatwiejszy dostęp, Hondę podejrzewam, że części tylko w serwisie bo to nowość.
    Ja wychodzę z założenia, że kupowanie nowości jest delikatnie mówiąc lekko ryzykowne. Pojazd, jaki by on nie był, najpierw musi być sprawdzony przez wielu użytkowników, żeby coś o nim powiedzieć, Kymco nie wątpliwie jest takim.
    W cenie Hondy masz jeszcze Kymco Like np, czarny jest bardzo ładny i dość spory, jeśli Ci to nie przeszkadza.
    Generalnie musisz sobie odpowiedzieć na pytanie do czego będzie Ci służył i skup się raczej na markowych konstrukcjach, trwalsze i dużo lepiej i estetyczniej wykonane, o materiałach (plastikach np) już nie wspomnę.

    #109465
    Zdjęcie profilowe matol1798
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    Jak zdejmiesz blokady z Kymco to poleci grubo ponad 60 km/h. A 2T to już na pewno 🙂

    Barton Fighter 50 2012 r.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #109608
    Zdjęcie profilowe Yum
    Yum
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Dziękuję za podpowiedzi. Właśnie to o czym wspomniał maxell mnie martwi jeśli chodzi o Hondę, jest to nowy model i chyba jeśli chcę elastyczności to muszę sobie odpuścić moją ulubioną markę motoryzacyjną. Czy jest jeszcze jest jakaś marka, której warto się przyjrzeć w tych granicach cenowych (około 6 tyś) i oczywiście na dużych kołach? Jak na razie Kymco wygrywa…

    #139584
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 239

    Witam Wszystkich Forumowiczów!

    Chciałbym ponowić temat. Mam dylemat odnośnie zakupu skutera czterosuwowego na dużych kołach. Przejrzałem ofertę i w zasadzie w rozsądnej cenie do wyboru mam dwa tytułowe jednoślady: Honda Vision 50 (16 cali przód, 14 cali tył) oraz Kymco Agility City (przód i tył 16 cali).

    Wcześniej rozważałem jeszcze motorowery i brałem pod uwagę Kymco Nexxon 50 oraz Romet RS/RR 50. Odpuściłem sobie jednak, bo te mopedy są mniej uniwersalne i pakowne od skutera, zupełnie nie chronią przed deszczem itp., wymagają większej inwestycji w kompletny ubiór i obuwie motocyklowe, trudniejsza obsługa, no i nie bardzo pasuje do nich strój biznesowy, a od czasu do czasu taki muszę założyć.

    Potrzebuję skutera na dojazdy do pracy (ok. 35 km w jedną stronę, 2-3 razy w tygodniu) oraz po mieście w zakorkowanych godzinach. Od razu dodam, że ponad przyspieszenie stawiam na ekonomię – nie planuję zdejmowania blokad. Większa prędkość i moc wystarczy mi w samochodzie albo trzeba się pokusić o zrobienie prawka kat. A. 🙂

    W moim mieście znajduje się dealer i serwis skuterów Kymco, natomiast w mieście, do którego dojeżdżałbym do pracy, jest również autoryzowany dealer Honda.

    Poczytałem troszkę opisy, testy i opinie. Obydwa skutery wydają się być solidnie wykonane, nawet jeśli produkują je w Chinach. Aktualnie u dystrybutorów dostępne są modele za 2013 r. Honda Vision 50 bez dodatków kosztuje 7700 zł brutto, a Kymco Agility City 4T – 6200 zł brutto.

    Poniżej zrobiłem porównanie:

    HONDA VISION 50

    Zalety:
    – bardzo przemyślana funkcjonalnie konstrukcja;
    – bardzo wygodna i dobrze wyprofilowana kanapa;
    – schowek pod siedzeniem, który zmieści bez problemu kask integralny;
    – układ wtryskowy, praktycznie brak problemów z odpalaniem czy okresową regulacją, stabilniejsza praca silnika;
    – dłuższe odstępy między przeglądami w porównaniu do KYMCO.

    Wady:
    – dość drogie części, dostępne głównie u dealerów;
    – drogie naprawy układów wtryskowych, przeważnie w autoryzowanym serwisie;
    – brak startera nożnego;
    – brak zegarka na kokpicie;
    – dość wysoka cena elementów dodatkowych typu owieki, szyba przednia, kufer, która podraża skuter o ok. 1500 zł;
    – istnieje możliwość transportu skutera do serwisu (motoassistance), ale opcja ta jest dość droga;
    – brak podręcznika typu „sam naprawiam”.

    KYMCO AGILITY CITY

    Zalety:
    – układ gaźnikowy, prosta konstrukcja, łatwa naprawa;
    – niski koszt materiałów eksploatacyjnych, łatwa dostępność części;
    – kufer w standardzie;
    – starter elektryczny i nożny;
    – zegarek na kokpicie;
    – skuter tańszy od Hondy Vision, nawet jeśli doliczy się do tego zakup szyby przedniej z owiewkami, koca ochronnego, pokrowca i dwóch kasków;
    – serwis w miejscu zamieszkania, możliwość odbioru pojazdu od klienta do naprawy;
    – dostępny w sprzedaży podręcznik „Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie” autorstwa Phila Mathera.

    Wady:
    – troszkę źle wyprofilowana kanapa, która powoduje zsuwanie się podczas hamowania;
    – schowek pod kanapą może mieć problem z kaskiem integralnym, zwłaszcza o większym rozmiarze;
    – możliwe problemy z odpalaniem i układem zapłonowym.

    Porównując cenę, wady i zalety obydwu modeli oraz dostępność i koszty serwisu, skłaniałem się ku Kymco Agility City, ale po przeczytaniu wątków związanych z odpalaniem skutera, rozregulowywaniem się gaźnika, wadliwymi modułami CDI itp. zacząłem mieć wątpliwości.

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/odpalanie-kymco-agility-50-4t

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1699950.html

    Bardzo obawiam się sytuacji, że skuter raz odpali a raz nie, że za każdym razem przy ciepłym lub gorącym silniku trzeba kombinować z manetką (pozycja 1/8, 1/4 itd.), dodawać gazu po uruchomieniu, na środku skrzyżowania zgaśnie i trzeba będzie go odpalać starterem nożnym, spędzać dużo czasu w serwisie lub w garażu na regulacji gaźnika, wymianie modułów CDI itp. itd. W przypadku Hondy problemem może być chyba tylko brak startera nożnego i trudność w odpaleniu przy słabym akumulatorze.

    Czy moglibyście coś doradzić? Prośba zwłaszcza do użytkowników wspomnianych modeli. Naprawdę Kymco gaźnikowe są tak problematyczne, jeśli idzie o pracę silnika i codzienną eksploatację?

    #139587
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Ja swoim Like’m przejeździłem prawie całą zimę – rekord to -15st C. Dopiero w tak ekstremalnych sytuacjach miałem jakikolwiek problem z odpaleniem. Masz serwis pod nosem i gwarancje – jak nie będzie coś grało to mają Ci zrobić i tyle.

    #139596
    Zdjęcie profilowe andrzej2310
    andrzej2310
    Użytkownik
    • Postów: 315

    Zdecydowanie bierz hondę, nie zastanawiaj się.

    Honda PCX 125.
    #139602
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 396

    Jeżeli mowa o pojemności 50 w 4T, to z tych dwóch Honda. Chyba, że Agility z silnikiem 2T, bo wersja 4T bywa problematyczna.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie