Honda - układ samobalansowania i Honda Riding Assist

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #613804
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 949

    na CES 2017 Honda premierowo zademonstrowała
    https://youtu.be/fWEOXuiDqh4
    https://youtu.be/Yy_pjMimTSs
    https://youtu.be/UZMlu7_4Ub0

    Wygląda to na technologię trochę bardziej „dla ludzi” niż ultrafuturystyczna zabudowa w BMW, można – z tego co podają – system HRA dołożyć do już istniejących konstrukcji jako opcje (przynajmniej w założeniach). Super sprawa dla ludzi z różnymi urazami kończyn oraz drobnymi niepełnosprawnościami.

    Na wolne manewry w korku jak znalazł.

    No i oczywiście dla idiotów – tego aspektu nie popieram bo jestem przeciwnikiem maszyn wykonujących wszystkie czynności za kierowcę podczas elementarnych manewrów. Wiadomo – zawsze życie (warunki, pogoda, sytuacja awaryjna na drodze, awaria takiego „wspomagacza”…etc) przerasta możliwości elektroniki i kierowca bez umiejętności pozostaje nagle bezradny.
    Więc to fajne jako dodatek dla tych co niekoniecznie muszą lub furtka dla tych co z różnych powodów niekoniecznie mogą aby chcieli.

    #613809
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 439

    Koncepcyjny BMW Vision Next 100 ZBYT daleko wybiega w przyszłość -futurystyczny wygląd i technologia ^science fiction^ + specjalne ubranie ochronne, zintegrowane z systemami BMW i okulary interaktywne… chociaż za 100 lat… pewnie nikogo nie będą dziwiły 😉
    Japoński Riding Assist (układ kontroli równowagi) – zdecydowanie bliższy współczesności, świetne rozwiązanie np. w dużych , ciężkich motocyklach – pomoże w balansowaniu nim przy małych prędkościach – utrzyma motocykl w pionie, co jest istotne, szczególnie dla początkujących motocyklistów. RA zmniejsza również ryzyko przewrócenia się motocykla podczas postoju.
    ^Koncepcyjny motocykl Honda Riding Assist posiada jeszcze jedną ciekawą funkcję – może poruszać się bez udziału kierowcy przy bardzo niskiej prędkości. W praktyce oznacza to, że taki motocykl sam dojedzie we wskazane miejsce po wcześniejszym wgraniu trasy.^
    To już trochę … za dużo dobrego;)
    Riding Assist jako dodatek TAK, pod warunkiem, że nie zastąpi racjonalnego myślenia, a przede wszystkim umiejętności, gdy system ulegnie awarii.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #613810
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    No właśnie o ratowanie się w przypadku awarii, martwiłbym się najbardziej.

    #613813
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 949

    w przypadku awarii kierujesz jak zwykłym motocyklem

    #613815
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Chodzi mi o awarię w postaci ingerowania w trakcie jazdy, gdy ingerować nie powinno.

    #613816
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 949

    nie. takie rzeczy się raczej już nie dzieją. Tak jak w zasadzie nie słychać o przypadku żeby wtrysk pozwolił silnikowi wkręcić się na maxa kiedy nie dodajesz gazu lub żeby abs nagle w czasie jazdy zablokował wszystkie koła choć nawet nie hamujesz.
    Ten system też nie działa kiedy przyśpieszysz – nie jest tak zaawansowany żeby cie łamać po winklach. Pozwala w zasadzie ^na pionowo^ skręcać kiedy ledwo toto pełza.
    To jest odpowiedni sposób projektowania takich układów i kwestia ich ^uprawnien^. Oczywiście wraz ze stopniem komplikacji konstrukcji wzrasta prawdopodobieństwo jego awarii.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button