Honda Sfx zmiana wydechu i dobieranie rolek.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Honda Honda Sfx zmiana wydechu i dobieranie rolek.

Ten temat zawiera 1 odpowiedź, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 1 lat, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #643787
    Zdjęcie profilowe Sulan
    Sulan
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam otóż mam problem.

    Zakupiłem wydech do mojej hondy sfx 97r. Tecnigas next r.
    Po wymianie wydechu skuter zaczął się dławić i miał masksrycznie wolne przyspieszenie. Postanowiłem zakupić rolki wariatora. Czytając na internecie że seryjne rolki w sfx ważą 8-8.5 gramów zakupiłem 7gramowe rolki.
    Po zmianie rolek skuter dostał kopa i ma piękne przyspieszenie, ale jego v/max spadł o 10km/h, tak samo było przed wymianą rolek a przed zamianą wydechu v/max wynosił 65km/h.

    Dzisiaj zważyłem seryjne rolki i okazało się ze ważą 4,5 gramów.

    Jeżeli po zmianie rolek wariatora na cięższe o 2,5g skuter miał piękne przyspieszenie i jego prędkość nie spadła i trzymała się w okolicach 55km/h a czasami podskoczy do 60km/h to powinienem zakupić jeszcze cięższe rolki?

    Dzisiaj zakupiłem dwa komplety rolek o wadze 5.5g i 3.5g ale dopiero w domu pomyślałem, że raczej źle postąpiłem i powinienem kupić cięższe rolki. Czy może jednak się myślę i powinienem zamontować lżejsze rolki ?

    Liczę na szybkie odpowiedzi

    #643791
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 231

    rysujesz kreske na wariatorze od środka do obwodu (kilka kresek, flamastrem)
    jedzisz na przejażdżkę i cisniesz maxem
    zdejmujesz dekiel z napędu i patrzysz czy pasek wszedł na samą góre
    jeżeli nie wszedł to znaczy że rolki były za lekkie – zakładasz cięższe i jazde powtarzasz
    jeżeli wszedł wyżej (a skuter pojechał szybciej) to znaczy że kierunek jest słuszny
    jeżeli jednak silnik zaczął mieć problemy z wkręcaniem się na wyższe obroty i trafiasz na „ściane” w przyśpieszeniu – to oznacza że rolki są zbyt ciężkie (ale z drugiej strony wiesz że powinny być jeszcze cięższe).
    no to wtedy zmieniasz spręzyne centralną na miększą i zaczynasz zabawę od początku.

    Problem jest taki że powiniennes zgrać 3 rzeczy gdzie tylko na jedną masz pewien wpływ. Mam na myśli to że cylinder ma jakąś charakterystyke pracy (zakres obrotów gdzie generuje najwyższą moc i moment – zakładając dobrą regulacje gaźnika, konfiguracje filtra powietrza…itd) i to jest narzucone jego konstrukcją a zmiana tego jest trudna. Wydech przy danym cylindrze też ma zakres rezonansowy „jakiś” i najlepiej żeby się pokrywał z tym z cylindra. Tez tego w zasadzie nie zmienisz.
    A teraz ty musisz rolkami i sprężynami tak wyregulować napęd żeby zmiana przełożeń odbywała sie w odpowiednim zakresie
    obrotów tak żeby efektywnie przyspieszał Z TOBĄ (bo znaczenie ma nawet masa skutera z tobą).
    Np napęd skonfigurowany świetnie pod 60kg kierownika bedzie potwornie zamulał pod 80-90kg chłopem bo to wiekszy opór dla silnika jest a przełożenie zmieni się zbyt szybko – to tak jakbyś w małym samochodzie zmienił bieg z 1 na 3 od razu. Jak jedziesz sam to pewnie to się uda i pojedzie. A jak w nim siedzą 4 osoby i ma przyczepke to pewnie zdechnie.

    I teraz wszystko zależy jak „zgrały się” te elementy układanki. W niektórych przypadkach ten zakres gramatury rolek przy których skuter jedzie jest dość szeroki ( +/- 1.5g czyli zakres 3g na regulacje) i reguluje się to dość wygodnie – tak są najczęściej zestrojone fabryczne konfiguracja. A w innych ten zakres jest wąziutki i zmiana o 0.5g to jest już straszna różnica. To jest trudno wyregulować, jest strasznie podatne na wszystko (lekkie zużycie paska, zmiana temperatury powietrza w otoczeniu..itd). Zabawy z tym może byc od cholery. Czasami się okazuje że nie idzie tego ogarnąć na tym co masz i trzeba wymienić wariator -najczęściej na lżejszy – a „braki w masie” uzupełniać rolkami. Bo wariator oprócz tego że zmienia przełożenia robi też po części za koło zamachowe silnika

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie