Honda Sfx zmiana wydechu i dobieranie rolek.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #643787
    Sulan
    Uczestnik
    • 3
    • 10Postów:

    Witam otóż mam problem.

    Zakupiłem wydech do mojej hondy sfx 97r. Tecnigas next r.
    Po wymianie wydechu skuter zaczął się dławić i miał masksrycznie wolne przyspieszenie. Postanowiłem zakupić rolki wariatora. Czytając na internecie że seryjne rolki w sfx ważą 8-8.5 gramów zakupiłem 7gramowe rolki.
    Po zmianie rolek skuter dostał kopa i ma piękne przyspieszenie, ale jego v/max spadł o 10km/h, tak samo było przed wymianą rolek a przed zamianą wydechu v/max wynosił 65km/h.

    Dzisiaj zważyłem seryjne rolki i okazało się ze ważą 4,5 gramów.

    Jeżeli po zmianie rolek wariatora na cięższe o 2,5g skuter miał piękne przyspieszenie i jego prędkość nie spadła i trzymała się w okolicach 55km/h a czasami podskoczy do 60km/h to powinienem zakupić jeszcze cięższe rolki?

    Dzisiaj zakupiłem dwa komplety rolek o wadze 5.5g i 3.5g ale dopiero w domu pomyślałem, że raczej źle postąpiłem i powinienem kupić cięższe rolki. Czy może jednak się myślę i powinienem zamontować lżejsze rolki ?

    Liczę na szybkie odpowiedzi

    #643791
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 851Postów:

    rysujesz kreske na wariatorze od środka do obwodu (kilka kresek, flamastrem)
    jedzisz na przejażdżkę i cisniesz maxem
    zdejmujesz dekiel z napędu i patrzysz czy pasek wszedł na samą góre
    jeżeli nie wszedł to znaczy że rolki były za lekkie – zakładasz cięższe i jazde powtarzasz
    jeżeli wszedł wyżej (a skuter pojechał szybciej) to znaczy że kierunek jest słuszny
    jeżeli jednak silnik zaczął mieć problemy z wkręcaniem się na wyższe obroty i trafiasz na „ściane” w przyśpieszeniu – to oznacza że rolki są zbyt ciężkie (ale z drugiej strony wiesz że powinny być jeszcze cięższe).
    no to wtedy zmieniasz spręzyne centralną na miększą i zaczynasz zabawę od początku.

    Problem jest taki że powiniennes zgrać 3 rzeczy gdzie tylko na jedną masz pewien wpływ. Mam na myśli to że cylinder ma jakąś charakterystyke pracy (zakres obrotów gdzie generuje najwyższą moc i moment – zakładając dobrą regulacje gaźnika, konfiguracje filtra powietrza…itd) i to jest narzucone jego konstrukcją a zmiana tego jest trudna. Wydech przy danym cylindrze też ma zakres rezonansowy „jakiś” i najlepiej żeby się pokrywał z tym z cylindra. Tez tego w zasadzie nie zmienisz.
    A teraz ty musisz rolkami i sprężynami tak wyregulować napęd żeby zmiana przełożeń odbywała sie w odpowiednim zakresie
    obrotów tak żeby efektywnie przyspieszał Z TOBĄ (bo znaczenie ma nawet masa skutera z tobą).
    Np napęd skonfigurowany świetnie pod 60kg kierownika bedzie potwornie zamulał pod 80-90kg chłopem bo to wiekszy opór dla silnika jest a przełożenie zmieni się zbyt szybko – to tak jakbyś w małym samochodzie zmienił bieg z 1 na 3 od razu. Jak jedziesz sam to pewnie to się uda i pojedzie. A jak w nim siedzą 4 osoby i ma przyczepke to pewnie zdechnie.

    I teraz wszystko zależy jak „zgrały się” te elementy układanki. W niektórych przypadkach ten zakres gramatury rolek przy których skuter jedzie jest dość szeroki ( +/- 1.5g czyli zakres 3g na regulacje) i reguluje się to dość wygodnie – tak są najczęściej zestrojone fabryczne konfiguracja. A w innych ten zakres jest wąziutki i zmiana o 0.5g to jest już straszna różnica. To jest trudno wyregulować, jest strasznie podatne na wszystko (lekkie zużycie paska, zmiana temperatury powietrza w otoczeniu..itd). Zabawy z tym może byc od cholery. Czasami się okazuje że nie idzie tego ogarnąć na tym co masz i trzeba wymienić wariator -najczęściej na lżejszy – a „braki w masie” uzupełniać rolkami. Bo wariator oprócz tego że zmienia przełożenia robi też po części za koło zamachowe silnika

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button