Honda S-WING 125 - Czerwona kontrolka F1 + nie działa obrotomierz

Witam
Posiadam w Hondzie 125 problem z kontrolka F1, zaświeca sie ona podczas jazdy, zauważyłem że przy prekościach 60km/h i wyżej . Po zatrzymaniu sie zaczyna mrugac dwa razy szybko i raz wolno . Jest mi ktos w stanie powiedzieć od czego jest ta kontrolka i co może byc przyczyna jej mrugania. A i jeszcze jedno , nie działa mi obrotomierz , po przekreceniu stacyjki wszystkie zegary normalnie sie kręca do konca i wracają, lecz obrotomierz oczywiscie przy właczonym silnik nie działa. Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc :)

nie F1 a FI - Fuel Injection
ta lampka wymiguje kod serwisowy - najczęściej po zwarciu zielonego z brązowym w porcie diagnostycznym

kod 21 występuje w modelach z katalizatorem i oznacza błąd sondy lambda

większość:
1
Engine runs normally
Faulty MAP sensor or wiring
2
Engine runs normally
Faulty MAP sensor / vacuum hose
7
Engine difficult to start at low temp.
Faulty coolant temp. sensor or wiring
8
Poor throttle response
Faulty throttle position sensor or wiring
9
Engine runs normally
Faulty intake air temp. sensor or wiring
10 ( see note 1)
Engine runs poor at high altitude
Faulty atmospheric pressure sensor
11
engine operates normally
Faulty speed sensor or wiring
12
Engine does not start
Faulty no. 1 fuel injector
13
Engine does not start
Faulty no. 2 fuel injector
14
Engine does not start
Faulty no. 3 fuel injector
15
Engine does not start
Faulty no. 4 fuel injector
18
Engine does not start
Faulty cam pulse gen.r or wiring
19
Engine does not start
Faulty ignition pulse gen. or wiring
20
engine operates normally
Faulty EPROM in ECM
25
engine operates normally
Faulty knock sensor or wiring

The following codes are only applicable to models with catalytic converter.

21
engine operates normally
faulty oxygen sensor
23
engine operates normally
Faulty oxygen sensor heat element

Dziekuję za szybka odpowiedź :) Czyli trzeba sie skupić na sondzie lambda? Może byc ona zepsuta całkowicie? Czy błędny odczyt może być przez jakieś zanieczyszczenia?

W każdym razie od lambdy i jej obwodu trzeba zacząć

Poprawka , jest to błąd 11

no to czujnik prędkości jak wynika z opisu

Hmm... a może to byc również zwiazane z tym niedziałającym obrotomierzem czy to dwie różne sprawy? Jak sie do tego zabrać:)

czujnik prędkości to co innego niż niż sygnał obrotomierza... to na 99% nie związane ze sobą.
A jak sie do tego zabrać? W twoim przypadku najlepiej zapłacić komuś kto sie na tym zna. No albo samemu zacząć sie znać. Tylko to sporo wiedzy z dziedziny elektromechaniki i układów sterowania wtryskiem. Od prostego sprawdzenia czy wszystko styka i jest całe po analizę czujników oprzyrządowaniem

OK dzieki wielkie za informacje i pomoc :) trzymaj się :)

Witam wszystkich. Chciałbym odświeżyć temat, jak wyżej błąd 11, niedziałający obrotomierz i niewyświetlanie spalania. Jakieś pomysły?

zlikwiduj błąd 11
a potem się zobaczy