Honda S-WING 125 – Czerwona kontrolka F1 + nie działa obrotomierz

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Honda S-WING 125 – Czerwona kontrolka F1 + nie działa obrotomierz

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #188373

    Mateusz Murias
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam
    Posiadam w Hondzie 125 problem z kontrolka F1, zaświeca sie ona podczas jazdy, zauważyłem że przy prekościach 60km/h i wyżej . Po zatrzymaniu sie zaczyna mrugac dwa razy szybko i raz wolno . Jest mi ktos w stanie powiedzieć od czego jest ta kontrolka i co może byc przyczyna jej mrugania. A i jeszcze jedno , nie działa mi obrotomierz , po przekreceniu stacyjki wszystkie zegary normalnie sie kręca do konca i wracają, lecz obrotomierz oczywiscie przy właczonym silnik nie działa. Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc 🙂

    #188377
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 817

    nie F1 a FI – Fuel Injection
    ta lampka wymiguje kod serwisowy – najczęściej po zwarciu zielonego z brązowym w porcie diagnostycznym

    kod 21 występuje w modelach z katalizatorem i oznacza błąd sondy lambda

    większość:
    1
    Engine runs normally
    Faulty MAP sensor or wiring
    2
    Engine runs normally
    Faulty MAP sensor / vacuum hose
    7
    Engine difficult to start at low temp.
    Faulty coolant temp. sensor or wiring
    8
    Poor throttle response
    Faulty throttle position sensor or wiring
    9
    Engine runs normally
    Faulty intake air temp. sensor or wiring
    10 ( see note 1)
    Engine runs poor at high altitude
    Faulty atmospheric pressure sensor
    11
    engine operates normally
    Faulty speed sensor or wiring
    12
    Engine does not start
    Faulty no. 1 fuel injector
    13
    Engine does not start
    Faulty no. 2 fuel injector
    14
    Engine does not start
    Faulty no. 3 fuel injector
    15
    Engine does not start
    Faulty no. 4 fuel injector
    18
    Engine does not start
    Faulty cam pulse gen.r or wiring
    19
    Engine does not start
    Faulty ignition pulse gen. or wiring
    20
    engine operates normally
    Faulty EPROM in ECM
    25
    engine operates normally
    Faulty knock sensor or wiring

    The following codes are only applicable to models with catalytic converter.

    21
    engine operates normally
    faulty oxygen sensor
    23
    engine operates normally
    Faulty oxygen sensor heat element

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #188384

    Mateusz Murias
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Dziekuję za szybka odpowiedź 🙂 Czyli trzeba sie skupić na sondzie lambda? Może byc ona zepsuta całkowicie? Czy błędny odczyt może być przez jakieś zanieczyszczenia?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj trójkołowy CAN-AM Ryker 900 na prawo jazdy B

    Wrażenia z jazdy, których nie da się porównać z czymkolwiek na czym do tej pory jeździłeś. 77 KM, skrzynia CVT, ABS i kontrola trakcji w standardzie. Odkryj trójkołowy Can-Am Ryker Rally Edition.
    #188390
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 817

    W każdym razie od lambdy i jej obwodu trzeba zacząć

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #188410

    Mateusz Murias
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Poprawka , jest to błąd 11

    #188414
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 817

    no to czujnik prędkości jak wynika z opisu

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #188416

    Mateusz Murias
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Hmm… a może to byc również zwiazane z tym niedziałającym obrotomierzem czy to dwie różne sprawy? Jak sie do tego zabrać:)

    #188433
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 817

    czujnik prędkości to co innego niż niż sygnał obrotomierza… to na 99% nie związane ze sobą.
    A jak sie do tego zabrać? W twoim przypadku najlepiej zapłacić komuś kto sie na tym zna. No albo samemu zacząć sie znać. Tylko to sporo wiedzy z dziedziny elektromechaniki i układów sterowania wtryskiem. Od prostego sprawdzenia czy wszystko styka i jest całe po analizę czujników oprzyrządowaniem

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #188455

    Mateusz Murias
    Użytkownik
    • Postów: 6

    OK dzieki wielkie za informacje i pomoc 🙂 trzymaj się 🙂

    #299370
    Zdjęcie profilowe slejd
    slejd
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam wszystkich. Chciałbym odświeżyć temat, jak wyżej błąd 11, niedziałający obrotomierz i niewyświetlanie spalania. Jakieś pomysły?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie