Honda Pantheon 125 4t grzeje się

Hejka mam problem z moim skuterem Honda Pantheon 125 4t, jakiś czas temu pękł mi pasek w nim zakupiłem nowy ale 3 mm dłuższy jest niż poprzedni reszta wszystko takie same wymiary, pomyślałem to kupie i rolki nowe do niego 12,5g (takie jakie były poprzednie) . I skuter zaczął się grzać powyżej 90* miał niekiedy prawię pod ostatnią kreskę dobijał trzeba było zjechać i odczekać chwilę. Po przekręceniu kluczyka włącza się wiatrak i go chłodzi, wcześniej takich problemów nie miałem. Skuter kupiłem jakieś 2 msc temu wracałem nim ponad 70km i nie grzał się tak czego to może być wina ? Wymiana płynu chłodniczego może pomorze albo wymiana paska na taki jak ma być ?

padająca pompa, zawalona chłodnica, padnięta uszczelka pod głowicą, padnięty termostat, padnięty włącznik wentylatora, zapowietrzony układ. Raczej pasek ma tu mały wpływ

obstawiam termostat jutro go wykręcę i zobaczę czy się otwiera w gorącej wodzie

to będzie termostat ?

Sprawdziłem termostat pod wrzącą wodą sie otwiera zimna zamyka

Witam dalej napotkałem ten problem z grzaniem wszystkie węże sprawdzone wyczyszczony zbiorniczek wyrownawczy, termostat zmieniony, zauważyłem że po jezdzie słychać,“pykanie” w zbiorniczku wyrownawczym i idą bombelki czy to objawy uszkodzonej uszczelki pod glowicą czy zapowietrzony układ?

Raczej uszczelka,sprawdz jeszcze ( o ile istnieje taka możliwość ) jak silnik sie zagrzeje czy sa bardzo twarde przewody plynu chlodzacego. Jak sa twarde jak skala to uszczelka . Tak po mojemu. Plynu nie ubywa ?

I jeszcze jedno,sprawdz jaki jest olej. Jak sie zrobila maz,w kolorze "capuccino " to ba bank uszczelka pod glowica.

płynu nie ubywa, jak wszystko przepatrzyłem to zalałem płyn bezpośrednio do chłodnicy czekałem żeby się zagrzał zakręciłem przejechałem się i jak był nadmiar w chłodnicy to do zbiorniczka wyrównawczego poszło uzupełniłem pomiędzy min/max. A zaraz jadę się przejadę zobaczę czy węże twarde i czy jest maź
w linku macie jak to pyka sobie ładnie :smiley:
https://www.youtube.com/watch?v=Cyl1LqRrUJg&feature=youtu.be

mazi brak, węże miękkie przy takiej temperaturze jak na zdj

https://images84.fotosik.pl/1055/74c45cd6b3bca20emed.jpg

Możliwe że czujnik temperatury uszkodzony?
ale co z tym powietrzem w zbiorniczku

Witam wypowie się ktoś jeszcze ?
Problem dalej nie rozwiązany,

Jakby olej zmieniał kolor na kawę, lub w płynie chłodniczym pojawiły się tłuste oczka (jak w rosole), to gdzieś przecieka jedno do drugiego czyli najprawdopodobniej uszczelka. Jeśli nic ani tu ani tu, to stawiam na uszkodzenia w pompie wodnej lub termostat który nie otwiera się gdy ma się otworzyć. Na małym obiegu będzie się grzać, ale wtedy chłodnica była by zimna i nie włączał by się wentylator.
Skoro chłodnicę masz gorącą (bo włącza się wentylator) to znaczy że termostat się otworzył. Jeśli płyn nie schładza się na chłodnicy to tak jakby nie było obiegu płynu czyli coś z pompą.

To co pokazałeś na zdjęciu to raczej pompa wodna a nie termostat.

to znaczy że masz albo mikropekniecie w głowicy lub bloku pompy wody albo jednak uszczelki nie są dobre - najcześciej ta pod głowicą.
Weź pod uwagę że ta uszczelka może być kompletnie sprawna w w miejscu gdzie uszczelnia cylinder i nie masz żądnego spadku kompresji ale za to może puszczać tam gdzie koło siebie idą magistrale wodna i olejowa

rozkręciłem dziś obudowę pompy wody, łopatki całe lekki luz jest na wirniku nie wiem czy taki ma być (filmik do pompy poniżej) , podczas odkręcania dosyć dużo nawet płynu uleciało (mniej więcej 0.5l może więcej. wsadziłem wężyk w celu sprawdzenia czy nie jest zatkany wąż co wchodzi w głowicę dmuchnąłem wyleciał płyn jeszcze poniżej zdj. Skręciłem całość odpaliłem skuter poluzowałem śrubkę co jest od sprawdzania płynu czy jest w pompie nic nie leciało lekkie bąbelki szły jak by było zapowietrzone chłodnica zimna płyn w zbiorniku wyrównawczym był.
Pytanie czy nie powinna pompa wody sama pobrać płynu skoro w chłodnicy mogło być pusto po rozkręcaniu obudowy pompy?
Zamówiłem test na obecność CO2 jutro wpinam test w chłodnice i myślę że będzie wiadomo czy pęknięcie czy wydmuchało uszczelkę

Po dmuchnięciu w wężyk, w zaznaczonym miejscu wyleciała reszta płynu

  1. https://images83.fotosik.pl/1069/e84ea55e2dec8a57med.jpg

  2. https://images84.fotosik.pl/1070/14805082c25ba801med.jpg

  3. Link do pompy wody

https://www.youtube.com/watch?v=1vZ7LtMEJWA&feature=youtu.be

Witam ponownie, zrobiłem test na obecność CO2 płyn reakcyjny zmienił kolor na lekki zielony
Instrukcja
Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty lub zielony (bardzo małe uszkodzenie) w ciągu kilku minut test wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy

Czyli werdykt raczej jasny?

Zdjęcia poniżej
https://images84.fotosik.pl/1071/a06c00490a28e598med.jpg
https://images81.fotosik.pl/1072/4acf7c3a5a3d02acmed.jpg

raczej nie tyle jasny co jasnozielony :slight_smile:

Panny w poniedziałek będę składał głowice jaki moment dokręcania śrub glowicy jest?

hej powrót do tematu dalej, :frowning:
był jakiś czas spokój po wymiane uszczelki ale dalej gdzieś powietrze ładuje bo w zbiorniczku bulgota i wyrzuciło dalej płyn głowica była czyszczona z sadzy itp uszczelka dokręcana po rozgrzaniu czyżby dalej poszła uszczelka czy jak ?

Gdzie znajduje się zbiorniczek wyrównawczy w skuterze Honda Pantheon125 4t ??? !

znajduje sie w manualu tzn w instrukcji obsługi lub instrukcji napraw która łatwo znaleźć w internecie