Honda CB 500 uszkodzony rozrusznik?

Witam wszystkich, jestem początkującym motocyklistą, miesiąc temu kupiłem Hondę CB 500 z 97r. Po jakimś tygodniu użytkowania pojawił się problem z niedoładowywaniem aku Yuasa, robiłem krótkie trasy (po 15 km dziennie) i myślałem, że to z tego powodu, jednak po dłuższej trasie akumulator nadal był niedoładowany i moto ledwie odpalał, na alternatorze równe 40V na każdej fazie, więc diagnoza padła na regler, gdyż sprawdziłem rezystancje i na dwóch pinach odbiegała od normy, poza tym przy 4-5 tys. obr napiecie w ukladzie wynosiło 12,5 - 13V, ale uznałem, że dojeżdze tak do zimy.
Dwa tyg. temu w weekend miałem trasie jakieś 500km, ostatnie 15km robiłem przy ostrej ulewie, ale dojechałem spokojnie. Po kilku dniach chce odpalić a tu zupełna cisza ze strony rozrusznika, pomyslałem, że odpale na pych żeby sprawdzić czy silnik w ogóle załapie po tej ulewie - odpalił, wszystko w porządku działało, po przejażdżce chciałem kontrolnie odpalić, rozrusznik zakrecił może 1/3 obrotu i stanął, potem tylko pojedyńcze tyknięce przekaźnika. No to myśle, że aku padniety, kupiłem prostownik pod małe aku, naładowałem, napięcie książkowe 12,6 - 12,8V. Wkładam aku pod siedzenie, a tu nadal jedyny dźwięk to tyknięcie przekaźnika i nic poza tym. Sprawdzam miernikiem, napięce spoczynkowe 12,8V, a podczas trzymania starteru spada do 12,5V, wrzucam bieg i lekko ruszam silnikiem, naciskam starter, rozrusznik się odezwał i wykonał znowu jakiś śmieszny ułamkowy obrót, a potem znowu tylko tykniecie. Potem próbowałem odpalić kablami od większego akumulatora - rozrusznik ani drgnie.