Hamowanie 2T

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #669089
    Adi
    Uczestnik
    • 7
    • 25Postów:

    Witam.
    Już nie mam siły do czytania tych artykułów o hamowaniu silnikiem w 2T. Moje pytanie brzmi jak wkońcu hamować tą tzką bo im więcej czytam tym mniej wiem. Wiem że nie można hamować silnikiem, lecz z wciśniętym sprzęgłem chyba. Chciałbym żeby mi ktoś wyjaśnił jak to robić krok po kroku.
    Ja to robię tak jadę sobie przypuśćmy 80 km/h i chce zwolnić do zakrętu więc odpuszczam gaz do 1/5 manetki albo całkowicie używam ostro hamulcy obu i robie redukcje z międzygazem. Jak możecie jeszcze powiedzcie czy ta technika jest w miare okej czy nie. Z góry dziekuję 😐
    LordAdix

    #669101
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 499Postów:

    to wszystko kwestia wyczucia i dystansu.
    2T tak ogólnie to silnikiem hamuje dość słabo.
    Olej nie znika od razu z gładzi i łożysk wiec kilkusekundowe hamowania silnikiem są ok. Jak redukujesz z miedzygazem to tym lepiej.
    Co innego x-kilometrowy zjazd z góry gdzie byś cały czas hamował silnikiem – to może w końcu do niedosmarowania doprowadzić.

    Ostatnia sprawa to kwestia konstrukcji (metody) smarowania. Jak sam robisz mieszankę w zbiorniku no to faktycznie ak przymykasz przepustnice to mieszanki jest podawane tyle co dla wolnych obrotów.
    Analogicznie jest w sytuacji kiedy masz automatyczny dozownik ale on “wkrapla” olej do paliwa w komorze pływakowej. Działa tak samo tylko nie ty mieszasz.
    Trzecia sytuacja to silniki gdzie olej jest podawany wprost w dolot (już za gaźnikiem) z pompy zależnej od obrotów silnika. Wtedy jak hamujesz silnikiem to paliwa leci tyle co dla wolnych ale olej jest podawany cały czas osobną drogą.

    #669121
    Adi
    Uczestnik
    • 7
    • 25Postów:

    Zawsze jak zwalniam staram się nie odpuszczać całkowicie manetki tylko zostawić ją lekko otwartą i hamuje.
    Używam dozownika.
    A olej jakiego używam do dozownika to Castrol Power Racing Full-Syntetyk.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button